Boven de €5500,- (maximaal verzekerde bedrag bij PostNL) kun je inderdaad beter kiezen voor vervoerders die hogere bedragen verzekeren zoals Secursus.
Once hurt, twice shy. ![]()
Mijn horloges overal naar toe gezonden en gekocht uit de meest exotische landen. Gelukkig staat de hobby nu op een laag pitje, mijn ervaringen met personen en koeriers zijn er niet beter op geworden, to put it mildly.
Vind ik vanuit een onbekend lid juist èèn van de onveiligste transacties.
Meteen je collectie incl adress bekend bij een random figuur die je een bandje van een paar tientjes opstuurt.
Dusja. Zelf koop ik voornamelijk f2f. Vooral bij duurdere aankopen.
Heb een extern kluisje en laat verzendingen op een ander adres aankomen.
Ik ook niet. Maar heb ook mevr. Nash hier wonen.
Als ik alleen woonde, zou het me allemaal minder uitmaken. Mochten mensen met slechte bedoelingen bij mij langs komen, zal ik het ze niet makkelijk maken
. Ben geen held, maar deins niet terug.
Echter zou ik het niet kunnen verkroppen als mevr. Nash fysieke of mentale schade zou oplopen vanwege mijn hobby. Vooral niet, als ik klakkeloos om zou gaan met haar veiligheid
Ik heb hier al meerdere verkopen gedaan.
Voor horloges onder de €500 ben ik nog steeds bereid het risico te nemen om ze per post of op een andere manier te verzenden.
Maar voor duurdere horloges accepteer ik alleen transacties in persoon, meestal op een neutrale locatie, en tot nu toe heb ik alleen maar positieve ervaringen gehad met zeer vriendelijke mensen ![]()
Duurt lang, papa needs a new Rolex…
Fanatik heeft zijn eerste Seiko gekocht via het forum.
Dat ging best moeilijk want Fanatik was een nieuw lid, maar na een rit van tweeënhalf uur enkele reis had Fanatik dan toch zijn Seiko.
Fanatik was er heel blij mee.
Inderdaad, dat is ook mijn handelswijze. Risico’s horen gewoon bij het leven. We hebben de laatste decennia’s een samenleving gecreëerd waar risico’s niet meer mogen bestaan. Wetten maken om risico’s te vermijden, waardoor weer andere risico’s bestaan en er weer een wet komt. Of te wel we zitten in een vicieuze cirkel waar de angst regeert. Neem je eigen verantwoordelijkheid en gebruik je boerenverstand.
Nee een helm op in de auto ook niet, what’s next?
Rijhulpsystemen
Een fietshelm was 20 jaar geleden ook ondenkbaar.
De tijden veranderen, doe je niks aan.
Juist. Kies dus een wachtwoord wat op zijn minst social engineering proof is. En verschillende per systeem.
Dat je intussen niet op phishing en scam mails moet reageren en geen rare telefoongesprekken moet voeren zie ik als zo vanzelfsprekend dat het niet genoemd moet worden.
Zo veel is er niet veranderd, we hadden toen ook PAM, MFA, passwords, en IAM.
Soit, SSO en software authenticators zijn een ding geworden.
![]()
Justement.
Zo zou dat moeten.
Maar zo gaat het dus (kennelijk) niet.
En ook dat gaat kennelijk in de praktijk toch mis.
2SV is ook zoiets vanzelfsprekends dat niet iedereen gebruikt, tenzij afgedwongen.
Inderdaad.
Dat " dwangmatige" herken ik wel bij diverse websites.
Da’s toch een zwaktebod of insufficiëntie van betreffende site.
En hier gaat het mis. Jij benaderd alles vanuit jezelf maar het heeft niets met jou te maken, het gaat hier om het beveiligen van een community van duizenden gebruikers.
Dan is 2FA het minste dat je mag verwachten.
En als je écht zo’n beveiligingsexpert bent als je wilt doen voorkomen, dan zou jij dat ook iedere client aanraden.
Ja maar werd niet gewaardeerd.
Bij deze sorry !
En deurbelcamera’s…….![]()
Ik ben er ook weer met een nieuw account…
Bedankt nog Paultje Pils ![]()
Back to TL1
Zijn de grootste inbreuk op privacy van de 21ste eeuw.
Nee dank je.
Hoezo is je oude acc verloren?
DM anders ff