Zoals de topictitel aangeeft ben ik op zoek naar een mooi trouwhorloge. De wensenlijst is als volgt:
Diameter: <39 mm
Materiaal band: staal
Categorie: dresswatch of net sportief horloge.
Budget: niet genoeg voor een Rolex
Kleur: moet mooi staan onder een grijs of blauw pak
Hier enkele voorbeelden van wat ik mooi vind, en de stijl die ik zoek:
De nieuwe Mahilton Khaki field Murph in 38mm is zeer mooi!
Komt wel op leer. Maar met een staalband (bijvoorbeeld van de Khaki Field automatic in 38mm) gaat hij ook beeldig zijn volgens mij. Onderstaande foto is niet de Murph, maar geeft wel een idee van de band. Horloge komt dichtbij de 1K EUR. Met de band erbij zal je er net boven zitten.
Indien je van plan bent om slechts één keer te trouwen, zorg dan voor een beetje stijlvol horloge om je pols. Een Aziatisch horloge (en pak en schoenen etc.) is wel lekker voordelig allemaal, maar maak er iets speciaals van. Zeker een horloge, daar kun je nog lang van genieten.
Met horloges is het wat dat betreft net als met vrouwen, de zoektocht is nog het leukst!
Ik ben zelf echt niet zo’n type die moord en brand gilt over sporthorloges bij een pak, maar bij een trouwpak zou ik het echt niet doen. Daarmee doe je naar mijn mening echt afbreuk aan je outfit.
Eigenlijk schrijft de etiquette voor om helemaal géén horloge te dragen maar als je het dan toch doet, ga dan voor een mooie dresswatch.
Edit: eigenlijk wat @Fate_Amenable_To_Change zegt (maar dan wat korter). Die Nomos is echt top! Mooi merk, goede kwaliteit en nog enigszins vriendelijk geprijsd. Ik gok zo dat je trouwpak blauw is…? ga voor mooie leren band met blauwe of witte wijzerplaat!