Op zoek naar een 💚-NA: going green!

De citizen NJ0150-81X is natuurlijk ook een (zeer betaalbare) optie

1 like

Ik dacht dat de Green Craze wel zo’n beetje voorbij was.

Fortis Marinemaster M-40 “Woodpecker Green”

Ook is wat anders dan anders.
Pas hem virtueel op je eigen pols d.m.v. onderstaande link:

https://www.fortis-swiss.com/marinemaster/#40mm_woodpecker-green_block-bracelet

5 jaar garantie
UW-30 Performance uurwerk ( adjusted in COSC standard)
30 ATM
Slide Clasp

2 likes

De Sealander. Hele toffe plaat vind ik.

1 like

Die foto doet 'm echt te weinig eer aan.
Deze dial is echt prachtig:

Presage Sharp Edged, SPB169J1.

OK, daarvoor krijg je 'm niet mee… Maar in plaats van verder zoeken zou ik ff verder sparen en deze knaap scoren :ok_hand:

Oja, die groene Tissot Gentleman is ook erg mooi, maar puur vanwege de dial trekt de Tissot bij mij aan het kortste eind. Maar goede runner up!

Of gewoon zo een mooie Seiko vintage type ll quartz 4623-8040

2 likes

Ik heb zowel de groene Gentleman als de groene Sharp Edge gehad, en moet zeggen dat ik de Tissot mooier vond. De Seiko heeft een heel mooi patroon op de dial, maar in mijn ervaring komt dat vooral bij de witte echt goed naar voren.

Het groen op de Seiko Sharp edge is wat donkerder, en laat zijn pracht eigenlijk alleen zien in direct licht (binnen lijkt de plaat 80% van de tijd zwart). De Tissot is iets helderder groen, waardoor het er wat meer uit springt. Deze was helaas net te groot voor mijn smaak (ga niet boven de 39mm met mijn kleine pols, zeker met het relatief grote wijzerplaat/bezel ratio van de tissot).

Als je tussen die twee twijfelt zou ik dus voor de gentleman gaan (tenzij je het juist mooi vindt als de kleur subtiel is), deze voelt en oogt ook beter afgewerkt naar mijn mening.

1 like

Vandaag de release van o.a. deze Fortis Flieger F-41 Petrol

5 likes

Out of the box, om uit te proberen zonder veel te betalen….(ik heb de rode besteld zelf…):

1 like

Groeten
Rutger

2 likes

idioot mooi horloge, wat een dikke knaller :heart_eyes: