Ik heb nu al een tijdje een Casio Edifice EFV-130d maar ergens kriebeld het toch om beetje bij beetje een horlogecollectie op te gaan bouwen. Ik ben dus op zoek naar een leuk horloge, betaalbaar maar ergens toch een niet al te simpel uitziend horloge. Ik zat zelf aan een leuke G-Shock DW5600 te denken maar ik ben ook benieuwd naar wat jullie aanraden!
Als je een collectie opbouwt dan hoort er 1 Rus in jouw collectie. Je vind het helemaal niks of je raakt er aan verslaafd.
Waar @Colnago en @sq100 op doelen is de Vostok Komandirskie GMT 650539. Dat is het ‘beste’ uit de Komandisrskie-lijn: kast en bezel van RVS, automaat, best goede lume. Zijn niet kapot te krijgen. Heb er € 88 voor betaald. Kan ze nu krijgen voor € 55 of zo.
Als je al een Casio Edifice EFV-130d hebt dan kun je ook een Casio Duro proberen.
Er zijn nu 6 kleuren leverbaar. Voor de kleuren blauw, zwart en goud ben je ongeveer € 50 tot € 60 kwijt. De Batman, Hulk en Pepsi rond de € 90.
Bill Gates heeft een zwarte Duro
Voor € 200 koop je er drie of vier.
Gewoon een leuke Citizen of Seiko kopen prima startpunt. Vostok vind ik zelf Russisch puin en dat ze zogenaamd onverwoestbaar zijn heb ik niet kunnen merken, na een paar weken viel de lume al van de wijzerplaat.
Heb er hier eentje liggen, ga er ooit nog eens wat van proberen te maken. Maar het enige exemplaar waar ik ooit aan gewerkt heb, ging zo van - “…dat dit ueberhaupt nog loopt en functioneert…!” Was een klein probleempje, gefixt en weer opgestuurd. Maar voor die 6 tientjes nieuw kun je ook niet alles verwachten denk ik.