Opgelicht op eBay

Wat nou “intrappen” ?
Er valt nérgens in te trappen omdat er overduidelijk in de advertentie staat dat het horloge NIET WERKT! (NOT WORKING)

Het moet niet gekker worden…

/edit
Sterker nog, eigenlijk vind ik dat de topictitel aangepast zou moeten worden…
Er is/was hier namelijk totaal geen sprake van oplichting (in verste verte niet).

Jazz Schreef:

Ik snap er geen ruk meer van.

Je ziet een advertentie van een kapot horloge
waarin dúídelijk staat
dat dat horloge niet werkt (not working), bij
ontvangst verbaas je je
erover dat het horloge daadwerkelijk niet werkt en
voel je je opgelicht?

WTF dude, wat is dat nou voor krom gedoe.
http://i.fok.nl/s/emo.gif

Ober, mag ik een glaasje van wat Jim© aan het
drinken is? :)o (tu)

Maar hij dacht dat een nieuwe batterij zou helpen. geen gekke gedachte toch?

Als je 20,50 een normale prijs vind…

Soms zijn er dat soort mazzeltjes, maar dat is zeker niet de norm.

En waarom neem je zo makkelijk aan dat het duur is als Jürgen je helpt, heb je al geïnformeerd?

mcfr Schreef:

Maar hij dacht dat een nieuwe batterij zou helpen.
geen gekke gedachte toch?

Als er “Working, battery dead” zou staan, zou ik het geen gekke gedachte vinden.
Echter staat er duidelijk “NOT working, battery dead”. Tja, hoeveel duidelijker
moet iemand zijn in een advertentie? De verkoper valt hier niets te verwijten,
de koper misschien enkel dat hij niet goed lezen kan (:+). Maar dat is dan ook alles.

Ik verkoop een auto voor een tiende van de marktwaarde.
In de advertentietekst staat het volgende;

“niet werkende motor, lege benzinetank”

Denk je dan ook dat die niet werkende motor ineens op miraculeuze
wijze zal gaan werken als je een beetje benzine in de tank gooit?

Jazz Schreef:

Ik snap er geen ruk meer van.

Je ziet een advertentie van een kapot horloge
waarin dúídelijk staat
dat dat horloge niet werkt (not working), bij
ontvangst verbaas je je
erover dat het horloge daadwerkelijk niet werkt en
voel je je opgelicht?

WTF dude, wat is dat nou voor krom gedoe.

Hey “dude” praat je ook zo tegen je leidinggevende? (td) Het was voor mij NIET duidelijk, er stond “battery dead, not working…” Voor mij betekent dat zoiets van “de batterij is leeg, dus werkt het niet” Blijkbaar had ik dus helderziend moeten zijn en uiteraard moeten begrijpen dat er stond "batterij leeg (ÈN) het horloge werkt (OOK) niet. Ik spreek al 36 jaar Engels en de laatste 20 jaar daarvan héél goed (mijn vrouw is Amerikaanse!), maar zo als deze knurft het stelde, had ik het dus niet begrepen. :X

Baseman Schreef:

Hoe kan je daar nu intrappen ?
Echt ontzettend stom zeg !

Dat zou mij nou nooit overkomen…

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,274228

:frowning: :frowning: :frowning:

Oftewel, dat hebben we allemaal wel eens. De sport
is om het te voorkomen…

Bas

Hahaha, ik kan er inmiddels wel weer een beetje om lachen (als boer met kiespijn). Inderdaad, ben stom geweest, had beter moeten controleren.

Groetjes van een mede-sukkel!>X

Joh, je had wat dingen kunnen doen om het te voorkomen. Opgelicht vind ik ook iets te veel van het …uuh slechte.

Volgende keer gewoon even info vragen aan de verkoper om dingen uit te sluiten. Verder als het te goed…dan…

Zullen we het verder gewoon lekker laten voor wat het is, voordat dit topic verzand in een cat-fight. :wink:

Jazz Schreef:

mcfr Schreef:

Maar hij dacht dat een nieuwe batterij zou
helpen.
geen gekke gedachte toch?

Als er “Working, battery dead” zou staan, zou ik
het geen gekke gedachte vinden.
Echter staat er duidelijk “NOT working, battery
dead”. Tja, hoeveel duidelijker
moet iemand zijn in een advertentie? De verkoper
valt hier niets te verwijten,
de koper misschien enkel dat hij niet goed lezen
kan (:+). Maar dat is dan ook alles.

Ik verkoop een auto voor een tiende van de
marktwaarde.

Denk je dan ook dat die niet werkende motor ineens
op miraculeuze
wijze zal gaan werken als je een beetje benzine in
de tank gooit?

