Godsamme wat klote man. Hopelijk is jouw schade niet al te groot! ![]()
![]()
Ik heb het zelfde gehad, een PB van Kurt1 via een gezocht topic, vertrouwde het zaakje niet en heb het aan @Jur gemeld.
Gebruiker was TL1 en nauwelijks online geweest en of reacties.
Gelukkig nog geen geld overgemaakt, na het verzoek om een face 2 face afspraak reageerde hij niet meer.
Ik ook…. Heb geld overgemaakt naar ik dacht Paul nadat hij me een horloge aanbood n.a.v. een zoekopdracht…
Hoop op een goede afloop…
Sterk vermoeden dat ik met een ander persoon destijds deal heb gemaakt…
Denk dat je zult moeten accepteren dat dit een oplichter is.
Is het een idee om iig bij het aanmaken van een “gezocht” topic een waarschuwing te geven?
Zo’n tekst als bij het verplichte rijtje in het blauw?
Misschien ook op de homepagina?
We horen het wel
Jullie zochten beiden een Garmin. Dan roep je het natuurlijk ook wel een beetje over jezelf af. ![]()
Nee geintje, Ik hoop dat de geleden schade niet al te groot is en dat er misschien nog iets te verhalen is. Misschien ook aangifte doen?
Al die datalekken en mensen die overal hetzelfde password gebruiken….
HF moet gewoon MFA verplichten. Dan ben je er vanaf.
Jeetje…gaat lekker hier.
Ook nog maar even kritisch naar mijn beveiligingsinstellingen gekeken…
Ik kreeg een paar dagen geleden een melding van Google Chrome dat mijn HF inloggegevens buitgemaakt waren na een datalek.
Meteen mijn wachtwoord gewijzigd ![]()
in had een gezocht open staan, kreeg toevallig direct bericht van hem…
Ben dan wel benieuwd hoeveel slachtoffers hij hier heeft gemaakt.
Tot nu toe 3 mensen die echt betaald hebben dacht ik.
Maar blijkbaar zijn er nog veel meer waar hij op gereageerd heeft.
Hij is op dit trouwens geschorst. verder geen idee wat er achter de schermen gebeurt .
Heb zelf iig de bank gebeld. En aangifte gedaan.
overigens wel met een ophaal adres toen ik vroeg of dat kon… niet dat dat veel zegt
Waarschijnlijk willekeurig adres.
Advies is altijd aangifte doen.
1 aangifte wordt er niks gedaan, maar bij meerdere is de urgentie groter.
Als je op zoek bent naar een horloge via het gezocht topic lijkt me dat het een horloge is dat je erg graag wilt bemachtigen. Neem voor de zekerheid dan ook maar de moeite voor een persoonlijke overdracht. Kan een hoop misère voorkomen
Dat hoop ik dus ook.
Ik bleek een aanmelding op HF te hebben gehad 2 dagen geleden in een provincie waar ik niet eens 100km vandaan ben geweest. Dus ook maar meteen mijn paswoord gewijzigd.
Jeetje, nu ook al hier. Zelf MP meegemaakt.
En aangifte doen; ik heb zoveel stappen moeten doorlopen dat ik ben afgehaakt.