Het feit dat als ik het horloge koop dat het definitief is ;-). Dat neemt niet weg dat het een top horloge is. Maar er is nogal wat te koop in dit segment. Van herritage modellen tot wat moderner (zoals de damasko).
Een kleine zoektoch op Uhrforum. Geen idee of dit een beetje een redelijk prijs is maar wel nog wat boven budget. Mischien is er nog wat ruimte en kan je richting de 2k gaan.
Die Hanhart pioneer had ik ook al op t oog. Varieert vanaf 40mm tot groter. Ik moet alleen wel wennen aan die wijzers. Voor de rest is het een super mooie klok. Op de Duitse fora ben ik niet zo bekent. Had natuurlijk ook al wel op chrono24 gekeken. Het probleem daarmee is dat je blijft kijken haha.
Ik heb trouwens best een grote polsomtrek (20,5 cm). Daarom kan ik grote hologes best hebben. Het nadeel van die grote lellen is dan deze vaak achter je mouw van jas of overhemd blijft hangen. Ik heb ook een Stowa flieger welke 10mm hoog is en daarbij heb ik daar geen last van. De Bulova moon watch heeft dat probleem ook niet btw ;-).
Nou dat bedoel ik eigenlijk niet. Tuurlijk zit er een hoog fun gehalte in de zoektocht maar ik heb inmiddels al zoveel horloges gehad en daar zaten soms best teleurstellingen bij. Dat wil ik tegenwoordig voorkomen en gelukkig heb ik geen last meer van chronische flippertitusch.( hier weet de spelling check nog geen raad mee).
Google eens op Laco
IWC kwaliteit voor minder dan de helft van de prijs
Vooral de āKielā is een topper voor 1.595
Weliswaar 44mm maar door. de korte lugs heel draagbaar