Shhhh haha
Ik heb de Clemence Photic en Tom Clemence blijkt zeer vriendelijk in de communicatie. Sympathieke vent! De stalen band heeft een upgrade ondergaan. Dat was niet de meest comfortabele stalen band die ik ken. Dat moet nu flink verbeterd zijn met bewerkte flanken van de schakels bv en het nieuwe on-the-fly verstelmechanisme.
Even geduld hebben en wachten tot Longines de Conquest rework in een kleiner formaat uitbrengt? Listprijs voor de 41mm variant is 2300 euro en hij is verkrijgbaar met blauwe, groene, zilveren, bruine en zwarte wijzerplaat.
Nice! Hoop dat de verbeteringen die gemaakt zijn goed uitpakken.
Als ie er in 39mm size was, zeker!
Nog een horloge op m’n pad gekomen, zal 'm niet worden maar deel het voor anderen hier. Kleur, panda en stalen band! Norqain:
40mm is net teveel maar nog te doen, hoogte van 14.9mm is dan ook net teveel van het goede, jammer maar wel vet. Voor de gouden versie met een gouden band had ik het formaat wel voor lief genomen! Echter alleen op rubber/leer/stof te verkrijgen:
Weinig strakke lijnen bij Sinn, maar ze mogen zeker niet ontbreken in je zoektocht. Zoiets?
Oeh vind 'm heel cool. Deze Sinn niet overwogen inderdaad, vind 'm alleen iets te dik (hoog). Probeer meer rond de 12-13mm te blijven. Als ik 'm tegen kom ergens ga ik 'm zeker passen, wellicht dat ie minder hoog draagt door het ontwerp.
Persoonlijk vind ik de Omega Aqua Terra mooi. 38.5mm. Wel een Quartz, maar past eigenlijk overal goed bij (ref 23110396002001)
Zojuist bij Ace & Dik langsgeweest om de Nomos in het echt te zien en te passen. Enorm vriendelijk ontvangen door een horlogeliefhebber (die ook horlogemaker is).
Gaaf horloge, details op de dial zijn nog indrukwekkender van dichtbij, kleur is erg mooi en de hoogte van het horloge is indrukwekkend. Uurwerk aan de achterkant is prachtig. Ben er nog niet 100% uit maar ben positief verrast. (Let niet op mijn blijkbaar vette vingers op de band)
De Petrol is wel echt een stuk spannender dan de blauwe versie. Ik ga even kijken of ik nog ergens een Omega Seamaster Aqua Terra kan vinden om ook deze in het echt gezien te hebben.
Wat me zo beviel aan de Tudor GMT Pepsi is de speelsheid van de kleuren (blauw, wit, rood). Merk dat dit toch weer best serieus is (GADA type). To be continued…
Off-topic: Heel leuk bijgepraat over allerlei horloges, van Vulcain Crickets tot Chronographs tot Nivada Grenchen. Paar foto’s voor de sfeer:
De Vulcain chronograph is in het echt heel mooi, de foto’s doen 'm geen eer aan. Of mijn foto-skills niet in ieder geval.
Ja zeker interessant, zoek er wel een met kleur, blauw oid.
Stop maar met zoeken, dit is het perfecte horloge voor je!! Deze Venezianico Nereïde met blauwe Mother Of Pearle wijzerplaat!!
Echt ongelofelijk mooi en 39mm kast. Maar 10.5mm dik.
Zo! Aan kleur geen tekort. Mooi horloge, enige nadeel:
Kan niet alles hebben!!
Is die 300 niet gewoon het verschil in open case back VS closed case back en is de prijs dus eigenlijk gelijk?
Ja klopt, is de open caseback, dat is het verschil in prijs.
Update, wel leuk om ook de uitkomst te delen hier.
De Nomos is gaaf, de ronde elementen van de bezel en cijfers is net niet mijn ding. Maat van me maakte me bewust dat de Omega Aqua Terra best dicht tegen m’n GS SBGX261 aan zou zitten en zou moeten concurreren.
Besloten om voor een Clemence Munro Ridgeline te gaan, het is een funky horloge met een mooie herinnering aan de roadtrip die we ondernomen hebben in Schotland. Ergens in mei deel ik de NA (als ie beschikbaar is).
Dank iedereen voor de suggesties en leuke ideen, heeft zeker de zoektocht verbreed en beslissing makkelijker gemaakt als je samen de markt afgestruind hebt.
Zal zo op zoek gaan naar nog een ander horloge - onze dochter is net geboren en m’n vrouw wil me graag een horloge kado geven ter ere van de geboorte van ons eerste kind Benieuwd of ik bij die zoektocht iets over het hoofd zie!
Wat is het budget voor de nieuwe zoektocht?
Budget is 5.000-10.000 euro, heb wat ideeën mbt. de wensen, zal eens kijken of ze goed onder woorden kan brengen en een topic starten. Een gedeelte van de richting zit al verstopt in dit draadje…
Dan zal er al heel veel Zenith te vinden zijn.
Zeker! Ik zet de zoektocht hier voort.