Ik heb de bank gebeld. En ik heb aangifte gedaan bij de politie.
De aangifte moet worden ondertekent en daarna naar de bank gestuurd te worden.
De bank van de oplichter is onbereikbaar. (Bunq).
Verder hier iedereen gewaarschuwd.
Wat kan ik verder doen ?
Ik hoop dat alle slachtoffers van hem hier op het forum aangifte doen. Dan staan we sterker om … ja weet niet. Misschien dat ze hem pakken ?
Geld is iig weg denk ik.
PS: De titel mag wel aangepast worden. Het woordje ‘waarschijnlijk’ mag wel weg.
Niks, mijn ervaring is, allemaal verloren moeite en tijd er in gestoken. Ze hebben het te druk met
verkeersboetes uit te schrijven, dat brengt geld in de kassa.
Mijn wachtwoord maar voor de zekerheid even veranderd, een nieuwe gegenereerd via proton pass wat ik eigenlijk bij een hoop inlog gegevens moet gaan doen.
Je kreeg een bericht dat je HF inloggegevens buitgemaakt waren of was het een bericht dat de combinatie van inloggegevens buitgemaakt is, maw je gebruikt dezelfde combo ook op andere websites?
Zelfde ervaring, gelukkig blokkeerde de bank de transactie en mijn rekening. Na contact met de bank gaven ze aan een aantal rode vlaggen te hebben ik zal ze hier noemen ter lering: Poolse naam, Bunq bank rekening die pas is geopend. Terugkijkend vertrouw ik de foto’s en communicatie niet. Ben gered door de bank
Soms is dat ook heel vervelend. Twee maanden geleden wilde ik bij de AD in het buitenland een horloge kopen en de bank blokkeerde mijn betaling vanwege fraudepreventie. Sta je daar!
Later toch kunnen kopen maar het momentje was wel weg.
Een TL-2 of TL-3 account kan ook gekraakt worden. Veruit de meeste digitale inbraken worden veroorzaakt door zwakke en/of hergebruikte wachtwoorden.
Een wachtwoord manager lost veel problemen op. Het is even werk om al je bekende sites van nieuwe unieke wachtwoorden te voorzien maar daarna heb je rust.
2FA uiteraard altijd inschakelen indien mogelijk.
Ik gebruik voor een klein bedrag per maand Nord Pass, alle (unieke en sterke) wachtwoorden op elk apparaat overal beschikbaar.