En dan vergeet je nog de verschillende browsers …
Ik vind het gedoe om niets.
Ik als 40 jarige digibeet wist gelukkig direct wat ik moest doen, al wilde ik de stap overslaan, wat niet mogelijk was.
Er is dus hoop voor de ouderen hier ![]()
Vind het toch schrikbarend dat men Google na al die jaren nog niet weet te vinden. Zal aan mij liggen.
Google heeft ook afgedaan wat zoeken betreft. Wij vragen het tegenwoordig aan onze virtuele collega.
Als ze gewoon bier drinken, zoals echte mannen, dan mogen ze blijven.
Eén dag voordat het verplicht werd had ik MFA zelf geactiveerd. Gebruik zelf de password manager én authenticator van Bitwarden. Zeer tevreden over deze crossplatform applicaties.
Zal ook zeker wat op aan te merken zijn maar op welke niet.
Wat is er zo irritant aan. Ik gebruik 95% van de tijd HF op mijn Android via een ‘app’ op het homescreen. 1 keer aanmelden met MFA en daarna hoeft het niet nog eens op dit apparaat.
Vind het wel fijn dat, als ik ergens anders op HF inlog, ik eerst de MFA moet toepassen.
95% van de tijd hoeft het dus niet.
Ik hou echt van havermelk, heerlijk spul.
Sorry hoor!![]()
Vooral het opdoeken van zo’n account heel goed.
Van mij hoeven ze idd ook geen toegang te hebben tot het blauw en het archief als ze zo lang weg zijn
De dader was de vorige keer geslaagd met een TL1 account begreep ik, had bij deze vorm niet geholpen maar maakt het wel moeilijker iig
Hij vroeg je niet om geld over te maken zodat hij dat wel even zou doen…
Ik hoop dat dit een grap is
Ja maar dat vond ik te duur.
Hij wilde een Rolex hier kopen denk ik.
Smakeloze grap, laten we niet vergeten dat PaultjeP slachtoffer is geworden van internetcriminaliteit en identiteitsfraude en zelf ook met de gebakken peren zit.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Het was dan ook PaultjeP zelf niet hé
Die was gehackt !
Oei we kunnen nu best geen risico lopen en jouw account ook even clearen dan!
Rolex natuurlijk en dan met name De Subs.
![]()
Sorry, maar dit is wel een beetje een jaren 90-visie op IT-security. Alsof accounts tegenwoordig vooral worden gehackt doordat iemand een wachtwoord brute-forcet. Dat is allang niet meer de belangrijkste aanvalsmethode.
Het grootste beveiligingsrisico zit meestal tussen toetsenbord en beeldscherm: Namelijk de gebruiker. Je kunt een wachtwoordzin van 40 tekens hebben die aan alle eisen voldoet, maar als je die één keer op een phishingpagina invult of malware op je systeem hebt, ben je alsnog de klos. Dáárom bestaat 2FA, niet omdat wachtwoorden per definitie zwak zijn, maar omdat één factor tegenwoordig simpelweg onvoldoende is. (ik houd het op 2FA en niet MFA. Een gebruikersnaam is namelijk geen authenticatiefactor maar een identifier. De factoren zijn iets wat je weet, hebt of bent.)
Bovendien raakt een gehackt account niet alleen de eigenaar. We zien nu hét voorbeeld dat op een forum zo’n account worden misbruikt om andere leden op te lichten. Het is dus niet alleen jouw risico. Vanuit dat perspectief vind ik het nogal egoïstisch om extra beveiliging af te wijzen omdat het je een paar seconden kost.
Je hoeft 2FA natuurlijk niet leuk te vinden. Ik vind een autogordel ook niet comfortabel. Dat maakt het nog geen slecht idee.
De reacties zijn af en toe doorspekt van kritiek op communicatie, insinuaties over slechte beveiliging, leeftijdsdiscussies etc. Er zijn leden slachtoffer geworden van fraude hetgeen ontzettend triest is. Wat mij betreft hulde aan de beheerders van dit gratis forum voor het adequaat handelen om verdere schade te voorkomen!
misbruikt om andere leden op te lichten
Leden kunnen dit ook doen zonder gehackt account.
Gewoon zorgen voor F2F overdracht in geval van onbekende leden.