Op zoek naar wijze raad

:joy:

omdat het niet fijn voelde, dacht ik het via een donoruurwerk te doen.(dan is de kans dat hij het voor het geld doet ook niet zo groot meer) Dat ik een Seiko NH35/36 voor hem zou kopen en dat hij die er dan in zou laten zetten. Alleen als hij blind op zijn horlogemaker blijft vertrouwen/zich erachter blijft verschuilen kan het zo zijn dat hij straks niets heeft


1 like

Coulant van je.
Sterkte met de afwikkeling.

1 like

@HeinW gaat je zondag dankbaar zijn.

5 likes

Dan heeft hij pech. Bied hem een donoruurwerk aan (wat al heel netjes van je zou zijn) en adviseer hem een andere horlogemaker te zoeken. Staan mooie overzichten op dit forum.

2 likes

:see_no_evil: hahaha

1 like

Momenteel is het wel erg in op Marktplaats om na wat dagen geld terug te vragen van de verkoper. En in jouw geval deed ik helemaal niks ten voordele van hem. Hij is in alle opzichten te laat, en die is nooit bij een horlogemaker geweest met jou klokje, allemaal grote zever

2 likes

Als jij weet dat je het horloge in prima staat hebt verstuurd, hoef je jezelf toch niet verantwoordelijk te voelen


1 like

Als er echt al condens in zat, had je dat wel bij ontvangst gehoord.

Lekker laten voor wat het is.

1 like

Na 4 weken daaaag.

1 like

Ik zou ook niks doen.

1 like

Dat maakt bij de SKX niet uit.
De pakking blijft in de tube.

En aan de TS: een SKX met condens?
Het is een ISO-certified diver, worden stuk
voor stuk in de fabriek getest op WR.
Haha, ik heb er twee van rond de 10 jaar oud.
Zijn een tijdje geleden nog getest op 10ATM.
Niks aan de hand :+1:

En ik zou dan wel een foto willen zien van dat
uurwerk met roest.

2 likes

Tja, het is een horloge van 2007 volgens mij. Eerst lange tijd van iemand anders geweest. Ik heb geen idee van onderhoud e.d. Misschien heeft diegene hem wel open gehad ofzo

ik weet alleen 100% zeker dat hij bij mij geen water heeft aangeraakt, en dat er bij mij geen condens in heeft gezeten.

1 like

Hij is dus 13 jaar oud.
Na deze tijd kan een lek altijd voorkomen.
De pakkingen gaan niet eeuwig mee.
Eigenlijk moet je dat iedere 2 a 3 jaar laten testen.
Vooral onder een flink warme douche er mee gaan
kan dan wel eens mis gaan.

De koper had kunnen weten dat een diver van 13 jaar oud
niet meer geschikt is om ermee het water in te gaan.
En al helemaal niet een heet bad of douche.

4 likes

:point_up:

1 like

Doe dĂĄt wat je geweten je ingeeft. :innocent:

1 like

Dit dus.

1 like

Oh? Ooit een SRP639 gehad met een vochtprobleem. Is door Seiko 100% gratis en binnen garantie opgelost.

Just saying.

Nee, da’s 15 minuten werk. 20 als je ook een druktestje doet. Maar feit is ook dat het een tweedehands horloge is waarbij hij dire weken niets heeft gezegd. Ik ben geneigd mee te gaan in @AB64 z’n verhaal.

1 like

Fuck m.

Je bent hem niets verplicht. Teveel kan er in de tussentijd gebeurd zijn en tis een oud horloge.

Chic dat je iets wilt doen voor de koper. Zou een oplossing altijd afstemmen met de koper.

Ik zou ook niet happy zijn met een nh36. Er hoort een seiko puin uurwerkje in en ik houd spul graag origineel.

Daarnaast als eigenaar het niet zelf kan monteren heeft hij er ook niets aan.

1 like

maan maan maan :roll_eyes:

1 like