Ik zou het wel weten:
Vergeet de Baltic Hermétique niet.
Yema is Frans en je haat Fransen. Tjonge, wat een overtuigend argument! Daar heeft de topicstarter echt iets aan
Vive la France. Vive la Japon.
ik heb nu inmiddels drie Yema’s gehad, een Speedgraf, Flygraf, en een Superman Heritage, met een mix van In-house, Seiko, en nu Sellita uurwerken, en nog nooit een kwaliteitsprobleem ervaren. Zo heb ik ook een Cartier, Serica, en Baltic. Allemaal mooi spul.
Precies dit eigenlijk…
Ik heb niet gestemd, krijg van geen van allen een héél warm gevoel. Ik stel een Squale 1521 voor. nieuw net boven budget, gebruikt er ruim binnen.
Voor de kleinere pols een Sub39, Sub39 GMT of misschien een Super Squale.
Ik ga doen alsof ik dit niet zag.
Je krijgt een tweede kans.
Schitterende Citizen! Ik zou voor een tweedehands Longines Hydroconquest gaan. Deze is ook te krijgen in 39mm en tweedehands binnen je budget. Succes met de zoektocht.
Le Japon? Les pays du soleil levant?
Non.
Het is slechts één land.
Le.
Lo siento, no hablo mucho Frances.
Is een Casio Oceanus niets voor je? Universeel vrijetijd horloge, quartz zender gestuurd, solar, degelijk, mooi afgewerkt.
Ne vous inquiétez pas.
De Sealander! Prachtige kastvorm.
Alternatief:
200m WR.
Ik heb op de Yema gestemd, maar breek graag een lans voor de Alpinist.
Prima maat en fit, netjes, sportief en net even anders.
Wat was de reden dat je die drie Yema’s ‘gehad’ hebt? Geen kwaliteitsproblemen, maar kennelijk is er toch iets waardoor ze niet zijn blijven plakken.
Oprechte vraag hoor want ik vind het lastig om de vinger op de zere plek te leggen. De Yema die het voor mij tot nu toe het beste gedaan heeft is de Flygraf Flieger. Maar ook die deed ik na een dag of twee, drie toch ook weer af omdat er geen echte klik kwam. Voor de liefhebbers ga ik hier wat dieper op de Yema in: The Best Watches Under €1,000: G2’s Picks
Nog wat extra huiswerk ;
Best field watch van Gnomon watches
Teddy Bladasare heeft ook altijd wat te melden Baldassare
en toen Hodinkee nog Hodinkee was
en zowat alle Seiko 5 voldoen en dan kun je er minimaal 3 kopen van jouw budget, waarvan dit de leukste is