Afgelopen weekend een leuke rommelmarkt gehad.
Enkele horloges kunnen scoren en 2 doosjes Lego.
Op 1 of andere vreemde manier ben ik ooit Lego Speed Champions gaan bouwen sommige mensen worden namelijk nooit volwassen.
Deze Audi had ik nog niet. Nieuw in doos voor €20 voor mij een prima deal.
Om een lang verhaal kort te maken. De 2 doosjes Lego en de Seiko 5 gehouden. Opgeteld wat ik totaal uitgegeven had op de rommelmarkt. En de overige horloges voor de totaal uitgegeven prijs verkocht op marktplaats. Ik blij en de koper van het lotje horloges blij. Niet voor niks op mijn Zondag vroeg opgestaan en maandag zere benen
Nu de Seiko 5 waar het topic over gaat.
Eigenlijk had ik er geen plannen mee en wilde hem houden voor onderdelen. Deze case met band aanzet hou ik eigenlijk niet van ik wil kunnen wisselen. Tot ik de wijzerplaat zag mat blauw met goud. Toch wel heel gaaf!
Sowieso moest het het horloge even schoon gemaakt worden de bedoeling was niet als nieuw maken maar wel weer fris. Ik heb hem niet vanaf stap 1 gepolijst alleen stap 3 en 4 voor de glimmende delen en voor de gebrushde delen stap 3 polijsten als voorbewerken en daarna de brush. Zo blijf je toch zien dat het horloge geleefd heeft de diepere krassen zitten er nog maar het is toch weer lekker fris en hoef je niet extreem te polijsten wat ook weer zonde is.
Puur voor de hobby ik ben geen pro. Dus verwacht geen pro resultaat aub
Glas heb ik liggen is eigenlijk 0,5mm te hoog. Misschien zet ik hem er tijdelijk in als ik geen geduld meer heb. En vervang ik hem als het andere glas binnen is.
Excuus voor de eventuele spellingsfouten.
Hopelijk vinden jullie het toch leuk.
Heel leuk gedaan. Dit gaat een heel mooi horloge worden. Ik ben ook wel benieuwd naar iets meer detail over hoe je het polijsten en brushen hebt aangepakt.
Knap resultaat, en blij om te zien dat je niet je best doet om hem als nieuw te maken. Het horloge heeft geleefd en dat mag je best wel zien. Al met al
Eigenlijk hoop ik onderstaande Seiko 5 weer eens te vinden die kast vind ik echt geweldig voor deze wijzerplaat. Als ik die weer vind dan swap ik de wijzerplaat.