Ok mijn werkweek begon dus maandag ochtend. Ik moest naar Nurtingen ( 40 km onder Stuttgart ) zo’n 650 km rijden. Dat doe ik dus normaal met het vliegtuig…
Maandag ochtend ging ik naar schiphol, met de trein die niet goed reed. Vervolgens door de douane en en naar de gate, daar werd gezegd dat het vliegtuig gecancelled werd.Ik had alle websites geckeckt: schiphol, KLM en Stuttgart airport. De eerste twee zeiden beide dat mijn vlucht zou gaan.Stuttgart vermelde niks over geen vluchten. Geld voor de tickets moet dus nog wel terug komen want dit was bijna 600 euro . Ik weer naar huis, om 15.30 ( trein he…) thuis…Toen om 16.00 uur in de auto gestapt opweg naar stuttgart. Ik was pas om 23.00 uur bij Koblenz en heb daar maar overnacht.( dubbele overnachtingskosten dus, want hotel in Nurtingen was ook al geboekt ) De volgende ochtend weer vertrokken en om 14.00 aangekomen op bestemming. Daar direct aan het werk gegaan. Ik moest een proces analyse doen bij een bedrijf dat we een jaar terug hebben overgenomen. Die personen zitten nog deels in de zaak en hebben 5 jaar terug eigen software laten bouwen volledig naar hun wensen. Nu moet ik ze vertellen en begeleiden bij het traject van verander management naar een nieuw systeem dat niet aan hun wensen voldoet en waar ze ook nog veel voor gaan betalen. Goed werken met sentimenten, altijd leuk :mrgreen:
Maar goed, ik was dus met de auto en Nurtingen is in de buurt van Pforzheim, dus ik dacht ik kan mooi daar naar de Laco fabriek gaan. En dat heb ik dus gedaan. Ik was niet van plan een horloge te kopen dus ik ben voor een van de goedkopere opties gegaan, een Flieger uhr met Miyota uurwerk. Ik werd uiterst vriendelijk ontvangen, kon de vitrines met hun history en oude modellen goed bekijken, erg interessant en leuk allemaal. Daarnaast de horloge makers aan het werk gezien. In Pforzheim maken ze niet de losse onderdelen, maar zetten ze de horloges alleen in elkaar. De versie die ik wilde was er niet meer, maar werd ter plekke in elkaar gezet. Dus dat is wel erg leuk. Ik vind het vooral erg gaaf dat het horloge voor mij gemonteerd is en dat ik het rechtstreeks bij de fabriek heb gekocht. Het is niet hun toppertje en ook geen toppertje onder de Flieger uhren. Maar wel van de originele Flieger uhren bouwer en naar een ontwerp van Laco. Dus ik vind het toch wel iets bijzonders.
De kast is netjes afgewerkt, in tegenstelling tot de duurdere modellen lopen de lugs van dit model wel erg mooi met de pols mee. ( minder origineel, maar het maakt de kast wel mooi ).De wijzerplaat is buitengewoon strak te noemen, Super strakke opdruk en prachtig matzwart. Het merk hoort er eigelijk niet op, maar ik vind het wel leuker staan op de wijzerplaat, evenals de tekst " Made in Germany ".
De seconden wijzer loopt ook bijna tot aan de kast en de andere wijzers zijn ook mooi lang. En dan de band, die is super van kleur en lekker dik, maar toch erg soepel.Op de gesp is Laco gegraveerd.
Mooie kroon, alleen niet geheel origineel Flieger, maar ik vind hem wel staan bij het horloge.
Het uurwerk is van Miyota, dit keer best leuk afgewerkt, een open rotor en de platine is bewerkt met " genver streifen ", dit natuurlijk machinaal, maar voor een miyota best leuk. Een dichte kast was natuurlijk beter geweest.
Ik zou zeggen wil je een Flieger horloge, maar wil je niet al teveel uitgeven ( een kleine 200 euro ) . Dan doe je hier een goede koop aan. Tzt zal ik eigen foto’s plaatsen, voor nu even foto’s van de Laco website.