[c]Ik spreek al 36 jaar Engels en de laatste 20 jaar daarvan héél goed (mijn vrouw is Amerikaanse!)[/c] Leuke drogreden is dat.
Ik snap verder niet waarom jij je druk maakt om €20,-… Ik heb twee weken geleden nog een brief van €50,- verloren en toen dacht ik: “Ik kon er een leuk vest van kopen, maar boeien.”. En dat met zo een gaar maandsalarisje waarbij vrienden mij voor gek verklaren dat ik na 8 maanden nog niet vetrokken ben.
Verder lijkt het mij heel menselijk om bijvoorbeeld €15,- meer te betalen voor een ander exemplaar, wetende dat dát exemplaar wél in redelijke staat zou zijn.
Je overdrijft het veel te veel als je het mij vraagt. (td)
hmmz ja je hebt wel wat pech en wat slechte klokjes gekregen maar goed, je zet alles ook wel op de goedkoopste paarden in want 2ehands seiko’s en digitale klokjes van ebay niet werkend zijn natuurlijk tricky…de verkoper heeft ze vast niet omgehad dus werkend zal zijn standaard antwoord zijn.
Tsja en de imitatie …dat weet je ,dat is k#tkwaliteit daarom kosten ze ook 5% van de winkelwaarde van een echte.
Ik denk als je lotjes van ebay koopt dat je elke keer ene gok neemt en dat dit meteen ook de charme is ook al pakt het vaak niet goed uit, je zal er toch ook geen hoofdprijs voor betaald hebben neem ik aan?
Gewoon sparen en nieuw kopen. Deze troep krijg je alleen maar ellende van. En misschien toch even je hobby op een laag pitje zetten totdat je weer werk hebt want goed eten en drinken is belangrijker.
Je kan anders hier op het forum prima horloges kopen, komen hele mooie langs voor heel redelijke prijzen.
Zelf hier al 3 horloges gekocht, met de waarderingen 7, 10, 8.
Gewoon sparen en nieuw kopen. Deze troep krijg je
alleen maar ellende van. En misschien toch even je
hobby op een laag pitje zetten totdat je weer werk
hebt want goed eten en drinken is belangrijker.
Ja, je hebt helemaal gelijk, maar soms wil je wel eens wat meer dan alleen goed eten en drinken en kijk je naar iets wat in jouw ogen best mooi voor weinig is en dan ga je wel eens de mist in.>X
Je kan anders hier op het forum prima horloges
kopen, komen hele mooie langs voor heel redelijke
prijzen.
Zelf hier al 3 horloges gekocht, met de
waarderingen 7, 10, 8.
Dat is waarschijnlijk ook stukken veiliger dan eBay…(tu)
hmmz ja je hebt wel wat pech en wat slechte
klokjes gekregen maar goed, je zet alles ook wel
op de goedkoopste paarden in want 2ehands seiko’s
en digitale klokjes van ebay niet werkend zijn
natuurlijk tricky…de verkoper heeft ze vast niet
omgehad dus werkend zal zijn standaard antwoord
zijn.
Tsja en de imitatie …dat weet je ,dat is
k#tkwaliteit daarom kosten ze ook 5% van de
winkelwaarde van een echte.
Ik denk als je lotjes van ebay koopt dat je elke
keer ene gok neemt en dat dit meteen ook de charme
is ook al pakt het vaak niet goed uit, je zal er
toch ook geen hoofdprijs voor betaald hebben neem
ik aan?
Nee hoor, maar ik moet het idee maar eens loslaten, dat je makkelijk tegen echte koopjes aanloopt! (
Zoals gesteld, dure les. Dat heb ik in de loop der jaren ook wel geleerd. Soms is het tussen de regeltjes door lezen.
In mijn optiek ook niet opgelicht. De verkoper heeft aangegeven dat het uurwerk het niet doet, de batterij op is, en hij wordt verkocht in de huidige (niet werkende) staat.
De verkoper had mogelijk geen zin om alles te testen of het horloge het uberhaupt wel doet, of gehoopt dat iemand betere hoop zou hebben bij dit niet werkend horloge.
Wel balen voor je dat je andere verwachtingen had (misschien door de opmerking “battery dead”) bij het horloge waar je op bood. Voortaan goed lezen wat er in de omschrijving staat. En als er iets wat niet helemaal duidelijk is, eerst extra vragen stellen voor het bieden.
Zoals gesteld, dure les. Dat heb ik in de loop der
jaren ook wel geleerd. Soms is het tussen de
regeltjes door lezen.
In mijn optiek ook niet opgelicht. De verkoper
heeft aangegeven dat het uurwerk het niet doet, de
batterij op is, en hij wordt verkocht in de
huidige (niet werkende) staat.
De verkoper had mogelijk geen zin om alles te
testen of het horloge het uberhaupt wel doet, of
gehoopt dat iemand betere hoop zou hebben bij dit
niet werkend horloge.
Wel balen voor je dat je andere verwachtingen had
(misschien door de opmerking “battery dead”) bij
het horloge waar je op bood. Voortaan goed lezen
wat er in de omschrijving staat. En als er iets
wat niet helemaal duidelijk is, eerst extra vragen
stellen voor het bieden.
Net wat ik eerder zei, beetje naïef ben ik soms, had verwacht dat het ding gewoon zou werken, zodra ik er een batterij in zou (laten) doen. Ik had het zelfde bij dat 2e horloge dus. Ook ana/digi, daar ging het analoge deel wel, maar het digitale niet meer. Deze kan ik echter terugsturen en was sowieso goedkoper, kost me alleen verzendkosten naar Duitsland. In het vervolg geen horloges kopen, waar “alléén even” het batterijtje moet worden vervangen. Mijn indruk is inmiddels, als horloges lang zonder batterij liggen, kan het al gedaan zijn met die dingen, een automaat is wat anders misschien. Nu ik echter een kapotte “nepperd” heb, net een paar weken oud, begin ik ook te twijfelen aan die Chinese automaat-loopwerkjes. Zodra ik het ding kan verkopen, zodra ik iemand gevonden heb, die 'm weer netjes maakt, doe ik dat. Had verdikkeme voor dat geld een keurige nieuwe Casio kunnen kopen op eBay (inmiddels net te laat weer, maar ja, zo gaat dat) Ik zal overigens later eens gaan zoeken bij de verkopers hier. Heb ik toch wat meer vertrouwen in! B)-
Zoals gesteld, dure les. Dat heb ik in de loop
der
jaren ook wel geleerd. Soms is het tussen de
regeltjes door lezen.
In mijn optiek ook niet opgelicht. De verkoper
heeft aangegeven dat het uurwerk het niet doet,
de
batterij op is, en hij wordt verkocht in de
huidige (niet werkende) staat.
De verkoper had mogelijk geen zin om alles te
testen of het horloge het uberhaupt wel doet,
of
gehoopt dat iemand betere hoop zou hebben bij
dit
niet werkend horloge.
Wel balen voor je dat je andere verwachtingen
had
(misschien door de opmerking “battery dead”)
bij
het horloge waar je op bood. Voortaan goed
lezen
wat er in de omschrijving staat. En als er iets
wat niet helemaal duidelijk is, eerst extra
vragen
stellen voor het bieden.
Net wat ik eerder zei, beetje naïef ben ik soms,
had verwacht dat het ding gewoon zou werken, zodra
ik er een batterij in zou (laten) doen. Ik had het
zelfde bij dat 2e horloge dus. Ook ana/digi, daar
ging het analoge deel wel, maar het digitale niet
meer. Deze kan ik echter terugsturen en was
sowieso goedkoper, kost me alleen verzendkosten
naar Duitsland. In het vervolg geen horloges
kopen, waar “alléén even” het batterijtje moet
worden vervangen. Mijn indruk is inmiddels, als
horloges lang zonder batterij liggen, kan het al
gedaan zijn met die dingen, een automaat is wat
anders misschien. Nu ik echter een kapotte
"nepperd" heb, net een paar weken oud, begin ik
ook te twijfelen aan die Chinese
automaat-loopwerkjes. Zodra ik het ding kan
verkopen, zodra ik iemand gevonden heb, die 'm
weer netjes maakt, doe ik dat. Had verdikkeme voor
dat geld een keurige nieuwe Casio kunnen kopen op
eBay (inmiddels net te laat weer, maar ja, zo gaat
dat) Ik zal overigens later eens gaan zoeken bij
de verkopers hier. Heb ik toch wat meer vertrouwen
in! B)-
Ik stuur daarom vaak ook een mailtje om te vragen of alles wel werkt. Ook bij electronica en spelletjes.
