Op zoek naar een kandidaat voor die laatste plaats in de (horloge)kist

Voila, … na 3 jaar van bouwen aan mijn collectie heb ik nog 1 plaatsje vrij in mijn horlogekist … dus de jacht kan (weer) beginnen :wink:

Heb al 2 Chrono’s, een Pilot, een GMT en een Diver … dus dacht eraan om voor een dresser-achtig horloge te gaan.

De vereisten :

  • Diameter : min. 38 en max. 40mm
  • Lichte wijzerplaat
  • Liefst zowel te dragen op staal als leer (doch is geen harde eis).
  • Middenklasse segment (max 5000 euro)
  • Rustige wijzerplaat die in balans is (geen datum op ‘3’)
  • Eerder sober en tijdloos
  • Nieuw/ongedragen met alles erop en eraan.

Tot nu toe heb ik volgende horloges in het vizier :

Nomos Orion 38

Rolex Oyster Perpetuel 38

Omega Globemaster

Graag jullie input - reflecties - ervaringen - voorstellen :+1:

13 likes

Deze rolex doet me niet zoveel, dus in dit geval de Omega. De nomos heb ik eens geprobeerd, maar op mijn pols staat hij niet geweldig door de lugs.

2 likes

tja dan zijn we snel uitgepraat Vintage dressers zijn zoveel mooier. :pensive:


Even aan @Tuur1968 een mooie foto maken. Maar dit is dress wise toch wel een stuk leuker dan de Rolex die je post wmb.

4 likes

Waarom wil je perse alle verschillende type horloges? Dit is namelijk vaak een valkuil die nieuwelingen nemen had ik gelezen. Draag je ook alles en vindt je het ook mooi? Ikzelf draag bijvoorbeeld geen pak en heb ook niks met dressy watches.

1 like

Tja, smaken hé … maar Vintage is echt niet aan mij besteed … behalve mss dan eentje uit mijn geboortejaar.

Doet me niks vrees ik … is dan weer te klassiek op de één of andere manier :wink:

Omega :ok_hand: :wink:

1 like

Ja smaken verschillen natuurlijk. Maar voor het geld van zo’n globemaster zou ik een vintage c-shape constellation met fluted bezel kopen, een constalltion pie-pan en dan hou je nog geld over voor een hele leuke vakantie. :upside_down_face: Je snapt mn punt denk ik. :wink:

Ik zie veel van de bekende opties voorbij komen behalve de GS. Is dat bewust?

3 likes

Ja … de datum op 3 vind ik niet zo mooi (bij dit soort horloges).
Liefst geen datum en als het niet anders kan dan maar op 6.

Voor de rest is deze GS wel een beauty :wink:

Deze twee hebben geen datum
Zoaks je ziet met een dresswatch kan je nog steeds volop in actie, tweede foto is walrus zoektocht in Peru, geen reden voor mij om ander horloge om te doen.

1 like

En een Hamilton Intra-Matic 38 imet zilverkleurige dial? €600 ongeveer dus hou je nog wat over.

Datum op 6 uur, ETA automaat, staal, 20mm lugs.

1 like

Die heb ik al 3 maal gehad (2x in 38 en1x in 42) :sunglasses:
Heel mooi, maar wou/wil wat hogerop …
Toch bedankt voor de suggestie :+1:

1 like

Een Baume & Mercier Clifton Baumatic? Wel met datum op de 3, maar toch een erg mooi klokje!

3 likes

Een Grand Seiko.

De Omega! Bij Eugene van Baal nu €4800 ipv €6500.

1 like

Die was ik nog niet tegengekomen :ok_hand:

Idd met datum op 3, maar om de één of de andere reden gaat het nog net … mijn aandacht wordt er minder op gevestigd dan bij de GS bv.

1 like

Er zijn zoveel verschillende GSen dat er volgens mij ook een hoop zijn zonder datum.

3 likes

Idd … had 'm al gezien en heel mooie prijs :+1:
Ben er serieus over aan het nadenken …. :wink:

Weet je zeker dat je een lichte wijzerplaat wil?
Ik merk zelf dat ik een voorkeur heb voor zwart en blauw, maar uiteraard is smaak iets persoonlijks.

Als je tot nu toe geen dressy horloge had, heb je dat misschien ook bijna nooit “nodig”?

Ik kan een Explorer van harte aanbevelen, mix van dressy en sportief.

Alternatief: de Globemaster in blauw.

3 likes