Zoals ik eerder heb laten zien, werd er een werkende een week later verkocht voor weinig meer dan dan wat ik heb betaald. Ik meen dus dat het kan, Maar goed, je denkt dat deze in werkende staat ruim € 200,00 waard is??? (:D:+

Yep, iedereen heeft gelijk, ik heb a) beter moeten lezen (of begrijpen, wat bedoelt werd) en b( bij twijfel eerst moeten informeren… Ik ga binnenkort eens navraag doen bij Jürgen aan welke reparatieprijs ik moet denken en anders gaat 'ie als onderdelen in de verkoop. Jongens, bijna weekend, laten we blij zijn, met wat we wèl hebben en maar zo denken, blij dat ik nu niet in Japan woon! :)-D
Bovendien ben ik blij met m’n zojuist “gewonnen” Swatch! (zie andere thread!)

Ik ben de leidinggevende, maar hier even niet. :stuck_out_tongue:
Er staat “not working, battery dead” (hence the comma).

Bidle, laat me nou ook eens trollen…

Maar Jim, om het leed een beetje te verzachten…

Koop ik een mooi Hirsch-bandje met rood stiksel voor om mijn Seiko 7s26 duikertje:

Bedenk ik me dat het dan natuurlijk nóg mooier is als er iets “roods” in
het horloge terugkomt en bestel ik een leuke bezel-insert bij Noah Fuller;

Kom ik vanmiddag thuis, enveloppe op de grond. Jeuj! Bezel insert binnen!
Meteen gereedschap gepakt om te swappen en nummertje van Borsato opgezet;
[yt]http://www.youtube.com/watch?v=ZiCc5OXrGic[yt]

Lekker meezingen. “VANDAAG IS ROOOD, DE KLEUR VAN MIJN SALDOOO.” :+
Ik haal de instert uit de verpakking en dezelfde seconde wist ik het…

…ik was vergeten dat ik een andere maat nodig heb. (mid-side). DUH!

Wel jammer, had anders wel mooi gestaan…

Iets met gedeelde smart en zo. :wink:

Jazz Schreef:

marktwaarde.

Denk je dan ook dat die niet werkende motor ineens
op miraculeuze
wijze zal gaan werken als je een beetje benzine in
de tank gooit?

Daar zit weer wat in ja. Mooie vergelijking.

Nèt goed! :smiley: Nee, flauwekul, mooi zo’n bandje, tja, maar zo’n bezel is die niet gewoon te ruilen dan?

mcfr Schreef:

Jazz Schreef:

marktwaarde.

Denk je dan ook dat die niet werkende motor
ineens
op miraculeuze
wijze zal gaan werken als je een beetje benzine
in
de tank gooit?

Daar zit weer wat in ja. Mooie vergelijking.

Wel een kromme…>X Stel, het is een oudere auto, verkoopwaarde ca.€ 5.000. Kan gaan bieden vanaf 3.000 en je krijgt 'm uiteindelijk voor 4.000, dan verwacht je toch niet dat de motor volledig aan gort is? Trouwens equivalent is anders. “Tank leeg, loopt niet” Da’s heel wat anders dan wat je hier schrijft. Vergelijk maar: “battery dead, not working”. Ja, sorry, zo makkelijk geef ik me niet gewonnen! :#

…potverdrie, je bent me er een! (tu)

Yep! Maar verder wel geschikt hoor! :)-D

@ James; balen maar zie het als leergeld (tu)

@ Jazz: (tu) (tu) (tu) hi-la-rische post in deze context, vooral door het muziekje erbij (tu) (tu) (tu) Zelden iemand zo zien relativeren.

Wat mij betreft is dit m’n nummer 1 post voor 2011. Thnx (tu) (tu) (tu)

gr. Roel

Jazz Schreef:

Ik ben de leidinggevende, maar hier even niet. :stuck_out_tongue:
Er staat “not working, battery dead” (hence the
comma).

Bidle, laat me nou ook eens trollen…

Maar Jim, om het leed een beetje te verzachten…

Koop ik een mooi Hirsch-bandje met rood stiksel
voor om mijn Seiko 7s26 duikertje:
http://i.imgur.com/XMiJI.jpg
Bedenk ik me dat het dan natuurlijk nóg mooier is
als er iets “roods” in
het horloge terugkomt en bestel ik een leuke
bezel-insert bij Noah Fuller;
http://i.imgur.com/nlBvC.png

Kom ik vanmiddag thuis, enveloppe op de grond.
Jeuj! Bezel insert binnen!
Meteen gereedschap gepakt om te swappen en
nummertje van Borsato opgezet;
http://www.youtube.com/watch?v=ZiCc5OXrGic

Lekker meezingen. “VANDAAG IS ROOOD, DE KLEUR VAN
MIJN SALDOOO.” :+
Ik haal de instert uit de verpakking en dezelfde
seconde wist ik het…

…ik was vergeten dat ik een andere maat nodig
heb. (mid-side). DUH! http://i.fok.nl/s/emo.gif

