OPGEPAST !!! PaultjeP account gehacked !

Dat kwam bij mij ook niet Wilbert, ik heb m’n mailadres gewijzigd, toen deed hij het wel.

(Heb je horen spelen👍🏻)

1 like

Hans,
Blokte bij mijn idem, tenminste Hotmail.

1 like

IMG_1539

1 like

Klopt, kun je het wijzigen naar een vast mailadres?

1 like

Is al gelukt,
:hugs:anders was ik hier nu niet aanwezig, je komt er dan met geen mogelijkheid binnen.

1 like

Haha, maar zo misschien voor anderen ook duidelijk, ik was namelijk wel binnen, maar kreeg geen herstelmail.

1 like

Ik dus ook🙃
Heb @jur al verwittigd hierover

1 like

Ergens wel lachwekkend dat je voor elke poep en scheet of potentiële overtreding je NAW gegevens moest delen met het beheer, maar dat tijdens al dat juridische gewauwel de achterdeur niet alleen van het slot maar wagenwijd open stond.

Nieuw ww + 2FA ingesteld :+1:

3 likes

Hier ook niet. Niet op hotmail maar ook niet op mijn gebruikelijke mailadres waar eigenlijk alles wel op binnen komt.

Morgen nog maar eens proberen

1 like

Ik lees mee zonder al geruime tijd ingelogd te zijn. Als je niet ingelogd bent en je wachtwoord niet meer weet en deze probeert te herstellen krijg je in sommige gevallen geen herstel email (zoals hierboven beschreven).

Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dit nu proberen (of later deze post zien en het proberen), maar wat moeten die mensen dan doen?

En als je ingelogd bent en je wachtwoord wilt wijzigen, is dat nog wel mogelijk?

Nooit hoeven delen. :thinking:

3 likes

Geen herstelmail ontvangen op een hotmail adres?
Da’s raar, ik gebruik ook een hotmail adres voor HF en kreeg wel een mail van de week :thinking:.

Inmiddels 2FA geactiveerd, gewoon inloggen met wachtwoord en vervolgens pincode van schermbeveiliging. Één extra handeling maar wel zo veilig :closed_lock_with_key:.

1 like

Ik kreeg van de week nog mijn wekelijkse mail op hotmail, maar vandaag geen herstelmail.

Jantje van Amsterdam. :grinning: Wat een docu. :+1:

IMG_0885

4 likes

Ohw en dit is trouwens ook onzin. Er zijn enkele accounts gehacked omdat onveilige wachtwoorden zijn gebruikt. Er heeft nooit een achterdeur opengestaan

1 like

Poeh wat een gedoe…

Even voor de goede orde, PaultjeP is geen vaag familielid en niet te verwarren met PaulusB
:crazy_face::grimacing::+1:t3:

8 likes

Wachtwoord gewijzigd. Ik had vanaf het begin al 2FA ingesteld, dus de kans is klein dat m’n account ten prooi gevallen was. Maar mocht de combi email/watchwoord toch vanuit een database gelekt zijn…dan klopt in ieder geval het laatste niet meer. Het is altijd balen dat dit soort dingen gebeuren en helemaal als er geld buitgemaakt is.

Ja daar liep ik ook tegenaan :rofl:
Uiteindelijk gelukt ook.

Lekker man.

Ik heb in m’n carrière genoeg oude raven in de consultancy meegemaakt die je de mond met zeep zouden laten wassen na zo’n flagrant ageism verhaal. Sterker nog, ik denk dat ik er een ben.

Authenticator stuurt geen mail.

Als alle inactieve accounts nou sowieso eens gescrubt zouden worden, dat zou een hele goeie zijn. Of na een jaar inactief gewoon resetten naar TL0.

3 likes