Paar weken terug een Seiko gekocht op eBay. Meende dat het kwestie was van vervangen batterij en gaan met die banaan! Omschrijving was als volgt:
//Gents Seiko Sports 150 Dual Dial Chrono Watch
Big chunky watch. H601-0010 120017 stamped on the back of the case. The watch case, dial in good condition, the Seiko signed strap slightly worn.
Case diameter is 42mm. Not working, battery dead, sold as found.//
Bovendien waren “retourzendingen geaccepteerd” Al met al ging ik er van uit, dat je vanwege betalen per Paypal en het kunnen terugsturen van het horloge behoorlijk beschermd bent. Nee dus… Horloge deed niets na inzetten nieuwe batterij, volgens Paul van Zeeland ook niet meer waard er een nieuw uurwerkje in te zetten! ::o Paypal heeft mijn claim verder ook niet gehonoreerd.
Zit al met 2 defecte Seiko’s inmiddels, krijg steeds minder vertrouwen in het merk Seiko en de mensheid zo…
Paar weken terug een Seiko gekocht op eBay. Meende
dat het kwestie was van vervangn batterij en gaan
met die banaan! Omschrijving was als volgt:
//Gents Seiko Sports 150 Dual Dial Chrono Watch
Big chunky watch. H601-0010 120017 stamped on the
back of the case. The watch case, dial in good
condition, the Seiko signed strap slightly worn.
Case diameter is 42mm. Not working, battery dead,
sold as found.//
Bovendien waren “retourzendingen geaccepteerd” Al
met al ging ik er van uit, dat je vanwege betalen
per Paypal en het kunnen terugsturen van het
horloge behoorlijk beschermd bent. Nee dus…
Horloge deed niets na inzetten nieuwe batterij,
volgens Paul van Zeeland ook niet meer waard er
een nieuw uurwerkje in te zetten! ::o Paypal heeft
mijn claim verder ook niet gehonoreerd.
Zit al met 2 defecte Seiko’s inmiddels, krijg
steeds minder vertrouwen in het merk Seiko en de
mensheid zo…
Dat is heel vervelend. De tekst “sold as found” doet het hem. Hij zegt nergens dat het alleen een kwestie van batterij verwisselen is. Dat is denk ik ook de reden dat paypal de claim niet honoreert. Ik koop nooit meer tweedehands horloges op ebay tenzij ik de verkoper ken via andere forumleden. Beschouw het als leergeld. Je moet eens weten wat ik wel eens voor troep heb gekocht toen ik dronken thuis kwam en nog even op de baay ging kijken.
Tsja… in de item description staat natuurlijk wel “Not working, battery dead, sold as found.”
Er staat dus dat het horloge niet loopt, er staat dat de batterij leeg is en er staat dat het horloge verkocht wordt zoals het gevonden is. Er staat niet dat het horloge na het plaatsen van een nieuwe batterij weer gaat lopen.
Ik neem aan dat de prijs hier ook naar was. de term “opgelicht” in de topic-titel vind ik dan ook niet helemaal op zijn plaats.
Tsja… in de item description staat natuurlijk
wel “Not working, battery dead, sold as found.”
Er staat dus dat het horloge niet loopt, er staat
dat de batterij leeg is en er staat dat het
horloge verkocht wordt zoals het gevonden is. Er
staat niet dat het horloge na het plaatsen van een
nieuwe batterij weer gaat lopen.
Ik neem aan dat de prijs hier ook naar was. de
term “opgelicht” in de topic-titel vind ik dan ook
niet helemaal op zijn plaats.
Had ik nog niet eens goed gelezen, ben ik het dus ook eigenlijk wel mee eens.
Bij twijfel voortaan ook even de verkoper een berichtje sturen met vragen…
Ben het op het punt wat dreski naar voren brengt helemaal eens "Not working, battery dead,sold as found."
Misschien dat je er overheen hebt gelezen,maar als nog trek je aan het kortste eind.
