Op zoek naar een horloge!

@Orisfan Alvast excuses voor de ongezouten mening.
Niet omdat ze kapot gaan maar omdat de Fashion watches horologisch gezien niet veel voorstellen. 9.5 van de 10 keer zijn het goedkope Chinese uurwerkjes en je betaalt voornamelijk voor het merk/de naam. De looks zijn van de grote jongens uit de horloge industrie afgekeken. Je kunt voor het bedrag van een Fashion Watch veel beter krijgen. Iets met een mechanisch hart met een verhaal en wellicht een stukje geschiedenis.

Desalniettemin adviseer ik iedereen vooral om te kopen wat hij of zij mooi vindt. Het belangrijkste is dat je er zelf een hoop plezier van hebt. Maar ik denk dat de meeste reacties in dit topic te verwachten waren op een horlogeforum met horlogefanaten.

@Daan_073 Heel veel draag plezier gewenst van je nieuwe aankoop! Als jij hem mooi vindt is het goed.:+1:

1 like

ik kan mij niet voorstellen dat de modemerken, die vooral bekend zijn van hun kleding, en daarnaast ook horloges gaan verkopen, zich kunnen veroorloven om “rommel” te gaan verkopen.

Denk je dat een Hugo Boss dat leuk zou gaan vinden, dat er om de haverklap horloges terugkomen omdat ze binnen de korste keren kapot gaan? Geloof er niks van.

2 likes

@Orisfan ik heb ook helemaal niet gezegd dat ze om de seconde kapot gaan. Ik zei zelfs het tegenovergestelde. Begon mijn stukje met ‘niet omdat ze kapot gaan’.

1 like

okay.

maar mensen die dit soort horloges kopen, zijn ook niet echt “” horologisch" niet geïnteresseerd. :slight_smile:

1 like

Misschien niet, maar horloge liefhebbers op het forum hebben meningen en vooroordelen over merken die nou ook niet heel erg getuigen van rationele kennis over horloges.

Er komt binnenkort wat info over 't horloge…

1 like