Opa horloges only

Ik heb onlangs ook al even geïnformeerd bij Baerends en Kolkena in Groningen. Die konden het uurwerk wel verzorgen. Het vergulden zouden zij ook uitbesteden, dus ik heb daar wel enig vertrouwen in. :slight_smile:

1 like

De gouden is van mijn opa geweest, de Stanco van zijn vader. Heeft iemand enige achtergrondinfo? :grinning:

4 likes

Ws besteden ze dit uit aan Haveman, maar het kan zijn, dat er meer aanbieders zijn. Succes

Up, omdat ik benieuwd ben naar meer Opa Horloges

6 likes

Plato van mijn Opa

5 likes

Ik heb zelf geen horloge van een van mijn opa’s of vader, dus ik heb dit dilemma niet. Maar ik weet niet wat ik zou doen met zo’n horloge. Zo laten, met alle krasjes en butsjes die er op zijn gemaakt. Of opnieuw laten vergulden en een nieuw glas, zodat ie weer als nieuw is en klaar om jaren gedragen te worden.

Wel een heel gaaf horloge.

3 likes

Deze is niet van mijn opa maar van mijn (overleden) schoonvader. Maar daar ik zelf ook niet meer een van de jongsten ben valt het qua stijl / design wel in de leeftijdscategorie ‘opa-horloge’. zeker met dat stalen rekbandje.

4 likes

Dit is wel mijn plan ja. De wijzerplaat blijven ze met hun poten vanaf; dat verteld juist het verhaal. Wat mij betreft halen ze de restjes lume uit de wijzers, maar meer ook niet. Verder uurwerk servicen, nieuw glas en case herstellen.
Op die manier kan ik dit aandenken aan opa ook echt dragen op belangrijke gelegenheden.

Daarnaast zou ik het erg leuk vinden als ik zelf ooit een verzameling kan overdragen aan een volgende generatie; eentje van m’n grootvader, vader en mijzelf. :slight_smile:

7 likes