Opgelet met Tudor onderhoud... een heads up! Maar eind goed al goed đź‘Ť

Even een verhaal wat ik toch niet kan laten om te delen…

Afgelopen november heb ik mijn Tudor Ranger binnengebracht bij de lokale AD. Hij is 5 jaar oud en het opwinden verliep niet meer vlekkeloos, vandaar een servicebeurtje.
Ik heb hem zelf tweedehands gekocht in 2017 en toen zaten er al een paar krassen op. Ondertussen 3 jaar als daily gedragen, dus hier en daar wat kapjes en vooral de borsteling had al wat afgezien. Er was ook van de vorige eigenaar tussen de lugs redelijk wat schade, waarschijnlijk van keukenpapier of schurende doekjes. Dat bleef me storen…
Mijn vraag: “kunnen de gepolijste en geborstelde delen wat opgemaakt worden ZONDER teveel weg te nemen of af te ronden uiteraard. Perfect hoeft het niet te zijn”.

Je hoort het al komen. Ik krijg na nieuwjaar mijn Tudor terug van het service punt… Wat een horror! Volledig afgeronde hoeken, asymmetrische lugs, opengepolijste lug holes. En de brushing tussen de lugs was niet eens aangepakt :roll_eyes: het spijt me nog steeds dat ik er geen foto’s van genomen heb, maar het was niet voor gevoelige kijkers.

Bij de AD druk gezet en een kwade mail gemaakt. Gelukkig had ik mijn vraag omtrent polijsten expliciet op mail gezet en dan in bijzonder “niet afronden!”.

De AD heeft vrij snel de fout toegegeven en beslist van een volledig nieuwe kast te geven, met nieuwe papieren zodat alle nummers kloppen. Eind goed al goed dus! De Ranger is echt een model die je in persoon moet beoordelen, de scherpe lijnen en brushing maken echt het model.

Dus uiteindelijk wel keurig opgelost van Tudor, maar toch heel slordig… Dus opgelet! Je kast niet zomaar laten opmaken bij Tudor via hun AD’s!! Je weet nooit wat er achter de schermen gebeurt.

Nog een paar plaatjes van de nieuwe kast :smiley: mijn dag is goed!


58 likes

Je hebt hem binnengebracht bij een AD, niet bij Tudor zelf.
De horlogemaker van de betreffende AD heeft het dan vernageld, niet Tudor.

Maar goed dat Tudor het heeft opgelost.

7 likes

Dat dus. Tudor doet het machinaal, komt dan als nieuw terug.

PS Als er iets fout gaat in het atelier van de AD zijn ze wel vaker geneigd om te zeggen dat het elders (bijv. bij de fabrikant zelf) is gebeurd. De klant kan het toch niet checken en zij gaan zelf vrijuit bij de gevraagde review. Sterker nog, ze hebben het voor je opgelost. Jippie.

4 likes

Wat een prachig model. Mooie band ook. Is dat de originele?

Zelf zou ik voor mechanishe correctheid gaan. En krasje of veegje, zou ik laten voor wat het is. Maar iedereen is daar anders in.

Wel mooi dat Tudor het zo oplost.

Dat gaan we nooit zeker weten.
Maar aangezien de AD aangaf dat Tudor niet toelaat dat hun horlogemaker de service doet en ik een garantiekaart had van Tudor, ben ik geneigd hen te geloven. Ze hadden me effectief gemeld dat dit door Rolex Brussel uitgevoerd wordt.

QQDS

5 likes

Dankje! De band is van Ko gemaakt, de OEM’s zijn me wat te groot :blush:

Die les heb ik ook geleerd nu :smiley: maar ik kan krassen van een ander niet goed verdragen… Nieuw kopen is de boodschap dus :wink:

1 like

Zo fijn dat het zo is afgelopen, maar goed dat je het op mail hebt gezet!

1 like

Die geven ze gewoon zelf uit, na een service. Ze zijn immers een Rolex/Tudor service center. Voor dat kaartje hoeft je horloge niet het pand uit.

Gokje: Ben je bij Gassan geweest?

2 likes

Daar mag je gerust mee lachen natuurlijk :wink: feit is wel dat je je Tudor altijd via AD’s moet binnenbrengen, dus of het nu Rolex of de AD was die de mist in ging, voor mij is het resultaat hetzelfde. De fout komt op de naam van Tudor.

@junior nee lokale AD in Gent, België.

Dit dus :point_up_2:

2 likes

Assumption is in deze echt the mother of all fuckups … maar goed, als jij het voor waarheid aanneemt. Prima. Het is kennelijk naar tevredenheid opgelost, ook prima. :sunglasses:

2 likes

Ik zeg niet dat de fout perse door Tudor gemaakt is, maar het komt wel op hun naam en reputatie. Jij hebt evenmin bewijs van jouw bewering, dus ik laat het in het midden. Ik ga hier niet roepen dat de AD liegt en mijn kast om zeep geholpen heeft zonder bewijs.

En inderdaad, keurig opgelost! :+1::blush:

1 like

Ach het is opgelost en daar ging het om :+1:

Tudor tikt de betreffende AD gewoon op de vingers dat ze de volgende keer beter hun best moeten doen en daarmee klaar.

2 likes

Ja dat AD en fabriek spelletje is niet handig.

Mijn 1 jaar oude Omega had een beschadiging op 1 van de indexen ontdekte ik. Terug naar de AD met het verzoek de wijzerplaat onder garantie te vervangen voor een nieuwe. Gingen ze regelen.

Zes weken later telefoontje dat ik hem op kon halen. Zit dezelfde plaat er nog in, maar moet ik daarnaast 75E betalen voor het vervangen van bandschroeven met schade. Ik pissig. Meld de AD dat ze de index niet konden herstellen. Mijn vraag om de plaat te vervangen was niet doorgekomen maar wel een erg goed idee. Pffrt.

Nog eens 2 maanden later kwam mijn Omega terug met een verse volle service, servicepas, nieuwe wijzerplaat en service doosje. Ik heb de 75E voor de schroeven maar op de koop toe genomen.

3 likes

Niks ten nadele van AD’s en hun lokale reparateurs, maar ik zou mij bekocht voelen als een horloge niet door de fabrikant werd behandeld als je 'm bij een AD achter laat. Vermoedelijk betaal je wel de hoofdprijs, dus dan wil je ook waar voor je geld.

2 likes

Nee, dat doe je niet. Je geeft Tudor (bij herhaling) de schuld, in je openingspost zelfs met vetgedrukte letters. En dat is echt onzin. Ik kan mijn bewering inderdaad niet bewijzen maar ik heb al best veel …, ach laat ook maar. :wink:

+1

2 likes

Dat is uiteindelijk zeer netjes en prettig opgelost Jasper. Blij om het te horen. Nooit leuk dit soort zaken, zeker na expliciete afspraken gemaakt te hebben. Top dat jouw kindje weer heelhuids terug is. :+1::grin:

1 like

Heb je een punt. Ik nuanceer het even :blush: mijn punt blijft wel overeind dat de AD Tudor vertegenwoordigt, dus een pot nat in zekere zin.

De ellende is dat je er geen vat op hebt wat er met je horloge gebeurt nadat deze achter de toonbank verdwijnt.

Zie het verhaal van @Skv

1 like

Oké.

1 like