Op zoek naar een kandidaat voor die laatste plaats in de (horloge)kist

Daar kan ik inkomen. Ik was al lang trots op mezelf dat ik iets had bedacht dat binnen de eisen viel.:smile:

1 like

:grinning::+1:

Ik ken t gevoel qua maat.:+1:

Ik draag zelf bijna altijd duikers en andere toolwatches en als ik destijds een dunne dresser om de pols deed van 35mm dan voelde het voor mij ook als echt onder de maat. Daarbij had ik gedurende de dag een paar keer het paniekerige idee dat ik het horloge was verloren omdat het zo klein en licht is.

Groeten,

Noel.

2 likes

Wat nog in het voordeel spreekt van de OP is dat de plaat van deze niet koelkast wit is (wat mij vaak al snel tegen gaat staan om de pols) . Het enige mindere aan de globemaster vind ik de aansluiting van de endlinks, ik weet niet wat het is, maar iets daar aan kan me niet bekoren

1 like

Nu je het zegt … onder bepaalde hoeken ziet het er op foto idd een beetje raar uit … maar moest het deze worden voor mij toch eerder op leer (in vele reviews hoor/lees je ook dat de band te scherp zou zijn wat als niet zo comfortabel wordt ervaren).

Momenteel staat de OP op 1, de Nomos op 2 en de GB op 3 :wink:

1 like

Leuke zoektocht Bruno. :+1:

Voor mij persoonlijk obv de drie die je noemt, steekt de Globemaster er met kop en schouders boven uit. Een buitengewoon prachtig model, zeker in de uitvoering met witte wijzerplaat.

En zoals door een aantal anderen ook al genoemd…een GS is natuurlijk ook een geweldig mooie optie.

Persoonlijk zou ik het in die hoek zoeken.

Benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden…:+1:

(Daffie late to the party)

2 likes

De Grand Seiko SBGW253 zit vermoedelijk nog net binnen budget…

Dit model is een re-make van het allereerste Grand Seiko model uit 1960.

2 likes

:point_up:t2:️die…:heart_eyes:

1 like

Stop maar met zoeken :slight_smile:
Heeeeel mooi!

1 like

@daffie heeft eigenlijk vrijwel altijd gelijk…:sunglasses:

2 likes

Dat is idd een prachtige GS David :ok_hand:
Wel een LE als ik mij niet vergis ?

Ik voeg 'm bij op mijn lijstje … voorlopig op nummer 4 :wink:

2 likes

Het is inderdaad een Limited. Benieuwd of zo’n model beetje is te vinden…

@tompj :smile:

2 likes

Nog geen Rolex of Nomos … wel al een icoon van Omega :wink:

Ik zet mijn persoonlijke pro’s en contra’s even op een rijtje :

De Globemaster : mooi design (mms wel mooiste van de 3), mooie dial, zowel op leer als bracelet. Maar heb al een Omega en met zoveel moois onder de zon wil ik eigenlijk geen twee horloges van hetzelfde merk.

De Nomos : mooi (Bauhaus) design, goede prijs/kwaliteit (bijna 3k goedkoper dan de overige 2). Maar geen verdeler hier in BE en 19mm bandaanzet wat het swappen wat beperkt.

De OP : eenvoudig maar klassevol. Een Rolex mag eigenlijk niet ontbreken in de collectie (andere Rolexen die ik wel kan pruimen zijn de Sub ND of GMT Master II), Maar enkel op bracelet en zonder easylink of glidelock.

Spannend :wink:

Nee. Daar is niets spannends aan. Lees terug wat je zelf schrijft en ga een Rolex kopen. :slight_smile:

Voor mij wel :joy:

1 like