Ik ben al een redelijke tijd opzoek naar de perfecte duiker. ik zie veel duikhorloges die mij wel aanspreken maar vaak zijn deze aan de grote kant (40mm+) Ik heb zelf nogal smalle polsen en vind deze dan al snel te groot staan.
Mij spreek de Tudor Black Bay 58 erg aan maar dit ligt flink boven budget. Mijn budget zit rond de 500 euro en het horloge mag ook zeker tweedehands zijn.
Iets leuks voor 500 moet lukken.
En een duiker draagt optisch kleiner met een relatief hoge kast, grote lunet en kleine wijzerplaat. Je zou een 40mm kunnen proberen.
Ik zou persoonlijk niet verder zoeken dan een Certina DS Action Diver 38mm. Wat een kwaliteit voor het geld, ongelooflijk! En in vele kleuren en smaken.
Mocht je eerst een maat willen proberen én titanium: dan vind ik deze Watchdives in 39 met lire lugs ook wel een interessante. Het schijnt niet tegen te vallen. Maar je moet 't wel willen. Ik heb zelf net een 50 Fathoms van ze op de kop getikt, tweedehands, maar dat is puur bedoeld als zwemhorloge, met goede specs en vintage vibes. Het blijft een hommage fabriek, en een Chinees merk… Moet je wel willen. Puur op basis van specs en geringe afschrijving als het niet bevalt is het een rationele overweging. Je telefoon komt hoogstwaarschijnlijk ook uit China, is mijn goedprater…
Het liefst een automaat. De specificaties laat ik een beetje in het midden. Het moet natuurlijk wel een kwalitatief goed horloge zijn, het liefst van een gerespecteerd merk.