Op zoek naar horloge ter viering van het leven - 5.000 tot 10.000 euro - suggesties?

We hebben erg heuglijk nieuws, onze dochter (ons eerste kind) is zojuist geboren. Het gaat allemaal van een leien dakje en als symbool van liefde en ter ere van de geboorte van onze dochter wil m’n vrouw me graag een horloge kado geven. Heb al wel iets in gedachten, lijkt me leuk om te checken wat ik over het hoofd zie op basis van de criteria.

We willen onze dochter graag avontuurlijk (of ‘Brave’ zoals de engelsen het zeggen) opvoeden, dit wil ik ook graag terug laten komen in het horloge. Mooie samenvatting van een avontuurlijke opvoeding tref je hier in een leuke TED talk:

(link: https://www.youtube.com/watch?v=qxmEpmCtM3o)

Het horloge mag dus ‘stoer’ zijn, een statement zijn. Iets wat ik ook vaak zou dragen, dus minder snel een dresswatch.

Recentelijk al op zoek geweest naar een nieuw horloge en daar goede ideeën opgedaan voor die zoektocht (meer info in deze forumpost):

Huidige collectie:
image

Daar komt dus in mei deze bij:
image

Voor het volgende horloge (het kado) zijn dit de harde criteria:

• Diameter 34-36mm: Wil graag dat zowel m’n vrouw als ik het horloge kunnen dragen, het hoeft niet een vrouwelijk horloge te zijn
  • Hoogte 12mm max, liefst rond de 10mm
  • Mag zowel een nieuw horloge als vintage zijn

Dit laat ik graag terugkomen in het horloge:

• Stoer, ‘Brave’, dit vertaal ik als staal en scherpe lijnen. Wellicht heb jij een andere interpretatie?
  • Er mag een element van kleur in zitten, echter niet te speels
  • Het mag complex zijn qua details, echter met zo min mogelijk complicaties, geen uurwerk door de dial heen bijvoorbeeld of een chronograph

Belangrijk:

• Omdat ik het horloge nooit meer weg ga doen, is dit dé kans om een horloge te kopen waarbij het niet uitmaakt of ie populair is en wat de restwaarde is. Sterker nog, daarom is het grootste gedeelte van de horloges van de typische grote merken voor mijn gevoel uitgesloten (Rolex, Omega, etc). Ik zou van de ‘massa’ of ‘typische’ keuzes in dit prijssegment weg willen blijven. Tenzij er een mooie gedachte achter zit.
  • Het is niet een horloge dat ik voor mezelf koop (als ik dit zou doen zou ik het wel weten, een Zenith Chronomaster Original, maar dat heeft niks met mijn dochter te maken, is gewoon een prachtig horloge)

Grootste kanshebber op dit moment is de Zenith Defy 36mm, paar plaatjes voor de sfeer:

Wat denken jullie? Wat zie ik over het hoofd? Wat zou ik nog meer moeten overwegen?

40 likes

Heb je al bij Ebel gekeken, momenteel zeer in opkomst.

1 like

Ik zal eens na gaan denken over je duidelijke horlogequest
In ieder geval van harte gefeliciteerd met je dochter!

1 like

En natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie dochter.

1 like

Ik denk dat iig Cartier veel mogelijkheden heeft. Ik vind een merk als Cartier ook wel mooi bij de geboorte van een dochter passen :grinning:

2 likes

Deze komt in de buurt

Edit: geen chronograph. Zal moeilijk gaan dus.

9 likes

Citaat:

“”"
Dit horloge is ontworpen om je te herinneren aan het belang van vreugde, humor en het vieren van het leven.

“”“”

6 likes

Tot je de grote merken uitsloot dacht ik enkel aan een Datejust. De Zenith is ook mooi, en ook een cool merk dus dat is ook een prima keus.

1 like

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Heuglijk nieuws. Evenals de wijze waarop jij/jullie dit willen vieren. Mijn suggestie: Cartier Santos. Medium 35,1mm en 8,82mm dik. Heel draagbaar, mooi, toch ook iets dappers in de uitstraling, etc.

28 likes

Christopher ward, the twelve is een goedkoper alternatief voor de zenith :stuck_out_tongue:
Ook in 36mm

Zo is er nog steeds budget over voor een mooie high end

13 likes

Van harte met de geboorte! Fijne tijd samen!

1 like

Zou ook kiezen tussen deze én de Zenith van ts denk ik

2 likes

ook van harte met de geboorte

als ik de eerste foto zie en je houd hem tot ze ook die leeftijd bereikt kan ik me geen beter horloge inbeelden om hem dan ook over te dragen aan haar :+1:

2 likes

Submariner. De ultieme alleskunner/sportieve horloge imho.

Kan ook prima op een damespols

1 like

Misschien een idee:

4 likes

Geniet van het kleine wonder :dizzy:

1 like

Dit zijn de twee die wat mij betreft mooi passen in jouw rijtje criteria:

10 likes

Belangrijkste vergeten… van harte natuurlijk!!!

1 like

Ah, lotgenoot! Van harte! Concrete tips heb ik niet, maar ik laat mijn vrouw even dit topic lezen :grin: Overigens lijkt GS mij een goede hoek om iets uit te zoeken

8 likes

Van harte gefeliciteerd!

De Zenith is een prachtige keuze, maar een ander horloge dat mij zo te binnen schiet:

In een behoorlijk aantal kleuren te verkrijgen, waaronder roze. Met 36 mm. een mooie maat voor beiden.

4 likes