Opfrissing van een Seiko 5

En het uurwerk? Netjes gedaan hoor, ik doe meestal alleen de uurwerkjes servicen en de kast/band laten wat het is na het schoonmaken. Misschien toch maar eens een poging wagen

1 like

Ik ben ooit begonnen met het leren servicen van een uurwerk. Ik ben ADHDer en dat gaf me echt errors. Als ik iemand buiten hoor hoesten is mijn concentratie weg.
Met deze projectjes is het voor mij als het loopt dan loopt het. Ben ik er echt aan gehecht dan laat ik het servicen.

2 likes

Mooi resultaat. Complimenten :+1:t2:

1 like

Ze zijn er zeker nog! Deze een aantal maanden geleden gekocht via ebay.

3 likes

Ik weet het ik heb zon case eerder gedaan.
Hoop er weer 1 te vinden voor een leuke prijs.

1 like

Ook een leuke plaat :pray:

1 like

Leuke vondsten!
En leuk dat je weer leven in het 5je blaast. :hugs::pray:t3:

1 like

Ik denk dat je te bescheiden bent, erg mooi resultaat behaald.:+1:

1 like

Grappig, ik ook. Ik heb enorm veel moeite met concentreren op taken, maar als ik eenmaal achter mn werkbankje zit kan de wereld vergaan zonder dat ik m’n balanschroefjes uit het oog verlies😁

Kon ik dat op mn werk ook maar… of, kon ik dat überhaupt maar ergens

3 likes

Knap werk, respect! :ok_hand:

1 like

Erg fraai!
Weer helemaal fris en klaar voor een volgende ronde :+1:

1 like

Heel erg bedankt voor alle leuke reacties :pray:
Ik zal als het glas binnen is ook het eind resultaat delen.

Wat grappig, ik heb deze van de week uit een oude doos gevist. Hij loopt alleen ongeveer 2x te snel. Is daar nog wat aan te doen? Het tikken op de achterkant heeft geen effect gehad (dit kwam naar boven bij een Google search).

2 likes

Het kan zijn dat hij gemagnetiseerd is. Dan loopt hij te snel.
Of dat de balansveer vies is. Deze kleeft dan aan zichzelf en loopte snel terug.
Beide is te verhelpen.

Let wel, ik ben deze zomer begonnen met de hobby en heb met behulp van het forum mijn eerste horloge gefixt.
Om de waarde van mijn antwoord te helpen in te schatten. :wink:

2 likes

Mooi man deze opfrissing ! :ok_hand:

1 like

Dank voor je antwoord. Het lijkt mij ook leuk deze werkend proberen te maken. Heb je misschien tips waar ik zou kunnen beginnen met het vergaren van basis kennis?

1 like

Ik ben hier op het forum begonnen met een topic met vraagstelling. Dit doet doet ie fout.
Daar kwamen tips op binnen.
Met de waarschuwing, pas op, als je niet weet wat je doet vernachel je je horloge.

Maar ik had voor 15 euro een opknapper gekocht op marktplaats, dus dat was niet echt een gevaar.

De magnetiseren kun je zelf doen met een apparaatje van 15 euro van ali of fruugo.

Ik gebruik de app, watch accuracy meter om te kijken of en hoe accuraat een horloge loopt. Deze gebruikt de microfoon van je telefoon en luistert/berekent hoeveel te traag of te snel je horloge loopt.

3 likes

Dank je wel. Ik zal nu stoppen met het kapen van dit topic. Aan TS, had nog helemaal niet gezegd dat het erg mooi gelukt was met het opknappen van de 5. Hopelijk lukt mij dat tzt ook.

1 like

Ik vind dat geen probleem. Ik krijg zelf bijna kriebels om weer te proberen te gaan servicen.
Wie weet!
Stel gerust je vragen als er leden zijn die die willen beantwoorden hebben we er misschien allemaal iets aan.

@Auke95 Heb je tips voor welke olie? :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

1 like

Begonnen met goedkope universele olie, maar veel te dik.

gebruik nu dit en daar kom ik prima mee uit de voeten! En dan nog een tube vet voor de pakkingen.

Edit: “mee uit de voeten” alsof hier niet voor bijna €200 aan olie staat…

2 likes