En niks
Ik heb nog niet eerder gehoord of gemerkt dat iemand naast een echt exemplaar ook met een replica rondloopt. Persoonlijk draag ik dan liever een ander (echt) uurwerk in plaats van een replica.
Om ook even te reageren op het onderwerp.
Wellicht is een Victorinox Maverick een optie (tweedehands weliswaar ivm het budget)
Uiteraard ben ik me bewust van de verschillen met Rolex, maar dat het geen kopie hoeft te zijn waren we al uit dacht ik. Het uurwerk is in verschillende kleuren verkrijgbaar en let op 43mm. Dit moet bij je postuur passen.
Even snel een model opgezocht. Met wat moeite en geduld zal voor €300 tweedehands vast een model te vinden zijn.
Ze lijken ook op elkaar…
Hou eens op René
Dat meen je! Bedankt voor de opheldering
Niet van echt te onderscheiden, tot de deksel opengaat.
Ik neig zelf nu naar een Invicta 8926. Die zien er strak en niet over de top uit. Verder kom ik op mijn Facebook nu ook ineens het een ander tegen. Ik heb het idee dat een goede Seiko net buiten mijn fincanciële bereik ligt.
Dan moet je doorsparen.
Ik wil een instapmodel. Is dat wat voor mij, een horloge? Dat wil ik ervaren. En om nou een hele dure Seiko te kopen die je een half jaar later pas mogelijk verkoopt? Meh.
Heeft iemand enig idee of er meer websites zoals watch2day zijn?
Koop je een Seiko 5, die past ruim binnen je budget en je hebt er heel veel varianten in. Leuke automaat zit er in. Heb je veel meer kwaliteit als een Invicta.
Bij Watch2Day ga je alleen maar plakmerken vinden die zijn afgeprijsd van 1400,- naar 69,- Dat moet je niet willen kopen met je zuurverdiende centen.
Koop je een Seiko 5 en hou je hem netjes kun je hem altijd weer verkopen zonder al te veel afschrijving, een modemerk of onbekend “Italiaans design” merk raak je aan de straatstenen niet kwijt.
Kijk anders eens bij Rob van Monsterwatches.
https://www.monsterwatches.nl/product-categorie/seiko5-nl/
Edit: https://www.monsterwatches.nl/product-categorie/sports-nl/
Hier staan nog wat “Rolex” achtige Seiko’s met een duikring.
En wat Rob niet heeft vindt je vast op EBay of ergens anders.
Met die insteek zou ik gewoon een horloge van twee tientjes of zo kopen.
Voor de rest; liever doorsparen voor wat je echt wilt dan genoegen nemen met een compromis.
Welkom op het Horloge Forum en voor jouw huidige budget is er zeker wel een heel mooi passend horloge te vinden. Afgelopen zomer kocht ik voor ongeveer dat bedrag mijn (al eerder genoemde) SKX007, de mooie band kocht ik later bij Monsterwatches. Veel plezier hier.
Past ook heel goed in je budget ja. Is wel een beetje het icoon van Seiko. Was even vergeten dat ik hem zelf ook heb gekocht laatst
Koop nou gewoon een echt merk…
Citizen NY0040 setje bijv
Incl stalen en rubberen band en dus ook klaar voor de zomer
Rond de E200 te verkrijgen.
Ben het deels met je eens… Maar toch frappant dat via watch2day altijd wel 2 of 3 Seiko horloges aangeboden worden, evenals soms een Hamilton of fromanteel…
Dus niet té kort door de bocht
Wou ze nog benoemen maar vaak zijn die aanbiedingen ook niet de goedkoopste dus dacht laat maar. Kijk trouwens al heel lang niet meer op die site. De kans dat je daar net dat ene horloge wat je zoekt tegenkomt is te klein.
Klopt, klopt, maar wie niet waagt… Zal met die ene Seiko zijn ik houd gewoon zoveel mogelijk kanalen in de gaten. Struinend naar dat ene pareltje