Op zoek naar een nieuw horloge rond de 200 euro

Hai HF leden!

Ik heb nu al een tijdje een Casio Edifice EFV-130d maar ergens kriebeld het toch om beetje bij beetje een horlogecollectie op te gaan bouwen. Ik ben dus op zoek naar een leuk horloge, betaalbaar maar ergens toch een niet al te simpel uitziend horloge. Ik zat zelf aan een leuke G-Shock DW5600 te denken maar ik ben ook benieuwd naar wat jullie aanraden!

2 likes

Vroeger kon je nog een SKX aanbevelen maar dat ga je nu niet meer redden voor dat geld.

Je zoekt dus een digitaal quartz horloge?

2 likes

Niet perse, gewoon een leuk horloge voor rond de 200 euro.

Kijk even in het blauwe gedeelte

1 like

Maak even gebruik van de zoekfunctie en zoek op ‘ehbo’. Dan krijg je heel veel topics die je op weg kunnen helpen.

Veel succes!

Hangt ook een beetje van het formaat dat je wil af, maar bijv de Orient Kamasu. Verkrijgbaar in meerdere kleurstellingen.

Anders een Citizen NY wellicht?

12 likes

Ik zou een voor een G-shock GW kiezen; atoomtijd. Da’s mijn tik.

De citizen ny0040 natuurlijk

Die gekke rus die @zuid vandaag droeg is waarschijnlijk ook een optie. Dat wat iets in deze trend dacht ik.

Cool toch?

edit: bovenstaande is de duiker, niet de gmt :sweat_smile:

11 likes

Die zitten ongeveer op de helft voor wat betreft prijs.

En die van Zuid, de GMT.

8 likes

Paar tientjes er bij, en een Dan Henry kopen. Als je iets vintage-achtigs wilt zonder het gezeik er mee. :innocent:

3 likes

De bovenste is wel heel erg vet!

Ik was citizen helemaal vergeten, die hebben natuurlijk ook gave horloges!

1 like

De starter voor iedere collectie is een Seiko 5. Een cliche snk809 past dan precies als het niet te saai moet zijn.

4 likes

Beiden goed advies :+1:

Het leuke van een 5je is dat je hem kan modden wanneer je aan nieuwe look zoekt of wilt beginnen met knutselen aan horloges :slight_smile:

5 likes

Als je een collectie opbouwt dan hoort er 1 Rus in jouw collectie. Je vind het helemaal niks of je raakt er aan verslaafd.

Waar @Colnago en @sq100 op doelen is de Vostok Komandirskie GMT 650539. Dat is het ‘beste’ uit de Komandisrskie-lijn: kast en bezel van RVS, automaat, best goede lume. Zijn niet kapot te krijgen. Heb er € 88 voor betaald. Kan ze nu krijgen voor € 55 of zo.

Als je al een Casio Edifice EFV-130d hebt dan kun je ook een Casio Duro proberen.
Er zijn nu 6 kleuren leverbaar. Voor de kleuren blauw, zwart en goud ben je ongeveer € 50 tot € 60 kwijt. De Batman, Hulk en Pepsi rond de € 90.

Bill Gates heeft een zwarte Duro :wink:
Voor € 200 koop je er drie of vier.

5 likes

Gewoon een leuke Citizen of Seiko kopen prima startpunt. Vostok vind ik zelf Russisch puin en dat ze zogenaamd onverwoestbaar zijn heb ik niet kunnen merken, na een paar weken viel de lume al van de wijzerplaat.

2 likes

Klainieghaitju tssssk!

(Spreek uit met door wodka doordrenkt Russisch accent)

5 likes

Wa seggie?

Deze was het.

3 likes

Heb er hier eentje liggen, ga er ooit nog eens wat van proberen te maken. Maar het enige exemplaar waar ik ooit aan gewerkt heb, ging zo van - “…dat dit ueberhaupt nog loopt en functioneert…!” Was een klein probleempje, gefixt en weer opgestuurd. Maar voor die 6 tientjes nieuw kun je ook niet alles verwachten denk ik. :man_shrugging:

2 likes

Die van mij! :joy:

2 likes