We hebben erg heuglijk nieuws, onze dochter (ons eerste kind) is zojuist geboren. Het gaat allemaal van een leien dakje en als symbool van liefde en ter ere van de geboorte van onze dochter wil m’n vrouw me graag een horloge kado geven. Heb al wel iets in gedachten, lijkt me leuk om te checken wat ik over het hoofd zie op basis van de criteria.
We willen onze dochter graag avontuurlijk (of ‘Brave’ zoals de engelsen het zeggen) opvoeden, dit wil ik ook graag terug laten komen in het horloge. Mooie samenvatting van een avontuurlijke opvoeding tref je hier in een leuke TED talk:
Het horloge mag dus ‘stoer’ zijn, een statement zijn. Iets wat ik ook vaak zou dragen, dus minder snel een dresswatch.
Recentelijk al op zoek geweest naar een nieuw horloge en daar goede ideeën opgedaan voor die zoektocht (meer info in deze forumpost):
Huidige collectie:
Daar komt dus in mei deze bij:
Voor het volgende horloge (het kado) zijn dit de harde criteria:
Diameter 34-36mm: Wil graag dat zowel m’n vrouw als ik het horloge kunnen dragen, het hoeft niet een vrouwelijk horloge te zijn
Hoogte 12mm max, liefst rond de 10mm
Mag zowel een nieuw horloge als vintage zijn
Dit laat ik graag terugkomen in het horloge:
Stoer, ‘Brave’, dit vertaal ik als staal en scherpe lijnen. Wellicht heb jij een andere interpretatie?
Er mag een element van kleur in zitten, echter niet te speels
Het mag complex zijn qua details, echter met zo min mogelijk complicaties, geen uurwerk door de dial heen bijvoorbeeld of een chronograph
Belangrijk:
Omdat ik het horloge nooit meer weg ga doen, is dit dé kans om een horloge te kopen waarbij het niet uitmaakt of ie populair is en wat de restwaarde is. Sterker nog, daarom is het grootste gedeelte van de horloges van de typische grote merken voor mijn gevoel uitgesloten (Rolex, Omega, etc). Ik zou van de ‘massa’ of ‘typische’ keuzes in dit prijssegment weg willen blijven. Tenzij er een mooie gedachte achter zit.
Het is niet een horloge dat ik voor mezelf koop (als ik dit zou doen zou ik het wel weten, een Zenith Chronomaster Original, maar dat heeft niks met mijn dochter te maken, is gewoon een prachtig horloge)
Grootste kanshebber op dit moment is de Zenith Defy 36mm, paar plaatjes voor de sfeer:
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Heuglijk nieuws. Evenals de wijze waarop jij/jullie dit willen vieren. Mijn suggestie: Cartier Santos. Medium 35,1mm en 8,82mm dik. Heel draagbaar, mooi, toch ook iets dappers in de uitstraling, etc.
Ah, lotgenoot! Van harte! Concrete tips heb ik niet, maar ik laat mijn vrouw even dit topic lezen Overigens lijkt GS mij een goede hoek om iets uit te zoeken