Op zoek naar een nieuw horloge rond de 200 euro

Leuk om te lezen en het blijft een leuke Vostok.

2 likes

In de G- Shock square sfeer de onderstaande klassiekers net de nieuwe module (extensie U)

Succes :blush:

1 like

Wat is er bij normaal gebruik mis met mineraalglas van goede kwaliteit, e.g. hardlex?

2 likes

Wat is er bij normaal gebruik mis met mineraalglas van goede kwaliteit, e.g. hardlex?

Niks in 99 van de 100 gevallen.
Enkel brokkenpiloten zoals FatC hebben daar troubles mee… :wink:

1 like

Hardlex is al vrij kut, want het krast. Maar mineraalglas, zeker dat van Citizen, is zo zacht als een pakje boter in de Sahel op een zonnige zondagmiddag. Citzen mineraalglas… Ik ben in 14 jaar tijd door 5 glaasjes heen gejakkerd op m’n Promaster Sky.

Rommel is het. Niet doen. De enige manier waarop ik een NY0040 zou gaan dragen is met een saffier-mod. Sorry. Ik raak nog steeds geƫmotioneerd.

Overigens is Hardlex wel degelijk harder dan Citizen’s mineraal-glaasjes. :slight_smile:

Serieus, ik loop van de koelkast naar het toetsenbord naar de WC, tegenwoordig.

Horloges hebben bij mij geen hard en moeilijk leven (met uitzondering van wat Squash ongelukjes van weleer, de incidentele kook-escapades en bij tijd en wijle wat ongecontroleerde bewegingen tijdens een potje jokeren), dus als ik door vijf glaasjes heen jakker weet ik eigenlijk niet eens waarom.

3 likes

Okee, zou kunnen, geen ervaring mee

Okee, dan zijn mijn SRP189tje en mijn SNK80x-jes de uitzonderingen die de regel bevestigen. :smiley:
En vziw behandel ik mijn horloges niet als kasplantjes. Maar squashen en jokeren doe ik niet.

2 likes

Ik heb een kras op het glas van m’n SPB153.

Maar, zo hoor ik mensen denken, was dat geen saffierglas?

Oh jazeker wel. En ik zweer je dat ik niks raars met dat ding heb gedaan.

3 likes

Is ook niet nodig, hardlex is wat Fate zegt, rommel, om het niet kut te hoeven noemen.
Het slechtste glaasje wat ik gekend heb op het mineraalglas van Seiko na, echt, het krast als een malle.

Voor mij is saffier een minimum vereiste, die hebben wat meer nodig voor schade.

1 like

En toch krast het niet (om een bekende filosoof en exacte wetenschapper te parafraseren :wink: )
Wellicht beweeg ik net iets minder ā€œkordaatā€ dan jullie stoere bonken :slight_smile:

3 likes

Die Vostok ziet er zeker leuk uit! Zeker een goede kandidaat.

1 like

Kuch ; TK : Seiko SRPG29K1 ( 4R36 ) €173

Citizen NY0040 Promaster

Veel beter gaat het niet worden voor dat geld…

5 likes

Zoals wel vaker genoemd, de Seiko SUR309P1. Fijn formaat, allround, saffier, en ver onder de 200 Euronies!

1 like