Op zoek naar een weekend warrior 1.000 tot 3.000 euro - ideeën?

Heb je ook de quartz variant van de omega aqua terra 38,5mm overwogen? Prijs zal dan lager zijn dan een automaat denk ik.

1 like

Nee nog niet, wist niet dat die bestond. Even in duiken. Recent uitgebracht model?

3600 euro en alleen te koop in Bristol (de mooie blauwe/groene)…

Aah, ok. Dat wist ik niet. Dan klinkt een lang weekend Edinburgh en zo’n Clemence Munro oppikken aantrekkelijker… :wink:

1 like

Waarom? Bovendien, wat zegt Nomos over koop op afstand en het recht om te retourneren? On-line bestellen in de EU is tenslotte behoorlijk gereguleerd. 14 dagen right of return honoreren ze, dus ik zou geen extra geld over hebben voor het passen.

Afhankelijk van waar je woont: Utrecht en Ahaus hebben ook zeer sympathieke Nomos dealers. :slight_smile:

1 like

Ik zou lekker deze pakken :wink:

1 like

https://www.omegawatches.com/en-us/watch-omega-seamaster-aqua-terra-150m-quartz-38-5-mm-23110396006001

Heb zelf niet goed gelezen: Currently unavailable online.
Dat wordt dan denk ik tweedehands zoeken.

Zwarte wijzerplaat:

Witte wijzerplaat:

1 like

Ze bieden een dienst aan die ik kan waarderen, merk dat er een groot verschil is tussen plaatjes online, mijn beeldvorming erbij en hoe ze er in het echt uit zien. Ze hebben een leuke voorraad in de etalage die me geinspireerd heeft om verder te kijken qua merken. Zo kwam ik daar de Vulcain Chronograph tegen in de etalage, had gelijk m’n aandacht tussen de vele horloges. Zonder het risico dat zij lopen had ik dat horloge nooit overwogen en had ik ondertussen 10 horloges moeten ontvangen en weer terug sturen.

Doesn’t scratch my itch for the weekend warrior maar staat nu zeker hoog op de lijst als mogelijke collectie toevoeging!

Bij Nomos zelf is de levertijd 3-4 maanden voor de petrol version, bij hen is ie al op voorraad. Uiteindelijk zitten er mensen/ondernemers achter bedrijven van dit formaat. Bij mega ondernemingen ga ik ook voor de laagste prijs.

Ja vond zo dus ook een 36mm versie in het blauw, valt ook te overwegen! Had het patroon dat de huidige hebben graag in de dial gezien maar is echt wel leuk:

Ik weet het…. Te groot en een duiker…. Maar wel een heerlijke weekend warrior. (En kleurrijk te maken met een leuke rubberstrap of nato)

5 likes

Ik hoef het onderste niet uit de kan, maar die 300 die de partij die je noemde er bovenop gooit is ronduit onbeschoft. De MRSP geeft prima marge.

Als de prijs hetzelfde is als bij Nomos zelf koop ik ook bij een brick and mortar store, maar boven list is een non-starter. Ik heb m’n Club gewoon tegen list gekocht bij een juwelier in Ahaus, leuke tent, kreeg nog een bandje in maat S bij zodat m’n vrouw en ik kunnen wisselen. Hoefde niet per se korting, dat is niet de insteek.

1 like

Ik zie 'm al een poos niet meer voorbij komen, is denk als forum fav voorbij gestreefd/opgevolgd door de PRX, maar een Maurice Lacroix Aikon tikt volgens mij al je boxes wel aan:

39mm, verschillende variaties verkrijgbaar. In de hand een erg fraai, vlijmscherp afgewerkt horloge. Is er ook als quartz maar de automaat is mooier :ok_hand:

4 likes

Is volgens de site van Nomos precies het verschil tussen stalen en glazen achterkant, dus ik neem aan dat het verschil daarin zit.

1 like

Klopt; als je naar de referentie op de site kijkt (746), is het de versie met zichtbodem.

3 likes

De Clemence Munro, wat een tof ding zeg!

1 like

En die zichtbodem is wel een must bij Nomos. Zo’n juweeltje.

2 likes

Nog niemand die de Timex Q Reissue pepsi met witte dial heeft vernoemd? (Tudor heeft hier precies goed naar gekeken :slight_smile: )

(net geen 100 euro op Amazon)

1 like

Tenzij de TS een polsmodel is bij Hodinkee, vermoed ik niet dat de afgebeelde foto van hem is :wink:

1 like

Monta Triumph?

Of Monta Noble?

Klopt, maar Hanhart verkoopt wel apart de stalen banden.

1 like

Milus Snow Star?

3 likes