Op zoek naar een horloge

Of een tissot V8 als je goed rond kijkt wellicht te vinden met quartz uurwerk (misschien 50 euro boven je budget te vinden)

En ik wil geen reclame maken maar op watch2day staat vanaf vandaag een Oriënt met mooie kleur wijzerplaat (blauw) voor 250 euro, spot-on budget. Een Oriënt Mako 3. Een automaat met mineraal-glas, rolex-look en behoorlijke kwaliteit

2 likes

Oris doet dat soort dingen niet, misschien in het verleden maar niet dat ik weet.

Kwam deze ooit ergens tegen

1 like

Leek mij echt een Rolex homage. Maar kan mij vergissen.

Uhm neen dat is duidelijk géén Rolex homage.

:joy:

7 likes

Net kwam er in een ander topic een gouden met blauw Rolex voorbij tijdens het scrollen. Wel bizar dat ik tijdens het scrollen dacht dat er een Invicta voorbij kwam. Zo ver zijn we al dames en heren! :wink:

1 like

De nieuwe Longines Hydroconquest, deelt wat uiterlijke kenmerken met de Sub:

Edit: Schrap maar, had over de maximum prijs gelezen.

Denk dat een Seiko SKX007 of SKX009 perfect zal zijn voor je. Daarna even een solide band kopen via Strapcode en je bent klaar. :metal:t3:

4 likes

Waarop baseer je dat?

Nouja prima, kan mij altijd vergissen.

1 like

Zelf zie ik als enige overeenkomst dat het allebei duikhorloges zijn (heb deze met witte indices) maar loop blijkbaar al jaren met een Rolex hommage rond :joy:.

2 likes

Het ontwerp vind ik wel wat weg hebben van de sub. De secondenwijzer, basel met karteltjes. Het had in mijn ogen iets weg van de sub. Maar goed vergis mij blijkbaar.

Kerel, je bent hier nog niet zo lang actief en ik krijg sterk het idee dat je horologische kennis niet erg groot is. Maakt niet uit we moeten allemaal ergens beginnen maar ga me aub geen kwatsch vertellen daarvoor ben ik te veel op de hoogte van de materie.
En Oris hommage horloges, niet bepaald…

Overigens is Steinhart ook geen hommage voor mij, bij het woord hommage denk ik aan een vorm van respect en bij Steinhart ( en anderen ) is het gewoon een verdien model.

Je bedoelt waarschijnlijk dat ik nog niet zo lang redelijk actief reageer op dit forum. Maar lees al een aantal jaren mee…

Maar goed betreft Steinhart verschillen wij van mening.

Draag al 4 jaar een Rolex en er heeft nog nooit iemand mij die vragen gesteld.

Wat denk jij van een Tudor dan?

Kijk…dat zijn mooie en bruikbare tips!!!

1 like

Tudor maakt voor mij zeer fraaie modellen, vind ze in de prijsklasse waar ze opereren kwalitatief en qua design zeer sterk.
En is opgericht door Hans Wilsdorf dus kom aub niet met een hommage verhaal.

1 like

:point_up:t4: dus.

@Chillekasper heeft al gezegd dattie zich heeft vergist, maar toch voor de zekerheid : :point_up:t4:
:point_up:t4: :point_up_2:t4: :point_up:t4: :v:t4:

3 likes

Of wellicht zitten er micro-brands tussen die (waanzinnige) horloges maken die wel wat van de dergelijke stijl weghebben?