Mocht je eerst een maat willen proberen én titanium: dan vind ik deze Watchdives in 39 met lire lugs ook wel een interessante. Het schijnt niet tegen te vallen. Maar je moet 't wel willen. Ik heb zelf net een 50 Fathoms van ze op de kop getikt, tweedehands, maar dat is puur bedoeld als zwemhorloge, met goede specs en vintage vibes. Het blijft een hommage fabriek, en een Chinees merk… Moet je wel willen. Puur op basis van specs en geringe afschrijving als het niet bevalt is het een rationele overweging. Je telefoon komt hoogstwaarschijnlijk ook uit China, is mijn goedprater…
Het liefst een automaat. De specificaties laat ik een beetje in het midden. Het moet natuurlijk wel een kwalitatief goed horloge zijn, het liefst van een gerespecteerd merk.
Er zijn ook varianten in o.a. blauw, groen, en met grijze bezel.
Vind het een heerlijk zorgeloos horloge, kan met veel verschillende banden, en heeft zelfs zijn eigen topic:
Edit: Ik zie net dat je voorkeur uitgaat naar automaat. Dat kan, zeker ook bij Seiko. Ik laat de suggestie toch even staan, mocht je toch ook solar overwegen. Genoeg opties in ieder geval, succes met je keuze!
Gebruikt? Budget ietsje oprekken (hey, we zitten hier op HF!) en gaan voor een Squale en dan in het bijzonder de 1521. Super comfortabel, goede kwaliteit, diverse uitvoeringen en echt liefhebbershorloge!