Op zoek naar het perfecte duikhorloge

goede suggestie!

Deze Seiko SNE573 is tweedehands wel te vinden onder de €300. Echte duiker met 200m, 38.5mm kast, met solar quartz uurwerk.

Er zijn ook varianten in o.a. blauw, groen, en met grijze bezel.

Vind het een heerlijk zorgeloos horloge, kan met veel verschillende banden, en heeft zelfs zijn eigen topic:

Edit: Ik zie net dat je voorkeur uitgaat naar automaat. Dat kan, zeker ook bij Seiko. Ik laat de suggestie toch even staan, mocht je toch ook solar overwegen. Genoeg opties in ieder geval, succes met je keuze!

2 likes
1 like

De Slim Turtle uit het blauw voor €600. (SPB317j1)

1 like
1 like

Komt ff aan met een 45mm horloge :face_with_peeking_eye::smiling_face_with_tear:

3 likes

Zo dragen ze absoluut niet.

1 like

Ik moet zeggen dat ik deze nog niet eerder heb zien voorbij komen en mijn interesse is wel gewekt. Bedankt voor de suggestie!

2 likes

Net hierboven de padi solar gedeeld

3 likes

Nieuw? HGP. Goed gebouwde horloges, die er goed uitzien en een leuk stukje historie. Heel veel horloge voor je geld.

Ik zou zeggen, kijk hier eens rond.

HGP Only :fr: - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

HGP Dive Watches – HGP - Dive Watches

Gebruikt? Budget ietsje oprekken (hey, we zitten hier op HF!) :person_shrugging: :wink: en gaan voor een Squale en dan in het bijzonder de 1521. Super comfortabel, goede kwaliteit, diverse uitvoeringen en echt liefhebbershorloge!

Nog een tip: kijk vooral rond in dit topic.
Squale only, aka de Squale Kroeg :shark: (Deel 12) - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Oh ja, zowel de HGP als de Squale zijn, op papier, 42mm. Maar ze dragen echt aanzienlijk compacter en zijn (dus) ook geschikt voor de smallere pols.

6 likes

Ook leuk: Alpina Seastrong

https://www.chrono24.nl/alpina/seastrong-quartz-gmt--id46395619.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

Of een Hamilton Khaki diver (deze is van eind jaren 90) als het iets meer ingetogen moet, maar wel toolwatch

2 likes

Een Seiko mm200 kan je pre-owned onder de 500 vinden. Voor dat geld echt een topper.
Ik heb deze

Maar ook andere mooie kleuren te vinden

3 likes

Ik wil zo graag een Omega maar ik kan 'm niet betalen…

Draagt kleiner vind ik.

Wel een echte duiker.

3 likes

Welke Omega lijkt hierop dan? Oprechte vraag, ik heb geen idee

1 like

Ik wil het niet betalen is ook nog een optie

Sommige zeggen dat de watchdives op de Omega lijkt :sweat_smile:

2 likes

Dit vind ik ook mooier;

Maar die lijkt niet op die WD - en waarschijnlijk buiten budget voor de TS

1 like

O, die had ik nog nooit gezien :face_with_peeking_eye:
Mijn interesse ligt daar niet… Grappig dat ik die WD er wel uitpik dan :thinking:

2 likes