Sinds de komst van m’n GS, wijkt ie niet van m’n pols af. Het wordt een beetje eentonig, ik wil op z’n minst in de weekenden een horloge dat ermee kan concurreren. Voor mij moet een weekend horloge er goed uitzien op een stalen band, strakke lijnen hebben en een element van kleur. Indien geen kleur, dan een panda-style (contrast). Het mag een statement zijn, mag wel wat opvallen.
Dit is m’n huidige collectie:
Nou was ik ervan overtuigd dat ik 'm al gevonden had, meerdere keren online bekeken, reviews gelezen, filmpjes gezien… tot ik bij Ace & Dik in Amsterdam binnenliep. Zeer vriendelijk mocht ik de Tudor GMT Pepsi Opaline bekijken en om m’n pols doen. Ik had goede hoop dat de 41mm een stuk kleiner zou dragen in het echt… maar helaas, het was voor m’n gevoel echt een chunky boi. En dat is nou net niet mijn smaak. Plaatje waar ik voor ging:
Dat betekent dat ik weer opnieuw kan beginnen met de zoektocht! Nog even zelf een poging gedaan (Nomos bekeken maar de ronde bezel is niet mijn ding), lijkt me een goed moment om jullie hulp in te schakelen.
Wensen samengevat:
36-39mm diameter, liefst niet hoger dan 12mm
Mag een van de grote merken zijn, kleinere merken alsmede microbrands (Microbrands tot 800 euro, nieuw of 2ehands)
Tot 3.000 euro (nieuw of tweedehands), als het een topper is kan het budget opgerekt worden
Graag strakke, scherpe lijnen in het design, mag opvallen
Element van kleur in het ontwerp, mogen primaire kleuren zijn of panda
Liefst geen duiker, daar heb ik de Certina voor
Horloges die ik overweeg:
Maen Skymaster MCT (ik wacht tot ie 2ehands beschikbaar komt, dat wordt eind 2024?)
Leuk dat je iets zoekt met een beetje kleur. Heb zelf deze in de collectie en juist met het sombere weer doet deze het ook goed. Ik heb er te weinig verstand van om je te kunnen adviseren maar groen lijkt me in ieder geval een leuke aanvulling op je mooie collectie.
De 41,5 met verticale strepen lukt zeker in zeer mooie staat voor 3,5k. En met de 47mm lug 2 lug verassend draagbaar vond ik op m’n 17cm pols. Staat nog op m’n lijstje voor ooit.
De hier aangeraden Formex Essence is ook heel erg cool, Longines Zulu GMT is ook tof maar wel een dikkertje, en zelfs de oranje Breitling is tof. Maarrrrrr…
Het ontgaat mij een beetje waarom iedereen deze dingen zo geweldig vindt. Standaard SW200 uurwerkje, Chinees uitziend geheel (en waarschijnlijk ook productie daar), 1,5 tot 2k EUR… Is er iets wat ik mis? Waarom zou je dat geld aan zo’n Formex uitgeven en bvb niet een Baltic, Nivada, Tissot, Halios,…?