Op zoek naar een horloge

Hallo horlogefanatiekelingen, (prima woord, toch? ;))

Ik ben binnen één dag ineens horlogefanaat. Na het zien en goed bekijken van Rolex foto’s wilde ik ook graag een Rolex. Maar dan kom je er ook gelijk achter dat ik helemaal geen geld heb voor een Rolex. Het kopen van een Patek Philippe werd ook lastig. Richard Mille was ook vrij… laat maar.

Na speuren en speuren op het wereldwijde interweb naar je nieuwe droom horloge wordt je eigenlijk, als nieuweling, niet veel wijzer. (woordgrap) Er zijn zo ontiechelijk veel mogelijkheden op al die webshops en je veel overeenkomende horloges die het dan ook weer net niet zijn: de prijs, de kleur, de vorm, de knoppen oid.

Ik ben op zoek naar een ‘instap’ model: eentje die wellicht lijkt op: https:/
/www.rolex.com/content/dam/rolexcom/products/collections/baselworld/share/baselwolrd_2018_new_gmt-master_ii_0001_1500x1800. jpg (‘De afbeelding laadt niet’ Klopt! Ik mocht geen koppeling plaatsen, dus dan zou je de link moeten kopiëren en de spatie tussen . en jpg moeten verwijderen op het eind)

Ik ben een Seiko tegengekomen die er wel op lijkt, maar die vind ik niet heel erg mooi om eerlijk te zijn. Verder hoeven het ook niet perse deze kleuren te zijn. Wat ik persoonlijk vet vind aan dit horloge is dat de kleuren magistraal afzetten aan de metalen band. Wat in mijn mening ook zeer goed mogelijk is met groen, rood, blauw etc…

De look-and-feel van de Rolex spreken mij enorm aan. Ik heb nogmaals in mijn zakken gekeken, maar dat vond ik helaas alleen nog een rolletje Stophoest en waardeloos 2 cent muntje.

Dus mijn eigenlijke vraag: hebben jullie suggesties om een leek aan een betrouwbaar, mooi en ‘goedkoop’ (lees instapmodel voor een horlogenoob) horloge te helpen.

Richtlijnen:

  • één bedieningsknop edit- kroon (als dat het juiste woord ervoor is)
  • Lijkt op een Rolex (denk aan de bezel, cijfers etc…)
  • Kleur die afzet tegen de rest vind ik ook zeer tof.
  • Prijs wellicht tot €250

Alvast bedankt dat je dit uberhaupt wilde lezen en ook zou ik het tof vinden als je mij in de juiste richting kan helpen! Ik gok dat ik hier op het juiste adres ben.

3 likes

Prima horloge voor het geld. Eventueel ook met jubilee band te bestellen

https://www.steinhartwatches.de/en/gmt-ocean-one-39-blue-red.html

1 like

Een kroon is het woord wat je zoekt, en welkom

4 likes

Thanks! Ik pas het even aan :wink:

En als mensen hier tweedehands aanbieden; die aanbiedingen zijn ook welkom uiteraard!

image

2 likes

Ja, gewoon een steinhart kopen wat mij betreft.

Dat is een ‘hommage’ / kopie van een Rolex onder eigen naam. Looks & feel zijn veel hoger van kwaliteit dan een (instap) Seiko. Je moet wel met een kopie rond willen lopen.

3 likes

Welkom. Leuk je eerste zoektocht.
Mijn tip: koop niet binnen 2 dagen een horloge, hier ga je spijt van krijgen.
Ga je eerst oriënteren en vraag raak op het forum.
In het “blauwe deel” ook wel bekend als de horlogemarkt van het forum vind je misschien een goed gebruikte.
In het begin verander je vaak van smaak omdat je zoekende bent en nog niet alles hebt gezien wat er te koop is. Misschien kun je in de tussentijd wat meer fondsen vergaren zodat de keuze makkelijker wordt.

3 likes

Bedankt voor je reactie! Kwalitatief beter dan het grote Seiko dus? Ik vind de prijs wel iets aan de te hoge kant.

Is 42mm tov 39mm op de oyster.

1 like

Ik had bij Steinhart meer kwaliteits gevoel dan mijn turtle, samurai & skx. Mooiere band, mooiere kast afwerking, beter bezel ‘gevoel’.

Je loopt alleen met 'n hommage rond. Ergens voelt dat niet als kloppend. Daarom wel Seiko’s met een eigen gezicht in de collectie, maar geen Steinharts meer.

Stoppen met roken, dan heb over 4 jaar een echte Rolex gespaard !

2 likes

Het hoeft ook niet perse helemaal te lijken op een Rolex. Het mag zeker een eigen gezicht hebben, ook prima. Maar het was meer om jullie in de richting te duwen van wat ik mooi vind! :slight_smile:

Hier zit vast wel iets bij voor je.
En eenvoudig te modificeren.

https://m.ebay.com/sch/i.html?_osacat=0&_odkw=Vostok&_from=R40&_trksid=p2334524.m4084.l1313.TR11.TRC1.A0.H0.XVostok+Amphibian.TRS1&_nkw=Vostok+Amphibian+

1 like

Invicta! :see_no_evil::ok_hand:t2:

s-l640

Gewoon n middagje horloges passen. Ik weet niet waar je woont, maar die paar uur zeggen meer dan dagenlang achter je p.c.

Stap een redelijke winkel binnen en zeg : 'mag ik die…En nu die…En oja die ook. …En alleen die nog even. '.
Dan weet je meer wat bij je past. Misschien vind je een leren band 1000 x beter staan.
Misschien is wit wel je kleur. Misschien wel een g shock achtig iets .
Keuzes keuzes keuzes…:thinking:

1 like

Die zien er ook goed uit uit. Heeft iemand enig idee hoe de kwaliteit is van dit merk? De prijs kan ik zelf opzoeken :wink:

Bedankt. Goede tip. Ik woon in Hardenberg. Tegen de Duitse grens in Overijssel. Misschien ken je goede fysieke shops hier in de buurt?

Prijs kwaliteit is uitstekend. Een automaat heb je vanaf ongeveer 80 euro wat natuurlijk spotgoedkoop is. Het heeft dan ook nog eens een aardig Japanse uurwerk. Je kunt ook op Ebay of Amerikaanse Amazon gaan voor een Invicta die Swiss made is met een Zwitsers uurwerk. Alleen die zullen gaan vanaf ongeveer 300/400 euro.

Natuurlijk is het niet allemaal te mooi waar. Deze horloges worden in de meeste gevallen, met name die laaggeprijsde in grote aantallen gemaakt en de kwaliteits controlle laat soms steken vallen. Maar wat je voor betaald en wat je daarvoor krijgt is uitstekend. Kan bijna niet beter als ik dat mag zeggen. Althans ik heb het nu over de pro diver of grand diver serie van Invicta.