Open Atelier Kalle Slaap 5-6-2016 Grootschermer

Hi Horlogeforum/Horlogefreaks,

Op zondag 5 juni organiseer ik een Open Atelier dag in Grootschermer voor leden van dit forum en de Horlogefreaks op Facebook.
Er is van 11:00 tot 16:00 gelegenheid om in mijn atelier rond te kijken en vragen te stellen over alles wat je maar wil weten op horlogegebied.
Meld je even aan via het evenement op facebookpagina “Chronoglide Horlogemaker Online” zodat ik rekening kan houden hoe groot de opkomst gaat worden.
Van 13:00 tot 15:00 hou ik een presentatie over verschillende onderwerpen zoals:
Seiko versus Zwitserland
Horloge onderhoud, wat kan je zelf
Shocksystemen, Automaten enz.
Neem gerust introducees mee, het wordt een gezellige middag.
De koffie staat klaar.

Wie/wat/waar:
5 juni 2016
11:00 - 16:00
Noordeinde 16
1843 JH Grootschermer (bij Alkmaar)
06-41181842

Tot dan!
Kalle Slaap

23 likes

Ha, die naam herken ik van een leuke reportage over Nachtwerk ;). Tof initiatief, ga kijken of het lukt dit bij te wonen.

gr HJR

2 likes

Mooi initiatief! Ik heb die dag al wat in de agenda staan, maar misschien vind ik wel een gaatje.

1 like

Richard uit het filmpje zal er ook bij zijn en probeer Machiel ook zover te krijgen dat hij zijn eigengemaakte onderdelen meeneemt.

1 like

Zou leuk zijn Arjan!

Is het een idee de presentatie te filmen? Zo kunnen de niet-aanwezigen (die wel wilden komen) wat bijleren over de onderwerpen?

Denk dat er bijvoorbeeld over het onderwerp ‘Horloge onderhoud, wat kan je zelf’, hier op het forum wel interesse is!

1 like

Op zich een goed idee, maar praktisch wordt dat wat lastig. Ik werk nu aan een boek “De wereld achter de wijzerplaat” waarin dat allemaal aan bod komt.

3 likes

Ben benieuwd! Wanneer is het de verwachting dat het boek afgerond is?

Leuk idee! maar helaas voor mij een beetje te ver weg :frowning:

UPDATE!
Naast het open atelier komt er ook nog een “Dutch Made” Showcase!
Nederlandse microbrands laten hun nieuwste horloges en prototypen zien. Uniek volgens mij!
Zie de Holthinrichs 3D geprinte horlogekast nog VÓÓR de lancering in september.
Er zijn nu zeker 5 merken die speciale dingen laten zien en er zullen zeker nog meer volgen.
Stay Tuned.

8 likes

Leuk initiatief!

Waar kunnen de mensen zonder facebook terecht voor een aanmelding?

Het wordt steeds spannender! Toch eens kijken of ik de agenda niet kan legen en er een dagje uit van kan maken :sunglasses:

1 like

Gewoon gezellig langskomen, het is nu al duidelijk dat het een mooie opkomst gaat worden!

Definitief komen:
Holthinrichs (Met 3D geprinte kast)
Hulsman Uurwerktechniek (maakt compleet eigen uurwerk zelf)
Subdelta
S&S Engraving
Florijn
DumeT
RFD WatchWorks

Ik wacht nog op bevestiging van 10(!) andere Nederlandse merken.
4 merken hebben helaas andere verplichtingen

Nog nooit zijn deze merken samen te zien geweest!

1 like

Hmm. Ondanks dat het op zondag een mijl op zeven is met het OV (2:47 reistijd volgens 9292) klinkt dat toch wel erg aanlokkelijk…

1 like

Jammer, vanuit het zuiden toch net iets te ver denk ik, maar wie weet. Maar het klinkt zeker als een hele toffe dag!

Nu ook bevestiging van Hans Mulder met zijn zelf gemaakte horloges rond een Valjoux 7750 chronograaf…

2 likes

Lijkt me een goed idee :ok_hand:, is toch anders dan een boek. Mogelijk dat een of meerdere aanwezigen een stukje kunnen filmen / foto’s maken etc…
Ik ben geen pro maar wel bereid om er een filmpje van te helpen maken :slight_smile:

Zo, de agenda is omgegooid, aangemeld via Facebook :thumbsup:

1 like

Mogelijk kun je Carpoolen met iemand?.. ik weet niet waar je vandaan komt… maar… in mijn geval is het wel zo dat ik er eerder moet zijn… en als één van de laatsten weer naar huis ga… :slight_smile: