Op zoek naar horloge ter viering van het leven - 5.000 tot 10.000 euro - suggesties?

Gefeliciteerd met jullie dochter!
Avontuurlijke opvoeding. Mooie gedachte.

Dat je als vader zo’n mooi cadeau krijgt aangeboden; dat moet dan echt wel liefde zijn, zeg. Dat gaat boven een bosje bloemen uit.

1 like

Een Rolex OP 36mm in een leuk kleurtje, moest ik ook even aan denken. Tijdloos, en tegelijkertijd een spannend randje door de kleur.

De chopard alpine eagle en zenith defy zijn ook :ok_hand:t2:

Schiet me nog een te binnen: Breitling Chronomat 36mm.

3 likes

Allereerst gefeliciteerd met dit mooie moment! Ik ben en blijf een vintage man dus ik interpreteer je vraag dan ook in die hoek.

Een aantal mooie tijdloze horloges die voor mij zowel elegant als stoer kunnen gedragen worden zijn:

1. Universal Geneve polerouter. Een klassieker op het gebied van aviation met een prachtig micro rotor uurwerk en een sterk design. Wat wil je nog meer?
  2. Zodiac Sea wolf: een van de eerdere duikers met een eigen smoel
  3. Zenith vintage chronografen, maar dan niet diegene die je verwacht: de A273 bijvoorbeeld. Omdat je zelf ook al Zenith en omdat ze prachtige chronografen hebben gemaakt.
  4. Omega constellation Pie pan 168.0065: de laatste pie pan ooit gemaakt, alleen voor de Japanse markt en omdat het uit de jaren 70 kwam een stuk stoerder qua kastdesign dan de eerdere constellations.
2 likes

Heel bijzonder, bij ons was het andersom :rofl:

4 likes

37mm in petrol (maar ook verkrijgbaar in andere toffe kleuren), de Nomos club neomatik sport

11 likes

Mits lief kijken of online kopen valt daar wel wat van af te halen.

2 likes

Hij is al eerder genoemd maar de Alpine Eagle in 36mm is voor man en vrouw goed te doen!

10 likes

Das een mooie prijs voor de Zenith.

Hele goede keuze deze. Ik hou hier wel van, simpel, maar alles klopt eraan. Goeie keuze voor een mooi moment.

Proficiat :partying_face: met je dochter.

1 like

ik vind het echt een mooie klok. Maar hoorde laatst van iemand dat de kwaliteit niet super is van Chopard?

1 like

Qua afwerking vind ik het één van de mooiste horloges in deze prijsklasse.
Wat betreft onderhoud, daar heb ik tot op heden geen ervaringen mee dus lastig om iets over te zeggen gezien ik het horloge ongeveer een jaar in bezit heb.

1 like

In 35mm, ook in het blauw hier?

Je bedoelt die?
image

1 like

aa mooie klok man gefeliciteerd. Hoop alleen maar goede ervaringen voor je.

2 likes

Van harte gefeliciteerd!! Zou toch ook eens kijken naar de bb54

En anders een railmaster van omega. Weliswaar een ‘bekend’ merk, maar van de omega’s een ondergewaardeerd model, vind ik

5 likes

een oudere IWC Ingenieur valt ook nog wel onder je eisen.

3 likes

Prachtig deze.

5 likes

Ook leuk: een Nomos Ahoi Neomatik Atlantic…

Jammer dat Rolex uitgesloten is, een Explorer had qua gedachte en formaat toch goed gepast :wink:

4 likes

Dit is 'm!
Top horloge, voor een dame en voor een heer.

1 like

Het horloge “pour l’homme d’action’
De Jaeger-LeCoultre Polaris is in 2018 opnieuw uitgebracht ter ere van het icoon uit 1968 (Polaris Memovox). Kwaliteit voor de volgende generatie.

Proficiat met de geboorte van je dochter. Geniet van elk moment!

4 likes