Op zoek naar een nieuw horloge rond de 200 euro

Dat zou zomaar kunnen! :grin: Hij staat op de lijst hoor, nog steeds. Wat in het vat zit… :upside_down_face:

2 likes

:kissing_heart:

2 likes

Was een uitgave van een of andere olympische spelen voor studenten die blijkbaar gehouden was in Kazan in 2013.
Volgens mij heb ik 4 of 5 van die Vostokjes gehad. De enige goede was er eentje uit de Sovjet-Unie tijd.

2 likes

Dan is t horloge eigenlijk niet leuk genoeg

Die c shape met sandwich dial is best mooi trouwens

1 like

Ik heb deze liggen. Mag weg voor het juiste bod. :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Doe er een zak oliebollen bij en we hebben een deal.

3 likes

Dat vind ik

1 like

5 likes

Citizen heeft in die prijsklasse mooie horloges. Op Seiko ben ik in dat segment een beetje afgeknapt, na twee missers qua afwerking. Orient (zelfde concern als Seiko, maar naar mijn smaak betere afwerking) is ook een goede. Of weer een Casio natuurlijk.

Alternatief; jong gebruikt uit het blauwe forum :slight_smile:

2 likes

Is dit wat voor je? Mag weg voor een zacht prijsje.

4 likes

Zoals al genoemd, zijn Citizen, Casio of Seiko5 leuke gegadigden.
Ik zou jou, binnen dat budget, ook Swiss Military aan willen bevelen. Leuke horloge voor het geld.

Veel plezier in de zoektocht!

2 likes

Zoals meerdere hier aanbevelen zou ik ook voor een Citizen gaan.
Een uit de Promaster serie.

2 likes

Ik vind de Komandirskie lijn van vostok ook wel wat hebben, al helemaal voor de prijs, weet jij een goede plek of iemand die ze verkoopt?

Ik wist wel van de blauwe en zwarte duro maar nog niet van de andere kleuren, daar ga ik zeker ook eens naar kijken!

2 likes

2 likes

Nieuw. vintage, duiker,field, pilot, chrono, automaat, quartz?
Vierkant, rond, houd, staal, etc.

1 like

Leuk ding.

1 like

Ik zou ook een Citizen NY0040 pakken, of misschien zelfs wel een Eco-drive promaster.

Maar eerlijk is eerlijk, dit topic zou niet compleet zijn als iemand niet de volgende zou noemen:

De Orient Kamasu. Voor 259 nagelnieuw uit Friesland. EDIT: Shit, ik zie net dat @sq100 me voor was. Ere wie ere toekomt.

Nu zul je zeggen dat dat 100 Euro meer is dan dat aanbod van die NY0040. Maar de NY0040 heeft mineraalglas, en daar heb ik de schurft aan. Dus zou ik liever wat extra neertellen om een saffierglas te hebben. Wat op de Kamasu zit.

Dat soort horloges is natuurlijk ook een optie. Super titanium, normale lugs, 100m WR, saffierglas. Zit je ook op 250.

Ik zou er alles aan doen om geen mineraalglas te hoeven dragen. Dan nog liever plexi. Ook zou ik er alles aan doen om geen G-shock te hoeven dragen, vandaar de richting van m’n aanbevelingen. :slight_smile:

Dus ben je in mijn optiek ook beter met zo’n beetje elke Vostok Amphibia dan met zo’n beetje elke andere keuze met mineraalglas, als je tussen de regels door leest. :+1: Want plexi. En da’s sexy.

2 likes

Zoals Chris @Fate_Amenable_To_Change het al samenvatte: plexi is sexy.

Als je voor jouw eerste Vostok gaat zou ik hem bestellen via deze site; zit op Gran-Canaria, je krijgt hem best snel binnen en ze doen ook aan een kwaliteitscontrole:

https://vostok-komandirskie.com/komandirskie-self-winding/65-case/650539/

Als je Russen leuk vindt dan kan ik je het adres van een Vostok-webshop in Rusland geven; heb ik vandaag ondertussen ook via PB aan Mark @sq100 en Daan @VriesKou gegeven.

Over de kwaliteit van de Russen. Van de 30 Russen die ik heb liepen er twee niet:
de eerste was een ongebruikte Vostok hier op het HF overgenomen. Een niet-lopende Vostok doorgeflipperd. De tweede Vostok die niet liep zat in een bestelling van drie Vostoks die ik rechtstreeks in Rusland had gekocht.

Beide horloges zijn (gratis) gemaakt door mijn vaste horlogemaker. Hij vind het grappig en soms melancholisch: het zijn in de basis antieke Zwitserse uurwerken met best moderne features (schokbestendigheid etc.)

Het bataljon Russen die ik heb marcheren allemaal supergoed in het gelid. Ook een paar 40-jarige oudjes. Handwinders, automaten lopen allemaal superstrak (goed afgesteld door horlogier).

3 likes

Deze uitvoering net op mijn lijstje gezet. Wat een prachthorloge!

Kleine ode aan de Vostok!

Deze mod heb ik eerder dit jaar overgenomen van onze @Sjaak
Waarom? Het is toch een icoon en uiterst betaalbaar.
Afgelopen maand omgehad tijdens het snorkelen in Egypte … Wat leuk is dat :slight_smile: Ik zal wel een angsthaas zijn, maar met een duur horloge om de pols was ik nooit de rode zee ingedoken.

Toch prettig om de tijd bij je te hebben, ook al is snorkelen easy vergeleken met duiken. Als je 3/4 uur onderweg bent en er is flink wat wind is het toch zaak om om te keren. Met een horloge om de pols weet je of je 30 minuten onderweg bent, of alweer een stuk langer.

Die mod bezel is leuk om te zien, maar functioneel? Geen idee hoe je dat ding moet gebruiken.

Korte samenvatting: koop een horloge waar je plezier aan gaat beleven.

2 likes