Op zoek naar een horloge

Voor mijn zoon gekocht een keer maar vond het erg goedkoop aanvoelen en uitzien.
Gelijk weer verkocht en een Citizen NY0040 gekocht en geen moment spijt van gehad.

Als je het over de invicta’s hebt. De kwaliteit-prijs verhouding is prima. Niks mis mee. Ik draag zelf nog steeds een invicta als daily beater. Het merk draagt een nare smaak met zich omdat invicta uitspraken en manier van campagne voeren die niet heel chic is. Daarbij komt dat ze diverse beweringen in het verleden gedaan hebben die niet echt kunnen in de horlogerie en dat de helft van hun modellen regelrechte kopieen zijn van bekende grote merken… Maar ach, als jij bij dat alles denkt: boeien! Dan koop je er een prima horloge voor. Let niet op de van/voor prijzen want die invictas hebben altijd maar 100-400 euro gekost… Alleen gebruiken ze vanaf prijzen van 1400 euro als marketing. Ooit was het een prachtig merk… Totdat Amerikanen het over namen en er een marketing-commerciele machine van maakten :+1: overigens heb ik als daily beater een invicta pro diver van hou-je-vast 98 euro (automaat) en die loopt al 12 jaar als een zonnetje. Uurwerk is een gemodificeerd seiko 25A uurwerk… Ik de nieuwe modellen veelal een 35A

1 like

Wil je net iets meer kwaliteit, iets beter horloge dan kun je altijd kijken naar die Reinharts die anderen hier al deelde. Meen dat Oris ook een mooie Rolex homage heeft.

1 like

:thinking:
Die paar uurtjes worden dus een hele middag :laughing:
Echt geen idee…Zwolle, Grunn, Apeldoorn…zit toch wel wat tussen ?
En anders gewoon een zaterdag of zondag inplannen voor iets verder en meer keuze.

Wat een gedrochten zijn me dat zeg :unamused:en ja dan hou ik al rekening met de kerstgedachte…

1 like

Nouja zeg. Vrolijk kerstfeest! :christmas_tree:

Ben net ook eerlijk geweest wanneer iemand betere kwaliteit wilt hebben dat er ook goede andere alternatieven zijn. Hierbij nogmaals: Steinhart en Oris maken uitstekende Rolex homage horloges. Je betaald er soms stukken meer voor dan de Invicta, maar dan krijg je betere kwaliteit, betere afwerking en volgens mij zelfs een in-house uurwerk.

Voor pakweg 90-100 euro koop je een prima horloge, alleen verwacht geen Rolex te kopen (maar een hommage voor minder dan 5% van die Rolex prijs). Dus geen Zwitsers uurwerk, geen safierglas, geen krasvaste(re) metalen, etc etc. Maar aangezien mijn NH25A uurwerk het in deze invicta al 12 jaar volhoudt (omgerekend kost dit horloge mij dus tot op heden ongeveer 7,50 per jaar) is het geen bagger / kermis horloge. Maar koop een dergelijk horloge ook in die optiek en niet als surrogaat-rolex.

Veel forum leden vinden invicta echt het meest verschrikkelijk (o.a. vanwege in eerdere post genoemde punten) omdat zij echt liefhebbers zijn die een passie hebben voor uurwerk die met hart en ziel gemaakt zijn. Waar de kwaliteit vanaf spat. Dit is uiteraard het mooiste en de strekking waar voor vele de hobby om gaat… Maar daar zijn sommige niet bewust naar op zoek, die willen gewoon een mooi horloge om de pols en die interesseren die hele bagage niets. Spreek nu even niet voor mezelf… Ik ben inmiddels mijn hele boekenkast aan t doorwurmen over heritage van merken en de techniek van horloges. En ‘hartstochtelijk’ aan het sparen voor een Zwitserse automaat… Maar ieder zijn ding en respecteer die vooral

3 likes

Wie wil er nou met een Rolex(-kloon ) rondlopen ?
De hele dag gezeur aan je hoofd : ‘Is dat een echte?’
‘Zo zo’… ‘Ben je niet bang beroofd te worden?’ ‘Wat kost dat nou?’

2 likes

:thinking: noem dan maar eens een model…

8 likes

Dan begeef je je wel in horlogerie kringen, want ik zit op kantoor waar minimaal 10 mensen met een Cartier, Hublot of IWC rond loopt en niemand die vraagt; heb jij nou een Rolex om? 9 van de 10 mensen kijken niet eens wat je om je pols hebt. Overigens wordt door vele Steinhart wel geaccepteerd hier op t forum en invicta niet…

3 likes

Achter je rug hebben ze het over ‘die met die Rolex’…

1 like

Ah, jij kent mijn collega’s :joy:

Nogmaals wil ik niet perse een Rolex kloon. Ik vind de look and feel van dat soort typerende horloges gaaf.

Snappen we :wink:

Ik heb een keer meegeluisterd… :wink:

Maar je hebt het nergens over een automaat gehad toch? Dus quartz mag ook? Dat drukt de prijs behoorlijk…

Volgende keer even kennis maken dan :joy:

1 like

Kan @WatchMeGo niet beter gaan sparen voor een Seiko Landmaster ?
Dan heeft ie ècht iets goeds…

Klopt!

Certina action diver zou je eens naar kunnen kijken.

1 like