Op Omegaforums zijn er ook een paar keer van die grappen geweest met gehackte accounts, nu staat er bij de FS of de verkoper TFA aan heeft staan, zodat er iig zichtbaar is of je te maken hebt met 'n persoon die alles heeft gedaan om zijn account te beschermen:
Dat kun je niet zo stellen, kan prima zijn dat het in dit geval klopt, maar generiek hoeft dit niet te kloppen. Als er een serverhack is kan ook in sommige gevallen toegang verkregen worden tot de user database. In dat geval liggen alle email adressen en passwords op " straat". Dit kun je alleen zo stellen als je zeker weet dat de user database untouched is. Neemt niet weg dat ik denk dat je gelijk hebt en dat zeker ook hoop.
Leuk idee! Hier heeft inmiddels iedereen 2FA aan staan maar voor andere forums is dit erg waardevol.
Geen onzin verkopen vriend. Zie mijn vorige bericht hierboven over password hashing.
Gevalletje klok-klepel
Helemaal met je eens dat het tactvoller had gekund.
Dat gezegd hebbende, hebben digibeten al heel lang alle kansen gekregen om zich de basisvaardigheden aan te leren die essentieel zijn om je min of meer veilig op het grote boze internet te begeven en om daar ook voor anderen geen al te groot risico te vormen.
Het is inmiddels onmogelijk om er niét van op de hoogte te zijn dat er zich achter elk emailadres en achter elke URL galgenaas kan verbergen.
Wie dan nog niet wil leren hoe het moet, is wat mij betreft vrijwillig incompetent en een gevaar voor zichzelf en anderen.
Het geval PPaultje op dit forum illustreert dit eens te meer.
Een soortement online “rijbewijs” zou imho niet eens zo’n slechte zaak zijn.
Dat alles neemt niet weg dat het tof zou zijn mocht het technisch @Communiteq en/of functioneel @junior beheer even zou kijken naar het probleem dat hotmail adressen niet werken voor wachtwoordherstel
.
Nee dat begrijp ik allemaal. Dat wachtwoord geloof ik wel. Gaat mij meer om gebruikersinfo als namen en emails, daar is natuurlijk ook een meldingsplicht voor, mocht dat gebeurd zijn.
Maar ik geloof dat jullie alles onder controle hebben hoor. Zal niet een algemene lek zijn maar meer een persoonlijk verhaal.
Succes ermee ![]()
Eerlijk gezegd heb ik met het idee gespeeld om maar uitgelogd te blijven en het gebeuren gedag te zeggen, want ik vind multifactor irritant voor zoiets triviaals als een forum. Niet omdat ik niet weet hoe multifactor werkt of zo, dus het gaat er niet om dat je je best moet doen.
Exact dat.
Nee man, gewoon na één jaar weg geweest terug naar TL1, na het tweede jaar TL0, en bij jaar drie de account opdoeken.
Dat is wel het minste. Identity en access management is met name een procesvraag. Een fatsoenlijke “joiners, movers, and leavers” strategie is daar erg belangrijk bij.
Koppel daar een goed wachtwoord beleid aan vast (complex, maar niet roterend), en je hebt de halve slag gewonnen.
Als mensen het forum een jaar negeren mag dat best consequenties hebben voor je TL, zeker wanneer een TL ook met privileges komt.
Ja ik heb hier hetzelfde probleem, ik krijg geen mail om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen.
Ze doen net alsof ze niet al sinds de jaren 90 (80 zelfs) de tijd hebben gehad om zich ook maar minimaal te interesseren. 99% van de banen hebben op enige manier betrokkenheid van computers en internet en dat is al meerdere decennia zo.
Boomers hebben van alle generaties het langste de tijd gehad om digitale techniek zich eigen te maken. Het feit dat er boomers rondlopen die alles er vanaf weten zegt genoeg. Het is simpelweg arrogante desinteresse van de grootste groep boomers die nu ook het hardste kraaien nu de wereld ze wederom inhaalt.
Hear hear.
Grappig
Rijkshotel 2 weken geleden nog over hem gehad met een boef van 78 ![]()
Die gast was legendarisch, Moef Ga Ga en de Beatgirls.
Het is mij ook nogsteeds niet gelukt. Straks maar even op de pc proberen.