Op zoek naar een pilot watch

Hallo mede forumleden

Ik ben op zoek naar een pilot watch.
Mijn budget is +/- 2000 euro.
Ik heb slechts een paar eisen en dat zijn de volgende:

  • Automaat
  • Chronograaf
  • minimaal 100m wr
  • Maximale kast diameter 42 a 43 mm

Ik heb al een paar modellen op het oog:

  • Sinn 144 en 356/358 (903 is heel erg mooi maar te duur helaas).
  • Damasko DC58

Misschien hebben jullie nog wat alternatieven?

Ik moet er wel bijzeggen dat ik de Damasko al bijna gekocht had maar ik heb me uiteindelijk toch weten in de houden :wink:

2 likes

Nee joh gewoon meteen doenā€¦ :thumbsup:

:joy:

Met de hartelijke groeten van zā€™n ā€˜kleineā€™ broertjeā€¦

3 likes

Wat heeft je doen besluiten de Damasko (nog) niet te kopen?

Het feit dat als ik het horloge koop dat het definitief is ;-). Dat neemt niet weg dat het een top horloge is. Maar er is nogal wat te koop in dit segment. Van herritage modellen tot wat moderner (zoals de damasko).

`

Ideetje? Die Damasko is wel erg mooi hoor.

`

1 like

Of de ze mooie Glycine F104. Staat te koop op HF door @merl

Hou je nog wat centje over.

2 likes

Check, maar het moet toch echt een chronograaf zijn. Heb al een Stowa flieger handwinding als nostagische pilotoen horloge

De Sinn 903 kan je toch vinden binnen budget?
Al eens in Duitsland gekeken?

1 like

Een kleine zoektoch op Uhrforum. Geen idee of dit een beetje een redelijk prijs is maar wel nog wat boven budget. Mischien is er nog wat ruimte en kan je richting de 2k gaan.

https://uhrforum.de/sinn-903-903-st-be-aus-2015-a-t289738

Das nog best lastig onder de 43mm, de meeste zijn groter.

1 like

Die Hanhart pioneer had ik ook al op t oog. Varieert vanaf 40mm tot groter. Ik moet alleen wel wennen aan die wijzers. Voor de rest is het een super mooie klok. Op de Duitse fora ben ik niet zo bekent. Had natuurlijk ook al wel op chrono24 gekeken. Het probleem daarmee is dat je blijft kijken haha.

1 like

Ik heb trouwens best een grote polsomtrek (20,5 cm). Daarom kan ik grote hologes best hebben. Het nadeel van die grote lellen is dan deze vaak achter je mouw van jas of overhemd blijft hangen. Ik heb ook een Stowa flieger welke 10mm hoog is en daarbij heb ik daar geen last van. De Bulova moon watch heeft dat probleem ook niet btw ;-).

voor jou geldt dus duidelijk het spreekwoord: het bezit van de zaak is einde van het vermaakā€¦ :frowning:

Maar die Damasko van Daffie: yummieā€¦

Deze is wel 44mm, maar dat moet kunnen met polsen van 20.5 cm. Zelfs onder de 1000 euro

2 likes

Ik weet dit model bij een webshop binnen NL online te staan afgeprijst van ā‚¬2800,- voor ā‚¬ 1959,-

http://global.rakuten.com/en/store/trend-watch/item/wafor0055-6351012m/

op staalband / 20 bar Wr / 42mm Ƙ

Nou dat bedoel ik eigenlijk niet. Tuurlijk zit er een hoog fun gehalte in de zoektocht maar ik heb inmiddels al zoveel horloges gehad en daar zaten soms best teleurstellingen bij. Dat wil ik tegenwoordig voorkomen en gelukkig heb ik geen last meer van chronische flippertitusch.( hier weet de spelling check nog geen raad mee).

Mischien een gebruikte Speedmaster? Speedmaster MKII moet ook wel makkelijk binnen je budget passen.

Deze fortis heb ik gehad en is ook een optie misschien.

1 like

Google eens op Laco
IWC kwaliteit voor minder dan de helft van de prijs
Vooral de ā€œKielā€ is een topper voor 1.595
Weliswaar 44mm maar door. de korte lugs heel draagbaar

2 likes