Wel jammer, had anders wel mooi gestaan…
http://i.imgur.com/qKt6K.jpg

Iets met gedeelde smart en zo. :wink:

Krabong Schreef:

@ James; balen maar zie het als leergeld (tu)

Doe ik ook, gelijktijdig denk ik dat ik eens ga kijken of ik het klokje nog nieuw leven kan inblazen, echt lelijk is het kastje niet en als de ‘schade’ beperkt kan blijven, komt er misschien nog wat goeds uit voort.:sunglasses:

James T. Kirk© Schreef:

Zit al met 2 defecte Seiko’s inmiddels, krijg
steeds minder vertrouwen in het merk Seiko en de
mensheid zo… :frowning:

Jammer dat het een miskoop is…volgende keer beter lezen.
Ik heb zelf nooit problemen met de Baay gehad,en het vertrouwen in het merk Seiko in dit geval is meer een zaak van hoe gaan mensen met een Seiko om,ipv slechte fabricage.

Ik heb al veel Seiko`s gehad …geen enkele heeft me in de steek gelaten.

Overigens inmiddels weer 2 miskleunen :frowning: Een Duitse TCM, klinkt niks maar best mooi afgewerkt, 2 digitale schermpjes en een analoog blauw display met golfjes en blauwe chrono-ring eromheen. Staal mat, stalen band lekker dik, keurig ding. Batterij leeg, was volgens verkoper verder niks mis mee. Eerste was dat band maar 14 cm doorsnee was, kinderpolsje dus. Zaterdag even naar Paul van Zeeland. Verkeerde dag, moest na 1/2 uurtje terugkomen. Kom terug, moesten 2 batterijen in, analoog deel liep, digitaal niet! Sh*t dus. Verder kon monteur de achterkant er niet meer opkrijgen (moest naar werkplaats, was een grotere diameter pers, weer € 7,50 extra, zonder garantie dat ze het digitale deel aan de praat konden krijgen! Thuisgekomen, zag ik dat die kluns ook nog een kras op het daarvoor krasloze glas had gemaakt! Batterijtjes waren samen € 6,00 èn er moest een nieuwe band op voor een euro of 11, 12. Al met al, sneu van alle moeite en wachten dus. Verder had ik eerder een aardige replica Omega (Chinese automaat) gekocht (ja, ik weet; schande!!), op zich niet heel lelijk gemaakt, maar heb er er nooit een echte naast gehouden. Zaterdag stopte die opeens, na een tikje tegen de zijkast van de kast, begon die weer te lopen tot zondagavond. Nog een tikje tegen de zijkant van de kast, niet lopen en even later de secondewijzer eraf… (lijkt wel een Alpha kwaal!) Had deze van Marktplaats van iemand uit Den Haag, waar ik al redelijk zaken mee leek te kunnen doen. Gisteren gemaild, geen reactie, na eerst wel heel veel reacties toen ik nog niets had gekocht. Hij noemt zich “Watchout” Ik had het kunnen weten! :wink: Vraag me alleen af, hoe ik dat nou weer voor elkaar krijg en als die weer goed is, moet die snel de deur uit! Voor het geld had ik een heel leuke Casio kunnen kopen, sukkel die ik ben, of niet dom, wel naief. Mijn vrouw zou zeggen “live and learn” :slight_smile: Hoop dat ik alles weer goed krijg.
Heb overigens contact gehad met Jürgen van het forum, maar een herstel van de defecte Seiko gaat aardig in de papieren lopen en dat snap ik best, het is (mij, voor deze Seiko) het niet waard, was het een mooie Pepsi of zo geweest, waarschijnlijk wel, al had ik er voor moeten sparen. Al met al 3 defecte klokjes erbij, en moet ik nog knokken met die Duitser om m’n gehele geld terug te krijgen, wil me laten opdraaien voor alle verzendkosten! Ik koop mijn volgende horloge maar nieuw!

Sorry dat ik het zeg, maar ik heb het idee dat je ook maar in het wilde weg wat dingen koopt?

Je moet je gewoon heel goed beseffen dat verreweg het grootste deel van de horloges dat op internet wordt aangeboden troep is. Zeker met oude horloges, waarvan de werking onbekend is, is het vaak gewoon troep. Dit is dan alleen nog leuk als je zelf de mogelijkheid hebt om het horloge op te knappen/herstellen. Daarnaast zijn er nog een redelijk aantal die wél goed zijn, en ook best leuk, alleen die kosten vaak dan ook wat meer. Natuurlijk kan je best een keer een mazzeltje hebben en voor een prikkie een mooie klok ergens vandaan halen, maar die keren zijn zeldzaam, en je moet er zeker niet op rekenen.

Kortom: zeker als het budget wat beperkter is, zou ik voorzichtiger zijn met zomaar horloges in te slaan op marktplaats/ebay.