Op zoek naar een horloge

Dag forumleden,

Na wikke en wegen heb ik me eigen toch overwogen om mezelf aan te melden op het forum. Al lange tijd ben ik opzoek naar een mooie horloge maar ben nooit iets tegen gekomen wat ik wilde. Ik vond een hugo boss Chronograaf ‘HB2006’ met leren band wel een mooie en hugo boss Chronograaf ‘5902’ met kwartsuurwerk. Vind ze alle heel mooi en zakelijk overkomen.

Maar een horloge met mooie uurwerk vind ik ook niet zo verkeerd. Gezien jullie als kenners vroeg ik me af. Zijn er mooie horloges met uurwerken een prijs tussen de 100 en de 350 euro. Hoeft niet perse nieuw te zijn moet er ook bij zeggen het is me eerste horloge wat ik echt om mijn pols zal dragen!

Welkom!

Nieuw zou ik in die prijsklasse eens kijken bij Seiko, Citizen, Casio, Festina
2de hands gewoon het forum hier in de gaten houden. Komen vaak heeeeele mooie horloges voorbij

Kijk ook eens naar het zgn. EHBO lijstje (zoekfunctie) om te zien welk soort horloge je het meest aanspreekt

Voor een goed advies is inderdaad wat meer informatie nodig. Moet het per se ‘zakelijk’ zijn, ben je op zoek naar een ‘dressy’ horloge of mag het ook sportiever zijn? Moet het per se een chronograaf zijn? Etc.

Zakelijk horloge? Vind je van deze Seiko SGHE05P1 zit rond de 185 euro

Of de japanse Seiko 5 modellen

SNZH

Welkom op dit forum! En zoals enkele voorgangers al hebben geopperd: “SEIKO”.

Ik zou zeker deze 2 eens overwegen

CASIO WAVE CEPTOR LINEAGE LCW-M100DSE-2AER

CASIO COLLECTION MTP-E201L-2BVEF


( met voor analoge / wijzerhorloges vrij zeldzame LED verlichting dus ook in het donker goed afleesbaar.

( ik ga er vanuit dat je met “uurwerk” niet mechanisch/automaat bedoelde )

seiko of miss hien 200 meer een Steingart??

Van harte welkom Stef op dit gezaghebbende horlogeforum!!
Duidelijk een forum ván liefhebbers, vóór liefhebbers.

Orologio Signaturis Temporis

10 likes

Welkom :thumbsup:

Welkom!

Je vergeet het plaatje :wink:

2 likes

Waar droeg je eerdere horloges dan?

Sorry, dat moest er even uit. Welkom!

Wat betreft je vraag: een mechanische chronograaf vindt je niet snel binnen je budget (zoals de HB2006 zullen het meestal quartzhorloges zijn). Er zijn uitzonderingen, zoals de hand-gewonden Sea-Gull 1963 reissue, maar die ziet er wel héél vintage uit vergeleken met de Boss die je noemde. Er zijn ook wel andere opties die hetzelfde uurwerk gebruiken (het Chinese ST19), bijvoorbeeld de Techné Sparrowhawk I voor rond de 400 euro:

En als het niet per se een chronograaf hoeft te zijn, dan maakt bv. Oriënt ontzettend leuke automaten voor een bescheiden bedrag met in-house movements, zelfs. Zoiets bijvoorbeeld, met gangreserve, voor ong €200:

1 like

Hahahahahah!! Held!

On-topic : welkom op het forum!

Hallo Stef, in die prijsklasse zou ik gaan kijken voor een Tissot of certina.
Groetjes en succes met je keus

Misschien moet de topicstarter eerst eens zelf reageren wat hij nou precies wil :slight_smile:

ik zal nog meer informatie geven om een duidelijker beeld te krijgen wat ik ongeveer een beetje wil

Dag forumleden,

Niet verwacht dat ik al zo snel en zoveel reacties zou ontvangen in ieder geval een warme welkom.

