Die van mijn is ook twee keer volledig geserviced… eerst door de horlogemaker van de lokale juewelier en later nogmaals door de echte pro Nico Rijsman omdat de lokale juwelier er eigenlijk een potje van had gemaakt…
Ik was gelukkig door het HF gewaarschuwd om niet naar een juwelier te gaan. Na een flinke zoektocht terecht gekomen bij Wesselink en Vreeker in Alkmaar, ook een pro en gecertificeerd Tissot service center die 'm flink opgeknapt heeft en ook een volledige service heeft gegeven wat het horloge sinds 1972 nog nooit had gehad. Loopt nu weer als een zonnetje en binnen +/- 2s per dag.
Misschien dat ik je daarmee kan helpen.
Heb laatst een paar seiko banden overgenomen, en wellicht zit deze daartussen.
Mocht je interesse hebben hoor ik het wel.
Stuur je ff een bericht!
Het horloge virus is bij pas ontstaan na het verkrijgen van dit horloge… het zat er altijd al sluimerend in, maar met de tissot is er echte liefde ontstaan. De eerste restauratie is dus nog uitgevoerd als onwetende 18 jarige… destijds zelfs nog georganiseerd door m’n moeder
Deze Pronto kwam niet al te gek lang geleden boven water en ik mocht hem hebben. Draag het regelmatig.
Een Zheut en een Plato van mijn opa van moeders kant.
En de Timex van mijn opa van vaders kant.
Bij ons in de familie geen Omega’s, Zeniths of andere horloges uit het duurdere segment. Maar ik ben toch blij dat deze bewaard gebleven zijn en vooral dat ik in staat was om ze zelf te kunnen opknappen.
Een enicar handopwinder gekregen van mijn oma. Mijn opa had hem dag en nacht om. Een mooie herinnering
Een jaar of 4 geleden kreeg ik het totaal afgeleefde horloge van mijn opa. Mijn oom had hem als sinds het overlijden, 55 jaar in bezit. (Mijn opa is dus al heel lang niet meer onder de levende)
Het horloge is/was buiten de emotionele waarde, compleet niets waard.
Echter begon mijn vader er steeds vaker na te vragen en begreep niet, dat het horloge hier dus ook maar in de kast lag.
Dus vorig jaar ervoor gekozen hem te laten opknappen. Geen makkelijke klus, gezien het horloge uit de jaren 30/40 afkomt. Een geluk, mijn neef is horlogemaker en kon ermee aan de slag: donor uurwerk, opnieuw vergulden (uitbesteed) en heel veel geduld. (Laten we het maar niet over geld hebben, want je koopt er 20 andere voor:) )
Was het deze kerst zover en kon ik mijn vader het horloge van zijn vader teruggeven. Die weer een generatie ertegenaan kan.
Geen top foto’s, maar een onvergetelijke reactie!
Had volgens eigen zeggen nog nooit in zn leven zo’n mooi cadeau gehad. Hij draagt nooit horloges maar maakt hiervoor duidelijk een uitzondering, en kijkt er constant naar. En draagt hij hem niet, staat hij op een standaard naast de tv.
Hoeft niet altijd duur te zijn om er toch veel plezier van te hebben. De emotionele waarde is vaak (veel) hoger dan de marktwaarde. Vooral dragen en ervan genieten! Zo denk je regelmatig terug aan je familie en dat is belangrijk. Persoonlijk vind ik het erg leuke horloges! Vaak zijn ze wel wat kleiner dan wat nu mode is maar dat deert mij nooit. Ik draag vanaf 33mm al is 40-42mm optimaal voor mijn pols.
Resultaat mag er zijn! Ik draag geen tank horloges maar moet eerlijk zeggen dat deze erg leuk is
Vandaag heb ik deze Velona om, hij is van mijn opa geweest (die ik nooit gekend heb, hij is halverwege de jaren '60 overleden en ik ben van eind '70). Ik ben dol op de lange, dunne lugs en het font, waarbij vooral de ‘3’ me bekoort. En zo heb ik toch een tastbaar iets van mijn opa en dat is het belangrijkste voor mij.
Mijn Opa-horloge heb ik een jaar of 2 terug gevonden in een rommelbak bij mn ouders. Duidelijk geen horloge-mensen Deze heeft dus zichtbaar aandacht en liefde nodig. Eind dit jaar maar eens zien of ik dit bij een horlogemaker kan neerleggen om hem de nodige TLC te geven en hem opnieuw te laten vergulden.
Een simpel maar erg aantrekkelijk modelletje.
opa’s hadden een goede smaak !
Heb deze Hercules van m’n opa. Heb hem nooit gekend want hij is helaas al ver voor m’n geboorte overleden.
Hoi,
Vergulden kan je bij Haveman lagen doen. Moet je wel het uurwerk en glas verwijderen en goed afspreken, dat ze het ook goed voorbehandelen, dan heb je een mooi resultaat.