Op zoek naar een mooi vrijetijds horloge

Hallo allen,

Ik ben uiterst tevreden over mijn groene Citizen chronomaster. Plaatje erbij voor de gezelligheid.

Dit is mijn eerste Luxery watch en ben hier zeer tevreden over. Ik draag het met veel plezier naar werk, en voor de andere momenten draag ik doorgaans een Timex Expedition North Field Solar 36mm

Op zich ben ik best tevreden over Timex, maar ik ben me toch gaan storen aan het verschil in kwaliteit tussen beide horloge. Ik zou dus graag willen upgraden naar een mooier horloge voor de vrije tijd, camping, watersport, klussen, spelen met de kids etc. De opvolger krijg dus wat te voorduren en heeft bij voorkeur een wat robuustere uitstraling. Dit GADA horloge mag circa 1000,= gaan kosten, en hoop dat jullie met kunnen helpen met het geven van een doorslaggevend advies :slight_smile:

Hieronder wat modellen die ik zelf overweeg, suggesties om het rijtje aan te vullen zijn welkom.

  • Hamilton khaki field expedition 37mm
  • Yema superman 500 Dato 39mm
  • Christopher ward C60 Trident Pro 300 40mm
  • Christopher ward C63 Sealander Automatic 39mm
0 stemmers

Hamilton khaki field expedition 37mm

Yema superman 500 Dato 39mm

Christopher ward C60 Trident Pro 300 40mm

Christopher ward C63 Sealander Automatic 39mm

Reuze benieuwd naar de uitkomst van de poll.

16 likes

En wanneer ga je de knoop doorhakken?

1 like

Ik zet hem op zaterdag 11/05

1 like


Alternatief

10 likes

Zou ik geen 1000 ballen tegenaan gooien, lekker een G square tough solar :+1:

Ruime keus en misstaat nooit in iedere watchbox. Bovendien een icoon in de horlogewereld.

6 likes

Ik wilde een Sinn 556 komen posten.

14 likes

Ik heb op de Yema gestemd. Geen fan van de lightcatcher kasten, wijzers en logo van C. Ward, de Hamilton hoort er zo gewoon niet uit te zien, en de Yema is de aardigste van dit stel.

Ik zou een lans willen breken voor de Seiko SPB317, mogelijk met een bracelet er bij, of de Baltic Hermetique.

3 likes

Ik heb gestemd op CW Sealander, de tofste van de drie. Zou wel een alternatief in willen brengen; de 38mm Murph

14 likes

Ik kan heel slecht wennen aan de pijl-wijzer van CW, en ben geen fan van het te-pas en te-onpas aangepaste logo in de wijzerplaat. Van de keuzes die je geeft is het toch m’n favoriet.

Hamilton doet het niet voor mij; de kwaliteit doet me Chinees aan, en ik denk niet dat ik daar ver naast zit. En Iedere keer als ik een Yema in handen heb valt het gevoel me wat tegen. Ziet er leuk uit op foto’s maar ik denk dat de afwerking ervoor zorgt dat ze mij in werkelijkheid wat tegen vallen. Iets wat ik bij CW juist andersom ervaar; die vind ik werkelijkheid imposanter dan vanaf de foto’s.

Ps. Ik had maar 1x op ‘Bewerking opslaan’ geklikt, maar m’n antwoord werd 4x geplaatst - vreemd…

7 likes

Geen van allen. De beste optie:

Of als

Een Damasko DS/DK30 :partying_face:

Yema is Frans en ik haat Fransen. Christopher Ward is een stomme merknaam, gejat van Frederique Constant ofzo. Ik noem een horlogemerk toch ook geen Rudi Verspaget. Zoals je leest is zoiets geheel persoonlijk dus lekker doen waar je zin in hebt.

7 likes

Wat te denken van zo’n Timor quartz? …daar is recent een partijtje van op de markt gekomen, zacht prijsje…:money_mouth_face:

3 likes

De nieuwe Bulova Lunar is ook erg leuk voor dagelijks gebruik:





11 likes

Hamilton khaki 38mm bronze

4 likes


Dus.

2 likes

Het is een max bedrag en daar kan inderdaad ook een g-shock uit gehaald worden.

1 like

Dank voor je mening en ben het op deze lijnen wel met je eens. Seiko heeft zeker wel wat interessante modellen om te overwegen!

1 like

Bedankt voor je mening//ervaring. Deze herken ik niet in de reviews dus erg nuttig. Ik vind je ce horloge overigens ook erg mooi!!

1 like

Bedoel je deze? Inderdaad best gaaf!!

2 likes

Idem… Maarja wel een mooi horloge :sweat_smile:

2 likes

CW Dune ook nog een optie als daily driver…. Anders zeker voor de Sealander gaan.

6 likes