Zo juist zie ik vele vragen en voorbeeld voorbij komen. hier van Heb ik een beetje een verhaal geschetst wat ik ongeveer een beetje wil qua horloge. Ik zal hieronder zo goed mogelijk proberen om het een en ander duidelijk te maken.

Het liefst wil ik een zakelijke horloge wil gewoon goed overkomen en een horloge geeft toch een uitstraling soort van status vind ik. Hoewel ik kieskeurig ben vind ik het moeilijk om een keuze te maken. Ben het altijd gewend geweest om een leren band te dragen inplaats van een stalen band. Vandaar dat mijn keuze liever met een leren band zou uitgaan en als eerste voorkeur hugo boss uitkwam. Zwarte wijzerplaat met datum indicatie en ik wil absoluut geen chinees materiaal of wat daar vandaan komt. Qua kleur het liefst zilver neutrale kleur past ook het mooist overal op. Mag wel tegen een spatje water zoals de meeste wel kunnen. Het hoeft niet perse een chronograaf te zijn maar was meer een voorbeeld van. Een horloge wil ik het liefst passen en mag vooral niet te groot zijn. Hoef geen kerkklok op mijn pols aan te hangen.

Wat ik hiervoor droeg dat was een Seiko SNR051P1 horloge die heb ik een aantal jaren terug ergens gekocht. Ik ben al een geen type die geen sieraden draagt en ook niks om mijn pols. Leek me zo kaal en een horloge om mijn pols voelde ik me toch een beetje aangekleed zogezegd. Altijd met een zwarte leren band gedragen wijzerplaat was ook zwart.

De volgende horloges waren mooi vond ik in eerste opzichte de Certina DS Podium vind ik een hele mooie prijs verschilt een beetje tussen de 250 a 400 euro ongeveer. En de Hugo Boss Chronograaf HB2006 335 euro.

De Certina leek me wel een mooie horloge alleen qua prijs verschilt die hier en daar best wel zag ik. Ik weetniet wat jullie hierover te zeggen hebben. En de hugo boss blijft nog even tot mijn lijstje behoren.

Ik zie graag reacties tegemoet van jullie waar ik een hoop aan heb!

Misschien spreek ik hier een beetje voor mn beurt, maar Boss horloges gebruiken in ieder geval Aziatische onderdelen ( en dan doel ik niet op Japan ).
Boss is met name een “modemerk”, dit wil zeggen dat het vooral om het ontwerp gaat en niet zozeer om de kwaliteit van het uurwerk zelf.
Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de Seiko 5 serie, als dit niets voor jou is kun je altijd hier op het forum rondneuzen, er komt regelmatig prachtig spul voorbij tegen zeer schappelijke prijzen.

Zoals Dennis al zegt Hugo Boss is niet een echt horloge merk, meer een mode merk. Zoek je perse een quartz?
Die Certina ziet er wel goed uit, zul je veel plezier aan hebben.
Zag hem hier voor 399 euro
http://bensontrade.nl/horloges/certina/certina-ds-podium-c0014171605700/

Vind je van deze Seiko SSB097P1 voor 199 euro

Grtz

1 like

Welkom! Die Certina lijkt me een erg mooi horloge.

Misschien dat de antwoorden op het Boss- horloge niet helemaal zijn wat je ervan verwachtte (bevestiging van je voorkeur?), maar zoals anderen al noemden is het een merk dat vooral aandacht besteedt aan het uiterlijk (daarmee niet zeggende dat het mooier of lelijker is dan andere horloges), en voor het uurwerk meestal niet de uurwerken van de beste kwaliteit gebruikt, hoewel quatrz wel zéér accuraat de tijd bijhoudt. Op dit forum zijn de meeste leden veelal ook erg gecharmeerd van wat er ‘onder de kap’ zit, zeg maar. Desalniettemin zal het Boss horloge jaren meegaan en zul je er mogelijk veel plezier van hebben. Maar dat is, weet ik uit eigen ervaring, een beetje afhankelijk van de richting waarin je interesse voor horloges zich gaat ontwikkelen. Veel plezier met je zoektocht.