OPGEPAST !!! PaultjeP account gehacked !

Ook echt een heeeeeerlijk tijdsbeeld van de good old nineties, aanrader voor iedereen!

1 like

Dan ben je de uitzondering. Ik heb ze ook genoeg meegemaakt. Met je “ageism”.

Haha goed zo Chris😊

Je bedoelt op het platform dat onveilige wachtwoorden toestond?

Tegenwoordig is het overal minimaal 8 karakters, waarvan 1 cijfer, een hoofdletter en een speciaal teken.

Maar je hebt gelijk, ze kwamen gewoon door de voordeur over de rode loper!

1 like

Wellicht eens proberen met een @home, @ planet of @12move adres? :upside_down_face:

2 likes

Daar moet ik je gelijk in geven. Je kan een eigenaar/beheerder niet ontslaan van enige verantwoordelijkheid hierbij. Ik vermoed dat dit te wijten is aan een gebrek aan kennis.

1 like

:joy: :joy: :joy: Hier is nog zo’n oude raaf die zelf een servertje draait met alle toeters en bellen van beveiligingen. Aan de serverzijde fail2ban draaien
en na vijf keer verkeerde password blokkeren doet al wonderen :slight_smile:

1 like

Ach, vanuit mijn stoel bekeken ben je nog te jong om een achtergrond te hebben. :slight_smile: Dat is de “get off my lawn” mode die dan aanschiet. Hash bang slash bin slash bash, zal ik maar zeggen.

Laten we het er op houden dat je voorzichtig moet zijn met het over één kam scheren van hele generaties, en dat werkt beide kanten op. Whippersnappers kunnen soms ook best wat.

Was overigens geen beschuldiging of iets dergelijks. Maar de mensen van onder de 30 zijn opgegroeid met de technologie. Dat is bij de mensen van 55+ een stuk minder. Is dat in elk geval zo? Nee. Maar het kan wel een verklaring zijn waarom er op bepaalde fora meer beveiligingsincidenten zijn.

Waar het wel misgaat bij mij, is dat ik een aanname doe van de gemiddelde leeftijd. Dat kan ik niet verifiëren.

Leuk dat ze hier die authenticator hebben aangezet. Hele horde mensen kunnen niet meer inloggen. Ikzelf had er ook al problemen mee. Nu werk ikzelf in de ICT, maar had behoorlijk wat moeite om erin te komen. Uiteindelijk mijn eigen Microsoft Authenticator app gebruikt en met hangen en wurgen is het me gelukt om op het forum te komen.

Ik kreeg overal al prive meldingen vandaan en mensen die hier echt alle dagen heel veel posten kunnen er niet meer bij.

Ben hier niet erg gelukkig mee. Verlies hier ontzettend veel leuke contacten omdat het de mensen niet lukt om in te loggen. Zijn geen ICT’ers en snappen de melding niet.

Kan die weer uit worden gezet?

1 like

Mowah, waar trek je dan de grens? Ik zou die leggen bij vier jaar inactiviteit (?)
Terug naar level 0 is wel lullig als ‘je er even uit bent geweest’

Hoeveel % van de leden gaat het niet lukken een dubbele verificatie in te schakelen? Ik gok meer dan de helft.

Beiden zijn opgegroeid met de mogelijkheid tot zwakke wachtwoorden en zonder 2sV.
Eerlijkheid gezegd denk ik dat de adolescenten van tegenwoordig (iPhone generatie, 1e model kwam 2007) minder besef van veiligheid heeft dan degenen die al wat langer meedraaien en meegemaakt hebben dat de boel langzaam betere beveiliging nodig heeft.

Het lukt de meesten ook om bank apps te gebruiken, dus dit moet ook wel lukken lijkt me.

1 like

Een groot aantal zal echt even zijn of haar best moeten gaan doen. Ongeregelde bezoekers uit die catagorie zullen denken, laat maar

Volgens mij is het gelukt, was wel even puzzelen. Hoop dat dit het forum weer (iets) veilig(er) maakt.

Niet kunnen werken met 2FA in deze tijd is toch wel meer een probleem waar de betreffende mensen iets mee moeten, dan dat Horlogeforum er iets mee moet. Niet waar? Het is hoogst vervelend dat sommige mensen niet kunnen inloggen, maar dat neemt niet weg dat HF haar verantwoordelijkheid hier gewoon moet nemen; wat zij doet door 2FA verplicht te stellen.

2 likes

Hier ook maar ww gewijzigd en 2FA aangezet. Sterkte aan de slachtoffers, zelfs al is de kans op iets recupereren in zo’n zaken klein, duim ik ervoor.

Dank aan de moderators om het op te volgen en ook maatregelen te nemen om ons allemaal zo veilig mogelijk te houden.

Eens maar dat had misschien beter op een weloverwogen manier gedaan kunnen worden met een handleiding erbij.

Het probleem ontstaat door mensen met onveilige wachtwoorden, niet door mensen die moeite hebben met 2FA.

Ik vrees dat dit correct is.