Op zoek naar mijn eerste Seiko

Jarenlang tevreden een G-Shock Mudmaster gedragen, vervanging niet nodig want niet kapot te krijgen. Sinds enkele maanden een Garmin FR965. Echter zijn de metrics niet al te betrouwbaar in combinatie met 5x per week crossfit. De combinatie van cardio- en kracht workouts weet de Garmin niet goed te verwerken waardoor de resultaten onbetrouwbaar worden. En ik merk dat ik de meldingen van mijn telefoon uit zet op het horloge dus een smartwatch hoeft voor mij niet.

Ik was altijd al gecharmeerd van Seiko horloges en dan met name de Presage en 5 series. Bijvoorbeeld SRPB41J1, SSA347J1, SNE527P1 of SNK361. Maar een Prospex SSC913P1 vind ik ook mooi door de combinatie van rood/blauwe bezel.
Gecharmeerd van een automaat (met ‘open’ achterkant), of een klein inkijkje in het uurwerk door een ‘gat’ waar je het binnenwerk kunt zien tijdens het dragen vind ik mooi.

Een batterij vervangen wil ik niet hoeven (laten) doen dus automaat of solar. En hij moet niet te klein zijn, minstens 40 mm.

Ik zie al een paar mooie te koop op dit forum. Budget is max 500 euro, en een occasion mag ook. Ik lees graag inspiratie om op zoek te gaan naar mijn eerste Seiko.

5 likes

Check je PM :wink:

Ik stem voor Cocktail Time.

3 likes

Die inderdaad. T.z.t. (als je het virus te pakken hebt) een toffe duiker erbij en dan heb je samen met de Mudman en Cocktail Time een hele fijne collectie waar je alle kanten mee op kunt.

1 like

Die SRPB41J1 is erg mooi. Is die er ook met een ‘kijkvenster’ zodat je het binnenwerk ziet tijdens het dragen van het horloge? Zoiets als bij de SPB417J1 (maar dan zonder het kleine klokje.

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/7/b/b/7bba977dd65750c5efd7089ebf2411d6aa55f8e5.jpeg

Welk model is bijvoorbeeld het derde horloge van links?

Dat lijkt een SSA405 te zijn. Zo’n venstertje wordt vaak ‘open heart’ genoemd, dat vergemakkelijkt het zoeken misschien.

1 like

SRPG35K1 , ook in andere kleurtjes te krijgen. 40mm. 300 euro. automaat.

4 likes

De SSA405J1 lijkt op de SRPB41J1, maar dan met open heart:

2 likes

Welke winkel is dit? Ik wil die SSA343J1 namelijk wel :smiley:

Yes, ze hebben een display caseback.

Ik heb een SRPB41J1 die eventueel van baasje mag wisselen.
Laat maar weten via PB of je interesse hebt.

3 likes

Ik sta op het punt om als eerste automaat een ssk001 aan te schaffen, ik ga eerst even langs om te kijken of 46mm van lug tot lug wel fatsoenlijk om mijn pols past maar dan komt die. Ook met een open rugje

Ik zou geen open hart doen. De meesten zijn er na een korte tijd spuugzat van en in de verkoop zijn ze zo courant als een natte krant.

Bewijs vindt je hier:

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-seiko-presage-sharp-edged-spb309j1-open-heart/464150?u=fate_amenable_to_change

Die zakt hard in de richting van je budget.

Kijk, dat zijn nog eens cocktail times waar je mee thuis kunt komen.

bill-murray

4 likes

Moet het persé een Seiko zijn?
Als je even doorspaart heb je een leuke Rolex.

Ok, nu even serieus. Als het ook iets anders mag zijn voor onder de 500 piek kan ik deze Citizen aanbevelen. Echte alleskunner die overal bij past.
Ook nog in het blauw, wit en zwart te koop.
Qua afwerking veel beter en mooier dan Seiko’s in dezelfde prijsklasse.
Hou je nog 85 Euro over. Daar kun je nog mooi 1,5 dag je gezin van onderhouden bij de Jumbo.

Edit: ik lees 40mm. Deze is 38 maar ik vind hem niet echt klein dragen.

6 likes

Negatieve reclame is ook reclame :sunglasses:

7 likes

Denk dat de reissue van de Seiko ‘Arnie’ je op het lijf geschreven is. Weet niet of je van de generatie bent die Arnold Schwarzenegger in z’n prime jaren zag, maar dit iconische horloge heeft in een aantal van zijn beste films gezeten, waaronder in PREDATOR…

IMG_3960

Anyway, ik ben enthousiast. Misschien koop ik er zelf binnenkort gewoon weer eentje…

EDIT: ook precies binnen budget nieuw…

1 like

Hee… De prijs is goed geworden.

Sorry man.

1 like

Trouwens, uit nieuwsgierigheid, hoe groot is je pols?

1 like

Mooi horloge! Die zit ook al ff in mijn gedachten…

1 like