Op zoek naar wijze raad

Als je horlogemaker zich horlogerie noemt :face_with_raised_eyebrow:

1 like

7s26… geen hacking… geen handwinding . De NH36 is een unbranded seiso 4r36 volgens mij. In elk geval niet de correcte.

Een horloge van 13 jaar oud stuur je, zodra je het met onbekende service-geschiedenis koopt, direct op naar Seiko of een horlogemaker om alle pakkingen stante pede te laten vervangen, een druktest uit te laten voeren, en 'm eventueel een donoruurwerk te geven als daar iets mis mee is.

Totdat je dat basisonderhoud hebt gedaan moet je er ten allen tijde vanuit gaan dat het horloge niet waterdicht is.

In mijn horloges lijken de pakkingen het zeker 10 jaar vol te hebben gehouden, maar ik heb zojuist m’n oude quartz beestje naar Seiko gehad om pakkingen en glas totaal te vernieuwen.

Deze was nog waterdicht voor het beurtje, maar ik had 'm niet met garantie verkocht. :slight_smile:

Kortom: Als de koper verteld is dat ie een dertien jaar oud horloge heeft gekocht: Fuck 'm. Dan had ie het moeten weten.

Als de leeftijd van het horloge niet in de advertentie stond: Boefje. Dat had je moeten zeggen. De verantwoordelijkheid verschuift op dat moment.

Hou toch op, joh. :stuck_out_tongue: Als ik een 7s horloge naar Seiko zou sturen en hij kwam terug met een 4r36 er in zou ik alleen maar blij zijn. Ze voelen fijner aan de kroon, ze hebben inderdaad hacking en hand-winding, en als je er op staat kun je ze nog steeds aanslingeren met de Seiko Swing. :slight_smile:

2 likes

Dat zal dan eerder coulance geweest zijn :thinking:

jij wel ik niet. Ik zou het origineel willen hebben. Ik zou zelfs de juiste versie 7s26 er in willen hebben en niet zomaar een nieuwe 7s26c.

Binnen de twee jaar garantie van een nagelnieuwe ISO-gecertificeerde duiker? Nee. Als ze daar nee op hadden gezegd hadden ze het tot in Keulen horen donderen.

Origineel schmorigineel, doe mij maar 100% functioneel.

Zoveel mensen, zoveel wensen.

1 like

Klopt. Waarom roep je dan dit:
Volstrekt overbodig lijkt me.

Omdat de 4-serie uurwerkjes in mijn optiek beter zijn. Minder wiebel aan de kroon, meer functies, zelfde basisuurwerk. Ik hoor er minder problemen mee dan de 6r B serie, dus daarom roep ik dat.

:slight_smile: Dat jij het er niet mee eens bent staat je niet alleen vrij, het is een verrijking voor het forum en, het moet gezegd, mijn dag. :slight_smile:

Ik vind de 4r36 ook in alles een verbetering… maar je kan niet in t hoofd van de koper kijken. Dat was mijn punt.

Ik ben niet zo van mods.

1 like

Ik denk dat een koper die een 13 jaar oude SKX013 op MP koopt zonder 'm te laten servicen en nakijken, er het water mee inspringt en vier weken later komt zeuren bij de verkoper over waterdichtheid geen hoofd heeft waar ik in wil kijken.

Wel vermoed ik dat de notie van een 7s versus een 4r uurwerk hem niet kan interesseren.

Ik ook niet, wanneer ze het ontwerp aantasten. Dus wijzers, platen, kasten en bezels graag origineel voor het model.

Maar onder de motorkap upgrades? Hmmmmm… :thinking:

2 likes

Na 4 weken hoef jij niets te doen, als jij coulant wil zijn moet je dat doen maar je bent niets verplicht.

Horloge moet sowieso met water in aanraking zijn geweest als je dit doet is het je eigen verantwoordelijkheid omdat je niet weet of die waterdicht is al helemaal
gezien de leeftijd van het horloge.
Zolang je dit niet weet moet je niet gaan huilen bij de verkoper.

1 like