Wat Ebay betreft ik koop er elke maand wel iets op.
Mee eens. Leergeld bestaat er dus vooral uit een advertentie goed te lezen en niet te snel een aanname te doen. Net een beetje als huizen advertenties: “knusse woonkamer” is een kleine woonkamer, bijvoorbeeld. Als bij een merkhorloge twijfel bestaat over de echtheid en er wordt ook nergens onderstreept dat het een echte en dus geen namaak is, moet je ook op je hoede zijn. Verder: vragen aan de verkoper staat vrij en kan zeker zinnig zijn. Ook uit de reactie van de verkoper kun je nl. al vaak een bepaalde indruk krijgen over de verkoper zelf en zijn intenties.
Blijft dat er altijd wel een risico op miskoop aanwezig is, maar je dit zelf al aardig kunt inperken.
Wat zei de verkoper toen je contact met hem
opnam!?
Moet zeggen dat ik tot nu toe maar 2x problemen op
ebay heb gehad en al zeker >1000 goede deals.
Hij vond het jammer maar kon niets voor mij doen. Wilde het niet terugnemen (ondanks dat er retours geaccepteerd werden). M.a.w. jammer maar helaas (voor jou)
Gezien het feit, dat precies 1 week later(!!) een precies hetzelfde horloge, wat wèl werkte en nog beter was geconserveerd, voor een paar euro meer werd “gewonnen”, had ik de indruk, dat je voor wat meer dan 2 tientjes zo’n oud horloge best kon kopen en verwachten dat het werkt. En voor mij is dat nog steeds geld hoor, ik heb weken, dat het niet in m’n zak zit.
“The watch case, dial in good condition” m.a.w.
het uurwerkje heeft na een kortstondig ziekbed de
geest gegeven.
Kwestie van goed lezen en vooral lezen wat er niet
staat.
Er is m.i. dan ook absoluut geen sprake van
oplichting.
Edit: anderzijds moet ik toegeven dat je als
verkoper (te) ver gezonken bent als je zo’n
bouwval nog ter veiling aanbiedt.
Bedankt voor jullie medeleven, voor mij voelde het als een scam, maar misschien had ik te veel vertrouwen in eerlijke intenties van de verkoper. Die wilde gewoon kapotte zooi kwijt. Overigens, hij had een startbod van GB 9,99, en dat is sowieso niet iets wat je doet, als je kapotte horloges verkoopt (IMHO) Als hij eerlijk as geweest, had hij het aangeboden “te be sold for parts”, zoals andere eerlijkere eBay verkopers ook doen.
Maar een eerlijke handelswijze vind ik het ook niet. En het voelt wel degelijk als oplichting! Had hij eerlijk gehandeld, had hij geschreven:
“Item does not work, SO I WILL SELL AS DEFECT, FOR PARTS, NO RETURNS” of iets in die geest.
Weet iemand nog een goede plek, anders dan eBay, waar je defecte Seiko’s kan aanbieden?
Nee, niet Marktplaats, Speurders, Tweedehands.nl etc… >X
forumlid JHuurne, Jürgen, heeft vast een H601
uurwerk, en kan er wel weer nieuw leven in blazen.
Nou, ik heb een paar tientjes betaald en ik vind dat het een redelijk prijs is voor een werkende, niet top of the bill Seiko horloge, MITS DIE WERKT! In ieder geval, voor iets meer totaalkosten, had ik DEZE http://thurly.net/152p
ook kunnen kopen, werkend en zelfs met mooi leren doosje! Snap je dat ik me opgelicht VOEL? Trouwens ik vermoed dat als ik kosten maak om er een nieuw uurwerkje in te zetten bij Jürgen, het voor de totaalprijs het eigenlijk niet meer waard is!
Je ziet een advertentie van een kapot horloge waarin dúídelijk staat
dat dat horloge niet werkt (not working), bij ontvangst verbaas je je
erover dat het horloge daadwerkelijk niet werkt en voel je je opgelicht?