Op zoek naar een zomer beater

Beste horloge liefhebbers,
Sinds enige tijd ben ik weer wat actiever op het forum, vooral nadat de liefde voor horloges weer is opgebloeid. Ik heb ondertussen een hele mooie Farer Discovery black velvet, en een super goedkope maar geinige Sanda tank. De Farer draag ik bijna dagelijks maar ik loop nu ergens tegenaan…en wel het feit dat ik deze zomer lekker met het gezinnetje ga camperen en er dan natuurlijk flink gezwommen gaat worden. Ik ben niet van plan de Farer mee te nemen, want niet waterproof. Ik ga niet constant lopen hannesen met om en af doen, en hem ergens in de tent opbergen vind ik ook maar niks.

Omdat ik als horlogeliefhebber in de kinderschoenen mijn Garmin echt alleen voor het sporten wil blijven gebruiken zoek ik dus een leuke zomerse (maar niet te fel gekleurde) beater met een redelijke waterdichtheid. Ik ga niet duiken oid dus qua waterdichtheid hoeft ie niet super te zijn, als ik maar een duik in het zwembad kan nemen en er mee kan douchen vind ik het best. Verder gaat mijn voorkeur uit naar een wat kleinere kast afmeting (zeg ff tussen de 36 en 40 mm) vanwege mijn relatief kleine pols maat. Ik had zelf al eens wat rond gekeken en kwam een leuke Seiko 5 sports srpk31 tegen maar daar zijn de meningen over verdeeld qua kwaliteit van de stalen band.

Kunnen jullie me helpen?

Ook niet geheel onbelangrijk, mijn budget is rond de 300 euro (beetje meer mag ook)

Alvast dank voor jullie imput!

Gr Bob

9 likes

3 likes

Gewoon een G-Shock halen :+1:t2:

11 likes

Geheel mee eens. :sun_with_face::+1:t2:

4 likes

Promaster van Citizen.

5 likes

Of een platte San Martin met Miyota 9015:

2 likes

Je was me voor :rofl:

:innocent:

38,5mm

6 likes

Zoek eens een horloge (of willekeurig iets) op waar niemand iets over te zeuren heeft :wink:

De band was niet geweldig maar ik zou het horloge er niet voor laten liggen. Ik weet ook niet hoeveel meer je rond die prijs mag verwachten. Als het horloge je echt aanspreekt, kun je er ook een Miltat band voor kopen, die zijn top. Maar dat verhoogt wél de prijs.

2 likes

10 likes

Niks mis met de kwaliteit. Ik wilde net een Seiko 5 voorstellen. Je valt er geen buil aan, de pin and collar banden zijn solide en makkelijk te verstellen als je een Amazon hamertje van een tientje bestelt, en ik vind dat mensen die over de kwaliteit zeuren… Tja, die zeuren.

4 likes

Frogman voor onder 300 zou leuk zijn!

Gr, Vigorelli

1 like

Deze iets voor je wellicht?

1 like

Hoi @Bob85

Dit roept toch echt Yema! Waterdicht, sportief, vrolijk, 39mm en gewoon een heel gaaf merk!

Ter inspiratie (er zijn zat andere modellen):

4 likes

Ik moest meteen denken aan de Orient Mako 40mm.
In diverse leuke (zomerse) kleuren. Automaat en die Orients zijn over het algemeen niet kapot te krijgen. Op chrono en ebay worden er genoeg aangeboden.

:v::v::v::v::v::v::v::v:

2 likes

Wat dacht je van een Vostok. Automaat, niet kapot te krijgen en goedkoop in onderhoud. Nieuw binnen je budget. Tophorloge.

4 likes

En de Seiko SBTM serie Review.
Solar, 39,5mm.

Of de Seiko SZSB serie…

:v::v::v:

Een Oriënt solar duiker.
Niet al te opvallend, toch lekker zomerse kleuren.
En exact in het budget👌

1 like