Op zoek naar een horloge!

Mooi horloge :grinning: Je loopt alleen wel iets achter. Een dag of 10​:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooi hoor,
Het getuigd ook van standvastigheid n.a.v. je vorige topic over de eventuele aanschaf van de HB
Je hebt een berg van kritiek al dan niet opbouwend over je heen gekregen en toch je zin door gedreven en zo heurt het.
Mooi horloge.

groetjes Lenno

1 like

Das maar net hoe je er naar kijkt :smile:

Er is maar 1 topic door TS gemaakt :smile:

@Daan_073 Mooi horloge, veel plezier ermee :+1:

3 likes

Met het vorige topic in het achterhoofd rest mij niks anders dan te zeggen: veel plezier ermee! Benieuwd wanneer je een tweede wil :+1:

1 like

ziet er mooi uit, gefeliciteerd!

1 like

7 likes

…Seiko SKX kopen dan krijgt hij een scheef zittende chapter ring, een rammelende stalen band en gevouwen blikken endlinks.

Shit ik heb er net een gekocht zo’n SKX007j. Dat wordt afzien de komende 20 jaar :rofl:

Gefeliciteerd met het Boss horloge.
Koop wat je zelf mooi vindt. Jij moet hem dragen.
En betalen. :blush: Geniet er van.

1 like

Fok it.

Ik ga gewoon een 12 jaar om de pols review schrijven van m’n absolute shitter van een 90 Euro modehorloge. Van een b merk uit het Midden Oosten.

4 likes

Staat je goed hoor @Daan_073
Heel veel draagplezier toegewenst!

1 like

daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om, veel plezier er mee!

2 likes

Beste klatser hoor. Veel plezier ermee!!!

1 like

Voor jou niet omdat jij totaal anders kijkt naar een horloge dan de gemiddelde Nederlander. Jij kijkt naar de geschiedenis van het merk en het horlogetype en wordt blij van het geluid van het automatische uurwerk. Dat de afwerking van de band niet van al te hoog niveau is neem je voor lief. Dat snap ik prima, ik heb ook liever een horloge van een merk met historie, maar de TS zoekt gewoon een klokje wat hij mooi vindt en maalt niet om de historie. Het enige wat hij wil weten is of dat simpele Hattori werkje dat erin zit er niet volgend jaar mee ophoudt. Die kans lijkt mij klein dus ik zie geen reden om TS die Boss af te raden.

Ik heb zelf wel een Boss van een collega in mijn vingers gehad en de afwerking was absoluut goed te noemen, ik waag te betwijfelen dat zo’n SKX dat niveau haalt met z’n alom bekritiseerde rammelband. Dat hindert niks, dat klokje heeft andere kwaliteiten maar leek mij geen goede keus voor TS

2 likes

Nope, ik wordt blij van merken die kwalitatief goede horloges maken voor faire prijzen.Die het principe van " Kaizen" in hun haarvaten hebben, of ze nu uit Japan, Zwitserland of Timboektoe komen. Niet van bedrijven die een winstmaximalisatie nastreven tussen goedkope inkoop en dure verkoop. Maar wie ben ik :smirk:

[quote=“wbcoupe, post:197, topic:107735”]
Dat de afwerking van de band niet van al te hoog niveau is neem je voor lief.[/quote]

Nope, ik draag hem op SuperNato (want kwaliteit voor maar 12,50 bij Rob) en/of een Strapcode of gelijkwaardige bracelet, wel iets duurder maar dan heb je kwaliteit die je jaren zult beleven.

Dat uitgansgspunt kan ik me wel in vinden alleen spreekt het ontwerp van veel Japanse horloges mij niet zo aan dus ik heb nog geen Seiko in de collectie.

Een andere band erbij zoeken zat TS natuurlijk niet op te wachten. :wink:

1 like

Cool na 180 posts horlogeadvies toch de Boss kopen! :joy_cat: lekker tegendraads +1

2 likes

Geniet er van! Dat is het belangrijkste! Enne… Je volgende wordt toch een automaat :grin:

1 like

Nu lekker genieten en doorsparen voor die Oris Aquis.

1 like

De waarheid doet pijn. Toch zullen ze m’n SKX uit m’n koude, dode vingers moeten wrikken. :slight_smile:

Seiko doet aan winstmaximalisatie, vrees ik. Omega, IWC en Timex ook. :slight_smile: Het zijn geen filantropische instellingen.

@Daan_073: Toffe foto’s, die Boss ziet er inderdaad goed uit, maar ik ben bang dat je 'm naarmate je ouder wordt te groot gaat vinden voor de pols. Onthou dit, en we hebben het er over een jaar of drie, vier nog eens over. :slight_smile:

2 likes

Mooie klok hoor! Het is altijd maar weer afwachten of een rendering in het echt ook goed uitpakt. In dit geval wel, zou ik zeggen.
Ik ben het echter wel eens met @Fate_Amenable_To_Change, deze lijkt iets te groot voor je pols. Wat is je omtrek, 17cm? En ik bedoel je pols, hè? :stuck_out_tongue_closed_eyes: