De Seiko SNE-serie is wat mij betreft een leuke release van de afgelopen jaren. Compact (38,5 mm) en toch een herkenbaar Seiko duikhorloge.
Wat dit model voor mij extra bijzonder maakt, is dat het me sterk doet denken aan mijn eerste automatische horloge: de Seiko SKX013. Dat horloge kocht ik aan het begin van deze hele hobby.
Scroll voor een paar bandcombinaties die ik al geprobeerd heb.
De maat is echt super. Dat is ook wel de reden dat ik hem wilde hebben.
Jij hebt de versie met ‘grijze’ bezel? Die lijkt erg op het model met zwarte bezel.
Ik vond de originele elke band zelf minder mooi overigens, maar dat is smaak.
Naast mijn Skx-en is ie een maatje kleiner, en daardoor twijfelde ik enorm.
Maar de maat is inderdaad perfect!
Ik heb inderdaad de grijze faded bezel, maar vind hem absoluut niet op de zwarte lijken.
Originele band ben ik prima tevreden mee, ik heb het niet zo op die aftermarked banden.
Misschien ooit eens uitwisselen met een originele Seiko band van een ander type, maar ik vind de “standaard” combi perfect.
Ik denk dat die grijze in het echt duidelijk grijs is. Aan het begin was ik echt aan het zoeken. Je hebt natuurlijk zwart, grijs en bruin, maar afhankelijk van het licht zag ik het soms niet. Ik zie op het forum voornamelijk grijs voorbij komen.
Een MN strap is er natuurlijk ook super voor. Die moet ik ook nog eens proberen op de SNE. Nu wel erg tevreden met de twee rubber banden (blauw en bruin) en de twee stalen banden (Jubilee & brushed president).
Dat gezegd hebbende, ik vind de klassieke wijzerset van die Solars eigenlijk cooler, met zo’n pijl en zo’n ronde lollipop. Doet me aan m’n exen denken: m’n SKXen , en m’n mini turtle.
Je moet me de foto van de MM maar even vergeven, het was puur even voor de maat en de wijzerset.
Dit soort skinduiker vreet natuurlijk banden en NATO straps.
Ik ben het met je eens dat het ergens jammer is dat er een solar uurwerk in zit. Vooral ook als je de prijsvergelijking maakt met de SKX of 5KX modellen. Echter hebben deze SNE modellen wel een aantal andere eigenschappen.
Saffierglas
Sunburst dial
Bezel met diepte
Bredere kastpoten
Niet te dik
Het is altijd een afweging van voor- en nadelen. Het is eigenlijk ook wel fijn dat het horloge altijd goed staat.
Kijk, jij hebt genoeg banden.
Eigenlijk staat elke band die je laat zien gewoon goed. Kan niet fout gaan met dit horloge.
Thanks voor de tip van die rubberen banden. Daar ben ik altijd wel een beetje naar op zoek, maar dat moet je gewoon tegenkomen.
Voordat de horlogehobby begon had ik een solar powered Citizen Nighthawk (achteraf spijt dat ik die heb weggegeven). Ik vond het ideaal: set and forget… laat maar lopen dat ding.
Sinds de horlogehobby heb ik altijd nog ergens in mijn achterhoofd het idee om een solar aan te schaffen. Ik heb nu wel een CasiOak, maar dat voelt gewoon niet hetzelfde. Deze Seiko lijkt mij een hele goede aanvulling… damn, ik had dit topic niet moeten openen
Ik heb 'm er op uitgekozen eerlijk gezegd. Veel (enigszins betaalbare) duikers vind ik te dik, dus kwarts is dan de oplossing.
Daarnaast neig ik de laatste tijd sowieso meer naar kwarts. Mechanisch is zeker mooi, maar ik draag m’n horloges ook oprecht voor het nauwkeurig aflezen van de tijd.
Zeker met de vele Teams-besprekingen vandaag de dag vind ik het wel lekker dat ik precies kan timen dat ik op de valreep nog even koffie kan halen.
Helemaal off-topic, maar dat is precies de reden dat ik als “GADA” horloge naar de SBGX261 aan het kijken ben.
Ik heb de mijne een kleine twee jaar geleden gekocht bij de Seiko boutique in de outlet in Roermond. Liep er toevallig tegenaan en de bruine kleur in combinatie met de groeven op de bezel spraken mij gelijk aan… alleen een duiker om mijn niet al te brede pols? Ik deed hem toch om en wat droeg het horloge heerlijk! Die ging dus mee naar huis
Draag het horloge eigenlijk altijd op de originele band, maar als ik zo de foto’s voorbij zie komen, ben ik wel getriggerd om eens te gaan experimenteren. Zat de laatste tijd toch al beetje te zoeken naar een leuk horloge met een nato strap, misschien gewoon een mooie voor hierbij zoeken. Scheelt weer geld