Met de Chinese uurwerkjes moet je idd wat mazzel mee hebben. Sommige lopen een tijd lang goed mee. Andere houden er al vrij snel mee op.
Als ik op save zou spelen voor een automaat, zou ik kijken naar een Seiko, Citizen of Orient. Met de laatste heb ik geen ervaring, maar vele positieve verhalen gehoord.
Ik lees dezelfde constant dezelfde goede
adviezen… zou ze opvolgen als ik jou was.
Kreeg je de indruk van niet dan? :# Misschien had ik gewoon wat troost nodig en wilde ik gewoon wat delen met jullie en héél misschien heeft er een ander nog wat aan. Bedankt jullie allemaal, ik ben overtuigd dat ik het verkeerd heb begrepen, hoe zuur het ook is.
Ik lees dezelfde constant dezelfde goede
adviezen… zou ze opvolgen als ik jou was.
Kreeg je de indruk van niet dan? :# Misschien had
ik gewoon wat troost nodig en wilde ik gewoon wat
delen met jullie en héél misschien heeft er een
ander nog wat aan. Bedankt jullie allemaal, ik
ben overtuigd dat ik het verkeerd heb begrepen,
hoe zuur het ook is.
Nog een tip, als je elke euro moet omdraaien… dan niet horloges weg gaan geven. Vind het overigens wel een mooi gebaar!
Overigens heb ik inmiddels leuk nieuws! Het horloge is verkocht!! Omdat ik via een tip hier, contact had opgenomen met Jürgen en hij vertelde mij dat het mogelijk was te herstellen. Gezien de kosten die ermee gemoeid zijn, werd het mij echter te begrotelijk waarna hij aanbood het van mij over te nemen! Het is vanmiddag naar hem op weg gegaan! Ik hoop, dat het voor hèm geen miskoop is!
Het horloge uit Duitsland is retour afzender en verkoper beloofde na veel vijven en zessen, dat hij mij het geld zou terugstorten (wilde mij de verzendkosten naar mij toe door de neus boren), dus zie wel of het geld terugkomt! Een grappig digitaal met analoog beeld horloge wat ik voorstelde in het “Vintage” forum heeft óók al een nieuwe eigenaar (min of meer weggegeven, alleen batterij en verzendkosten) en ik draag dank zij het forum mijn oude TCM horloge met een schoon, nieuw glaasje! B)-
Nu nog zien dat ik mijn “nepperd” weer goed krijg en daar (buiten dit forum uiteraard) een andere eigenaar voor kan krijgen!
Hiertegenover staat, dat ik helaas weer 2 sollicitatie-afwijzingen in de mail had, such is life…>X
Ben wel blij voor je dat je andere eigenaren hebt kunnen vinden voor de horloges
Nu heb je weer een beetje voor een ander horloge. Ik zou als ik jou was eens kijken naar een Seiko 5je. Zijn te krijgen voor rond de €50 - €60 bij Rob van Monsterwatches, en zijn als het goed is prima horloges. Jammer dat de sollicitaties niet gelukt zijn, blijven proberen en de moed niet opgeven! (tu)
Ja, zoiets heb ik ook gehad vóór ik Seiko quartz digitaal ging! Jaar of 35 geleden? Ik herinner me nog dat ik het horloge dagelijks op tijd moest zetten! Maar goed, degelijk waren die dingen wel!