Op zoek naar opwindrad

Hallo,

Tijdje geleden was een horloge van mij ter reparatie aangeboden. Heeft een volledige service beurt gekregen. Alleen een rechtopstaande opwindrad die vervangen moest worden lukte niet omdat niet een zelfde gevonden kon worden. Misschien dat iemand mij hieraan kan helpen.

Ik ga je niet kunnen helpen, maar als je het type uurwerk (of horloge) erbij vermeldt schat ik de kans van slagen ineens een heel stuk groter. :+1:

3 likes

Welk uurwerk zou ook wel helpen. Er zijn nogal wat uurwerken ontwikkeld de afgelopen honderd jaar.

2 likes

Type uurwerk onbekend

Caliber onbekend.

Is overigens hier al eens gedeeld en niemand die mij kon vertellen wat het was. Ook de horlogemaker kon niks vinden. Had geen idee wat het type uurwerk is.

Kijk eens hoe ver je hiermee komt. En nog een plaatje van voor en achterkant van het uurwerk misschien? Zonder wijzerplaat uiteraard.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-2uswk.cgi?1&ranfft

Plaatje zonder wijzerplaat heb ik niet

Oké, want daar staat vaak nog wel wat informatie. En probeer die link ff, gemaakt om onbekende calibers te determineren met de gigantische database van Herr Ranfft.

Heb ik al eens geprobeerd voor dit uurwerk; ook al Paulson’s op nageslagen, niks kunnen vinden. :wink:

Maar nog eens proberen kan geen kwaad, het feit dat ik niks heb kunnen vinden zeg uiteraard niet alles. :sunglasses:

1 like

Inderdaad. Blijkbaar een uurwerk wat niet veel voorkomt. Ik heb hier al eens een topic over geopend. Maar ik wil niet weten wat voor uurwerk dit is, maar of iemand hem weer werkend kan krijgen.:grinning::sweat_smile:

Even op bezoek bij @brunod, die krijgt alles gerepareerd :sunglasses:

2 likes

@brunod kun jij mij helpen?:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Ook als het om een onbekende Caliber gaat?

Volgens mij heb ik hem wel eens nieuwe tanden in een kapot tandwiel zien zien zetten…:wink:

1 like

Brug doet me heel erg aan iets van FHF denken, maar nogmaals, probeer die link van mij ff.

Hoe dan? En wie zou mij daaraan kunnen helpen?

Ja mij ook. Alleen welke

Kijk hier maar eens:

1 like

Net een berichtje naar Brunod gestuurd. Ik hoop echt dat hij mij wilt en kan helpen!

1 like