OPGEPAST !!! PaultjeP account gehacked !

Klopt, beide keren ook een account dat jaren lang niet gebruikt was.

1 like

Maar je hebt de vraag over het herbruiken van wachtwoorden niet beantwoord? Want daar heeft het alle schijn van. Als het een totaal willekeurig wachtwoord was en het is door Chrome als gelekt aangemerkt dan heeft HF mogelijk een probleem.

Voor mijn credentials geeft Google aan dat er geen probleem is.

2 likes

NordPass meldt ook geen lek.

Ik gebruikte mijn vorige HF wachtwoord ook bij een paar andere sites.

Google Wachtwoordmanager gaf alleen bij het (automatisch) inloggen bij HF aan dat dat wachtwoord gelekt was (combinatie e-mailadres / wachtwoord).
Nu mijn HF wachtwoord gewijzigd is, geeft Wachtwoordmanager aan: geen gehackte wachtwoorden

Het was dus alleen bij HF

zegt niet alles/ ik heb onlangs een horloge gekocht van een forumlid en netjes een beoordeling achter gelaten. hij beloofde dit ook te doen maar tot op heden… niets.
je kunt ze niet dwingen een positief bericht (retour) te geven… helaas.

1 like

Wanneer jij Google wachtwoordmanager gebruikt kun je (theoretisch dan ) toch niet gehackt worden?

Zouden 68 triljard mogelijkheden zijn om je wachtwoord te hacken.

En ja bij staatsgeheimen ok maar bij HF???

denk niet dat een hackers collectief daar moeite voor zou doen?

Gaat ze wel heel makkelijk af hier🧘,
Iets te gemakkelijk.
:v:

1 like

Zoals ik al aangaf:
Wachtwoordmanager gaf aan de de combinatie e-mailadres / wachtwoord voor mijn account bij HF gelekt waren.
Bij alle andere sites / fora / accounts (60 in totaal) geeft Wachtwoordmanager aan dat er geen problemen zijn.

Het was alleen bij HF dus.

1 like

Zal ook te maken hebben met de gemiddelde leeftijd hier. Ik denk dat veel gebruikers nog nooit van 2FA hebben gehoord.

1 like

de-niro-robert-de-niro

1 like

Ruim 32K gebruikers, recent oa een hoop gegevens op straat bij Odido. Er zijn genoeg gebruikers die wachtwoorden recyclen en geen 2FA gebruiken. Als ik me niet vergis zijn het er nu 3 of 4 geweest waar we van weten dat de accounts misbruikt zijn (er zullen er vast nog wel volgen), dan valt het nog mee.

Het zou wellicht helpen als slapende accounts na x tijd geblokkeerd worden en alleen opnieuw kunnen inloggen als er toegang tot het bijbehorende mailadres is.

11 likes

Ik weet niet of het (nog) klopt dat de activiteit van de betreffende account zo ontzettend summier is. Maar als dat wel klopt is het toch net zo aannemelijk dat iemand die heeft geopend om (op termijn) iemand op te lichten?

2 likes

Mij kunnen ze niets maken,ik log nooit uit haha :grin:

1 like

Ik ook niet, te verslaafd, elke ochtend is de HF app de eerste app die ik open.

2 likes

Zulke informatie is ook niet nauwkeurig. Ik woon in Limburg, en krijg een melding, dat ik zojuist een post heb gedaan in Overijssel… En ik weet zeker, dat ik degene ben, die het gepost heeft. En op mijn computer zit ik ingelogd in Amersfoort. Tot zover de positiebepaling… (en ja, ik heb 2FA en mijn wachtwoorden gewisseld.)

Uiteraard, maar iemand die alleen reageert op gezocht topics die al lange tijd niet actief is geweest en dan ook nog geen ervaringen heeft nu we dit weten dan zouden meteen alle alarm bellen af moeten gaan.

1 like

Ja dit zou wel helpen als je na een paar maanden niet meer actief geweest bent dat je dan per email weer moet activeren.

1 like

Even voor de duidelijkheid, dit betreft een melding dat je wachtwoord rondgaat op het internet en dat je dat zelfde wachtwoord voor HF gebruikt (en dus moet wijzigen). HF zelf is niet gehackt, je gebruikt alleen het wachtwoord dat je elders ooit gebruikte (en dat wel gehackt is) OOK voor het HF.

Theoretisch kan dit dus (bijvoorbeeld!) de Odido hack zijn waar Chrome erachter komt dat je hetzelfde ww gebruikt bij het HF.

Wachtwoordmanager komt naar mijn weten niet met de bronnen van het lek maar enkel met de melding dat het wachtwoord ergens gehackt is en dat je datzelfde ww hergebruikt.

2 likes

Vanmiddag een nieuw wachtwoord aangemaakt, ik kan me niet meer herinneren van wanneer het oude is. Dat moet zo’n zes a zeven jaar geleden zijn geweest, dus nog uit de naĆÆeve tijd. Ik moest eerst goed nadenken hoe ik het moest veranderen, nu wel een gecompliceerd wachtwoord!

HF onthoud m’n wachtwoord altijd uitstekendšŸ˜€.

2 likes

Volgens mij hebben ze het hele blauwe horloge gedeelte er afgehaald net want ik kom er niet meer op. Zou het er iets mee te maken hebben?

1 like