OPGEPAST !!! PaultjeP account gehacked !

Contact gehad met een ander forumlid.
Naar alle waarschijnlijkheid is het account van Profiel - PaultjeP - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges gehacked door een oplichter.

Weet even verder niet zo goed wat ik allemaal moet doen …

Heb een deal gemaakt. Geld overgemaakt. En daarna radiostilte. blijkt dat nog iemand de zelfde ervaring heeft de afgelopen dagen met het zelfde account met een ander bank rekening nummer …

Maar een waarschuwing voor anderen.

@Jur

Misschien kunnen anderen hun ervaring delen ? Zodat we wat zekerder van de zaak worden.

10 likes

Damn. Ze hebben HF gevonden hoor :sweat_smile:

Is er ergens een gegevenlek geweest?

1 like

Balen zeg, volgens mij al de 2e in korte tijd.
Had ie gereageerd op een gezocht topic en zo tot een deal gekomen?
Ik ben bang dat je geld weg is, naar verschillende rekeningnummers dat is waarschijnlijk van een katvanger.

Als iemand reageert op een gezocht topic die niet recent actief is geweest en geen verkoop ervaringen heeft zou ik adviseren extra voorzichtig te zijn.
Wellicht handig om daarvoor te waarschuwen als je een gezocht topic start?
Wel jammer dat dit blijkbaar moet hier op HF

5 likes

Precies dat dus.
Ja, zo achteraf, had het misschien moeten zien …

Hij kijkt gewoon nu op dit moment mee met alles. Lacht zich kapot natuurlijk.
Hoop dat Jur gauw wat kan doen. Of een van de andere mods.

Kunnen we deze weer heropenen :point_down:t2:

https://www.horlogeforum.nl/t/let-op-fraude-op-hf/612407?u=spoon1

Ja dat is achteraf, kon iedereen gebeuren denk ik aangezien we denken dat HF een redelijk veilige omgeving is met liefhebbers. En dat was het ook tot voor kort.
Ik denk dat het wel goed is om een algemene waarschuwing hiervoor te geven zodat men wat beter oplet in zulke gevallen.

1 like

Indien datalek moeten we allemaal es ons paswoord resetten!

2 likes

@junior is volgens mij online, misschien at die even kan kijken

Eerst 2FA instellen.

6 likes

En 2fa instellen. Misschien dat dat helpt. Balen dat het weer is gebeurd.

1 like

2fa ?
Wat is dat ?

Een TL1… wie weet is hij niet gehacked?

Two factor authorization:

image

1 like

Het begint ook wel met het kiezen van een goed en uniek wachtwoord.

Wachtwoorden hergebruiken is een doodzonde. Want dan heb je een lek bij HF al niet eens nodig.

1 like

misschien eens vragen aan bordewolf hoe het toen is verlopen ?
dit was namelijk zijn eerste topic/reactie op het forum
tijd geleden natuurlijk maar misschien kun je daar iets uit halen.

neemt niet weg dat het opnieuw een klot… waardeloos gegeven is dat hier op HF dit soort praktijken ontstaan.
succes met de afwikkeling.

Hij was 2,5 jaar geleden het laatst actief

1 like

Ik heb Jur even off-line een appje gestuurd. Ik weet niet wat er aan de hand is/was en hoe op te lossen.

PS 2FA aanzetten is altijd een goed idee trouwens en een sterk wachtwoord ook. Dat voorkomt dat ‘anderen’ zomaar jouw account overnemen. Doen!

3 likes

:+1: ja ik heb laatst ook mijn wachtwoord veranderd voor de zekerheid

2 likes

Het account even schorsen is misschien wel handig. Hij is een paar minuten geleden nog online geweest en leest waarschijnlijk gewoon mee.

3 likes

Dit dus.

Het is vrij duidelijk dat dit niet meer dezelfde persoon is. Anders had hij al wel gereageerd op mijn berichten.
Ik weet niet wie er nog meer de afgelopen dagen slachtoffer is geworden. Maar ik weet vrij zeker dat er nog iemand is, die in hetzelde bootje zit als mij nu